Teita Skrevet 23. juli 2011 #1241 Del Skrevet 23. juli 2011 Ferie Kos deg og nyt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 26. juli 2011 Forfatter #1242 Del Skrevet 26. juli 2011 Har ferie, men er innom og titter innom innimellom likevel. Har handlet noen småting til lillemor de siste dagene og det er gøy å tikke av på utstyrslista. Tror vi har det vi trenger av klær i de minste størrelsene til å klare oss i starten. Jeg må ta en opptelling og gjennomgang av det en dag. Hvis noen spør meg er det ullklær jeg ønsker meg i gave, for jeg har ikke noe i ull enda. Vogna er fortsatt ikke på plass, tenkte å gi det noen få uker til for å se om det dukker opp noe på finn.no. Det samme med stellebord, som vi fortsatt mangler. Åhh - jeg gleder meg sånn om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 27. juli 2011 #1243 Del Skrevet 27. juli 2011 30 uker! Ikke lenge igjen nå! Her er vognen allerede bestilt, men det er pga. lang leveringstid på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 27. juli 2011 #1244 Del Skrevet 27. juli 2011 For 30 uker og 10 uker igjen til termin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 1. august 2011 #1245 Del Skrevet 1. august 2011 Innom for å ønske deg en super ferie! Og for å litt for passerte 30 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 8. august 2011 Forfatter #1246 Del Skrevet 8. august 2011 Hei! Nå er ferien over for vår del. I dag skal jeg prøve å gå komme i gang med hverdagen igjen. Første vask er allerede satt på og det er mye som må ordnes her hjemme etter å ha vært bortreist en stund. I går var det akkurat to måneder til termin. Nå begynner det jammen å nærme seg Formen er fin og jeg har fortsatt lite plager. Regner med det blir tyngre fremover, men så langt tror jeg ikke at jeg er så altfor stor. Jeg er heller ikke så bekymret for kiloene som jeg var en periode. De siste ukene har det nemlig stagnert litt. Jeg er nå på pluss 10-11kg. Jeg har jo noen uker igjen, men så lenge jeg holder meg godt under 20kg, så skal jeg ikke klage. Føler på meg at det blir maks 15, men tiden får vise. I det siste har jeg begynt å tenke mer på tiden etter lillemor kommer til verden. Kjenner jeg er litt bekymret for ammingen og hvor mye hun kommer til å sove/gråte osv den første tiden - spent på hvordan jeg og mannen kommer til å takle det hele. Men vi gleder oss Nå skal jeg prøve å oppdatere meg litt hos dere andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 8. august 2011 #1247 Del Skrevet 8. august 2011 Håper dere hadde en kjempefin ferie. Så flott at formen er fin! Det er kjente tanker det du skriver om, det med amming og gråting/soving. Jeg er nå mer bekymret om jeg kommer til å bli en god mor og hvordan bleieskifting og sånt går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 8. august 2011 #1248 Del Skrevet 8. august 2011 Tilbake til hverdagen ja. Man sier jo; Borte bra, men hjemme best Skjønner godt at du har begynt å tenke på det, det er jo helt normalt. Men jeg tror at vi alle kommer til å klare foreldrerollen og alt den har å by på, veldig bra. Vi er jo laget sånn, og alt kommer til å komme veldig naturlig, og vi vil lære for hver dag som går, og av de nye situasjonene som oppstår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. august 2011 #1249 Del Skrevet 8. august 2011 Hei Ripsy! Så koselig at du er tilbake. Håper du har hatt en fortreffelig ferie! Det er så deilig å komme litt bort fra hverdagen av og til, så skjønner godt du ikke har tatt deg så mye tid til KG. Jeg tenker også mye på hvordan tiden med den lille blir. Får man en sovebaby, en kolikkbaby, blir det morsmelk, eller erstatning osv. osv. Er så mye vi ikke vet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 9. august 2011 Forfatter #1250 Del Skrevet 9. august 2011 Håper dere hadde en kjempefin ferie. Så flott at formen er fin! Det er kjente tanker det du skriver om, det med amming og gråting/soving. Jeg er nå mer bekymret om jeg kommer til å bli en god mor og hvordan bleieskifting og sånt går. Ja, vi har hatt en veldig bra ferie Jeg er sikker på at du kommer til å bli en god mor Delphina! Bleieskift og alt det der tror jeg kommer naturlig og fort! Selv har jeg mye erfaring med tantebarna, har passa de mye fra de var bittesmå, men det å ha ansvaret for amming og sånn blir jo nytt. Tilbake til hverdagen ja. Man sier jo; Borte bra, men hjemme best Skjønner godt at du har begynt å tenke på det, det er jo helt normalt. Men jeg tror at vi alle kommer til å klare foreldrerollen og alt den har å by på, veldig bra. Vi er jo laget sånn, og alt kommer til å komme veldig naturlig, og vi vil lære for hver dag som går, og av de nye situasjonene som oppstår Ja, det går nok fint, men det er jo et stort ansvar og en stor endring i livet, så det er naturlig at en tenker litt på det i forkant Hei Ripsy! Så koselig at du er tilbake. Håper du har hatt en fortreffelig ferie! Det er så deilig å komme litt bort fra hverdagen av og til, så skjønner godt du ikke har tatt deg så mye tid til KG. Jeg tenker også mye på hvordan tiden med den lille blir. Får man en sovebaby, en kolikkbaby, blir det morsmelk, eller erstatning osv. osv. Er så mye vi ikke vet! Mye vi ikke vet ja, og alle babyer er jo forskjellig. Gleder meg masse . I dag skal jeg bestille vogn fra Tyskland Det blir en TFK Joggster III på oss, med 16" hjul. Planen er at Ripsymannen skal ta med seg prinsessa og jogge mye ute til våren Her er vogna hvis noen lurer: http://www.trendsforkids.com/index.php?id=28 (Kjøper med hardbag som enkelt festes på). Har akkurat postet et innlegg med spørsmål om TFK stelleveske, er nemlig usikker på om jeg skal bestille med denne i samme slengen. Hvis noen som er innom her har erfaring med den/har sett den i virkligheten - hva synes du? Håper jeg får noen kommentarer på det, for det er den eneste jeg mangler å bestemme meg for før jeg bestiller. Nå må jeg støvsuge og vaske litt her - fikk visst ikke gjort så mye som jeg planla i går... Bare lese bittelitt til her inne på kg først :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 9. august 2011 #1251 Del Skrevet 9. august 2011 Så flott å høre at det var en veldig bra ferie! Jeg har aldri vært flink med spebarn. Sitter og er redd for at de skal gråte, men de sitter og koser seg på fanget når de først sitter der. Så er mer den typen som blir litt stressa. Har ikke hatt så mye med spebarn å gjøre, da jeg kommer fra en liten familie. Så alt er nytt for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 9. august 2011 Forfatter #1252 Del Skrevet 9. august 2011 Så flott å høre at det var en veldig bra ferie! Jeg har aldri vært flink med spebarn. Sitter og er redd for at de skal gråte, men de sitter og koser seg på fanget når de først sitter der. Så er mer den typen som blir litt stressa. Har ikke hatt så mye med spebarn å gjøre, da jeg kommer fra en liten familie. Så alt er nytt for meg. Jeg tror det blir annerledes uansett når det er sin egen baby man skal ha ansvaret for - så det går helt sikkert fint! Hvor lenge er det vanlig å være på sykehuset etter fødsel dersom alt er som normalt i Nederland? Ellers synes jeg å huske at du vil få god oppfølging hjemme etterpå også? Så da er det jo bare å kaste seg over de erfarne jordmødrene/helsesøstrene og få tips og råd hvis en føler behov for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 9. august 2011 #1253 Del Skrevet 9. august 2011 Jeg tror det blir annerledes uansett når det er sin egen baby man skal ha ansvaret for - så det går helt sikkert fint! Hvor lenge er det vanlig å være på sykehuset etter fødsel dersom alt er som normalt i Nederland? Ellers synes jeg å huske at du vil få god oppfølging hjemme etterpå også? Så da er det jo bare å kaste seg over de erfarne jordmødrene/helsesøstrene og få tips og råd hvis en føler behov for det. Jeg tror det jeg også, du og din kjære har fullt og helt ansvar for den lille babyen. Du kan få litt pauser ved å få noen til å passe h*n (selv om jeg vet du og jeg skal ha jenter, skriver jeg h*n), men det er ditt barn, noe som gjør at man kanskje ikke vil være så mye borte fra dem. Her er det vanlig med et døgn, eller mindre. De har 8 dager oppfølging etterpå i vante omgivelser. Disse omsorgspersonene tar seg godt av de, hjelper til med amming og vasking av snuppa. Man kan avtale ting med dem, slik at de også tar noen småsaker her i huset. Tror uansett jeg skal bruke dem maks til babyting, å rydde og vaske greier jeg fint selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 9. august 2011 #1254 Del Skrevet 9. august 2011 Hei Ripsy. Velkommen tilbake fra ferie.... Vi kom tilbake i går. Har fortsatt en uke igjen og den skal bare nytes hjemme. Godt å høre at formen er fin. Vekten min er nok litt motsatt av din. Jeg la på meg lite de første mnd med de 3 siste ukene har den gått rett til himmels ennå jeg ikke har spist noe mer enn jeg pleier.... Fikk litt sjokk når jeg gikk på vekten i dag tidlig etter ferien.... Hjelp, hvordan skal dette ende..... Ha en fortsatt fin dag med husarbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 9. august 2011 #1255 Del Skrevet 9. august 2011 Velkommen tilbake fra ferie! Jeg tenker også på dette med amming og hvor mye gråting/skriking det blir. Vi får vel bare ta det som det kommer. Tror de fleste har en innkjøringsfase før ting faller mer på plass. Det kan vel i noen tilfeller ta ganske lang tid, men da får vi bare være flinke til å verdsette de gode stundene. Som det helt sikkert blir veldig mange av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 10. august 2011 Forfatter #1256 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg tror det jeg også, du og din kjære har fullt og helt ansvar for den lille babyen. Du kan få litt pauser ved å få noen til å passe h*n (selv om jeg vet du og jeg skal ha jenter, skriver jeg h*n), men det er ditt barn, noe som gjør at man kanskje ikke vil være så mye borte fra dem. Her er det vanlig med et døgn, eller mindre. De har 8 dager oppfølging etterpå i vante omgivelser. Disse omsorgspersonene tar seg godt av de, hjelper til med amming og vasking av snuppa. Man kan avtale ting med dem, slik at de også tar noen småsaker her i huset. Tror uansett jeg skal bruke dem maks til babyting, å rydde og vaske greier jeg fint selv. Det høres ut som en veldig bra oppfølging! Hei Ripsy. Velkommen tilbake fra ferie.... Vi kom tilbake i går. Har fortsatt en uke igjen og den skal bare nytes hjemme. Godt å høre at formen er fin. Vekten min er nok litt motsatt av din. Jeg la på meg lite de første mnd med de 3 siste ukene har den gått rett til himmels ennå jeg ikke har spist noe mer enn jeg pleier.... Fikk litt sjokk når jeg gikk på vekten i dag tidlig etter ferien.... Hjelp, hvordan skal dette ende..... Ha en fortsatt fin dag med husarbeid. Takk Den vekten, den vekten - ikke greit. Men vi skal komme oss i form etterpå - så det skal gå fint uansett hvor mange kilo vi får nå på slutten! Tror ingen av oss kommer over 20kg, så da skal det gå! Velkommen tilbake fra ferie! Jeg tenker også på dette med amming og hvor mye gråting/skriking det blir. Vi får vel bare ta det som det kommer. Tror de fleste har en innkjøringsfase før ting faller mer på plass. Det kan vel i noen tilfeller ta ganske lang tid, men da får vi bare være flinke til å verdsette de gode stundene. Som det helt sikkert blir veldig mange av. Ja - gleder meg til de fine stundene :kgbaby: - og spesielt til det første møtet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 10. august 2011 Forfatter #1257 Del Skrevet 10. august 2011 I dag har jeg rundet 32 uker 8 uker igjen bare Var og gikk en lang tur i stad og da kjente jeg ubehag i lysken og symfysen - første gang jeg har kjent noe der foran. Det gikk over når jeg kom hjem, så håper det bare var et engangstilfelle - vil ikke ha noen bekkenplager! Nå er klokka altfor mye - jeg må opp tidlig i morgen, så nå MÅ jeg finne senga! God natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 11. august 2011 #1258 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Hei Ripsy, og (litt forsinket) velkommen tilbake fra ferie Grattis med 32 uker! Tiden flyr... Uansett hvor mye/lite man legger på seg underveis i svangerskapet vil man jo opparbeide seg en betydelig badeball midt på, så det er jo ikke så rart at bekkenet/symfysen blir litt slitent av all den lokale vekten. Får satse på at det ikke utarter seg! Endret 11. august 2011 av Mary Poppins Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. august 2011 #1259 Del Skrevet 11. august 2011 32 uker! Kom til å tenke på en ting når du spurte Delphina om sykehusopphold..Hvor lenge er det egentlig vanlig å være på sykehuset i Norge? to-tre dager? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 11. august 2011 #1260 Del Skrevet 11. august 2011 litt sent for 32 uker! Det er en utrolig bra oppfølging, og noe som man gjør en del her nede. Tror uansett jeg kun gjør det denne gangen og skulle det bli en neste, så vet jeg hva jeg skal gjøre. Vi får se. De vondtene kjenner jeg til. Det er bekkenet som er ustabilt (løst), så du kan få vondter av og til selv om du nødvendigvis ikke har bekkenløsning. Jeg spurte jm om det da jeg har litt problemer med korsryggsvondt og symfysevondt en gang i blant (sånn 2-3 ganger i uken), som roer seg ned når jeg f.eks. sitter og leser. Det jeg fikk som svar var at vi er såpass langt ute at småvondter kan komme og gå, trengte ikke være bekkenløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå