Gå til innhold

Tenk at Ripsy har blitt mamma <3

Ripsy

Anbefalte innlegg

Først litt :hoppe: for 26 uker.

Sånn app vil jeg ha på mannens telefon. Kommet hjem til nyskuret bad hadde ikke akkurat vært å forakte og må innrømme at det hadde gjor meg lykkelig akkurat nå :sjenert: Sambo tar godt vare på meg,men renhold og rydding er ikke en av hans sterke sider.... Mulig det blir en nedlasting på hans telefon :fnise:

Så gøy at utstyret begynner å komme i hus. Utorlig hvor stas det er altså. Sambo skrudde stellebord i går og jeg tok meg i at jeg frydet meg innvendig over det.... Nesten litt sånn barnlig glede ved juleaften :skratte:

Kos deg masse med rydding og organisering av barnerom :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først litt :hoppe: for 26 uker.

Sånn app vil jeg ha på mannens telefon. Kommet hjem til nyskuret bad hadde ikke akkurat vært å forakte og må innrømme at det hadde gjor meg lykkelig akkurat nå :sjenert: Sambo tar godt vare på meg,men renhold og rydding er ikke en av hans sterke sider.... Mulig det blir en nedlasting på hans telefon :fnise:

Så gøy at utstyret begynner å komme i hus. Utorlig hvor stas det er altså. Sambo skrudde stellebord i går og jeg tok meg i at jeg frydet meg innvendig over det.... Nesten litt sånn barnlig glede ved juleaften :skratte:

Kos deg masse med rydding og organisering av barnerom :nigo:

Hei Arven :goodbye:

Ja, du får en innstallere en sånn app på telefonen hans :)

Kjenner til den litt barnlige gleden :fnise: Jeg gleder meg såå til å få opp sprinkelsenga. Har fortsatt litt småting å rydde opp på "barnerommet" først, men fikk gjort en god del i går. Kanskje jeg får gjort litt i kveld. For vi har ingen planer for kvelden.

Fikk kastet en del i går - og det er så godt å bestemme seg for å kvitte seg med ting og tang man vet man ikke vil få bruk for. Ellers blir det et lass til frelsesarmeen og noen bøker som kan selges på nettet.

Sola er fraværende, så i dag skal dagen gå med til en del småærend. Håper på sol og litt strandvær i morgen :jepp::sol:

Håper dere alle har en fin helg med eller uten baby i fanget :kgbaby: Jeg gleder meg enda mer nå som det er så mange her inne som har født. Gratulerer så mye til sistemann som var MonThe :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til følelsen ved å kaste og kvitte seg med alt mulig drit. Deilig! Med en gang man tenker "hmm.. Den får jeg kaaaanskje bruk for en gang," så er man screwed. For det får man nemlig ikke. Hehe.

Blir koselig å få ferdig barnerommet :) Vi skal begynne når vi får bekreftet kjønn 25. Tør ikke helt å satse på rosa ditt og rosa datt før den tid.

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er sprinkelsenga satt sammen :rodmer:

Og jeg har kjøpt stativ og gardin til himmel. Det ble denne fra BarnasHus: http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnerom/teddy-jac-himmel.html

Himmelen var på halv pris :hoppe: (ikke stativet) og matchende sengetøy til var også på halv pris, så jeg kjøpte ett til vogndyna (65x80) og ett til senga (800x100). Jeg håper på å få tak i lik sengekantbeskytter også, men de trodde de ikke ble produsert lenger der jeg var. Men jeg har ikke gitt opp enda, og hvis ikke kan det bli fint med en enkel hvit en også.

Nå kan ventetiden bli lang kjenner jeg :sjenert: - nå som senga står klar... Men jeg skal ta ned gardinene igjen så de ikke blir støvete. Og madrassen beholder plastikken på enn så lenge.

Åhhh - så godt humør jeg blir av dette her :strix:

Kjøpte også et par ting på salg på Polar'n og Pyret. Det meste på salg nå er jo sommerklær, men innimellom kan man finne noe fint med lange bein og ermer også.

Har forøvrig syklet en liten tur i dag :) Deilig å bli litt varm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for godt humør, sommer og babyutstyr :rodmer: Life is good!

:sol::klemmer:

Glad du også holder humøret oppe Aurelia!

Sykler du noe om dagen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig med sykling... har fått litt "dørstokkterskel" på det etter siste tøffe ritt (for leeenge siden). Nå har jeg aldri lyst. Må bare ut en gang for å kjenne på hvor deilig det er...?? Blir stressa av å tenke på det nå, av en eller annen grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med sykling... har fått litt "dørstokkterskel" på det etter siste tøffe ritt (for leeenge siden). Nå har jeg aldri lyst. Må bare ut en gang for å kjenne på hvor deilig det er...?? Blir stressa av å tenke på det nå, av en eller annen grunn...

Ikke alltid så lett å vinne over dørstokkmila... Jeg sykler jo ikke sånn som jeg gjorde i fjor, savner det. Du får ta deg en rolig søndagstur en dag du ikke har noe annet å gjøre, ikke la det bli stress iallfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom å sier hei :goodbye:

Driver å snoker litt i graviditetsdagbøkene her og synes det ville vært uhøffelig å ikke legge igjen et spor. Artig å ha noen å følge med i denne spennende tiden vi har foran oss!

Ser vi har kommet ganske likt også :)! tickeren min er feil da.. hmm.. er egentlig 27 + 3 (veeeldig viktig å få det på dagen.. hehe :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke morro og en herlig følelse å få ting i stand til babyen kommer. :rodmer: Godt å høre at det er flere enn meg som er tidlig ute og ivrig i tjenesten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom å sier hei :goodbye:

Driver å snoker litt i graviditetsdagbøkene her og synes det ville vært uhøffelig å ikke legge igjen et spor. Artig å ha noen å følge med i denne spennende tiden vi har foran oss!

Ser vi har kommet ganske likt også :)! tickeren min er feil da.. hmm.. er egentlig 27 + 3 (veeeldig viktig å få det på dagen.. hehe :fnise: )

:velkommen: Så koselig med et nytt "fjes" :) Og ja, det er jo ekstra gøy å følge andre som er omtrent like langt på vei.

Har du dagbok? Alt bra så langt i svangerskapet?

Ifølge ul-terminen er jeg 27+0 i dag, men jeg har ikke endret tickeren.

Er det ikke morro og en herlig følelse å få ting i stand til babyen kommer. :rodmer: Godt å høre at det er flere enn meg som er tidlig ute og ivrig i tjenesten :fnise:

:fnise: Ja, det er godt vi er fler. Jeg har ikke redd opp senga enda, jeg la plast over den etter jeg satt den sammen, og madrassen er ikke tatt ut av plasten. Selvom jeg har veldig lyst til å gjøre ALT klart :fnise: Men jeg tenker jeg venter noen uker til. Dessuten har jeg ikke kjøpt dyner enda. Etter ferien i august kommer jeg til å vaske og stryke alt, enn så lenge ligger det godt bortpakket.

Fikk lyst til å bake jeg nå :sjenert: etter å ha lest i boka til Andemor... Men hva kan jeg finne på å bake når jeg har lite ingredienser? Noen forslag? Tror jeg har nok til å lage noe form for gjærbakst. Hmmm... Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: For 27 uker :) Koselig med babyseng! Skjønner at du vil gjøre den klar. Jeg hadde nok klødd i fingrene :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kringle er godt, Ripsy! Og kanelboller. Og scones (selvom det ikke er gjærbakst..) ! Hvis du har litt rømme, så er det supert i scones synes jeg. Ellers er jo gjerne muffins noe man kan få til med lite ingredienser.

Skjønner forresten veldig godt at du har lyst til å gjøre alt klart. Det er jo så gøy! Sikkert lurt å dele det opp litt, så får du spredd gleden litt på en måte. ;) Åååå... Det blir så koselig med de her babyene altså. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

:hoppe: for 27 uker!

Nå går det unna, nå er det bare en liten uke til siste trimester! tenk på det!

Når det kommer til bakst, så er kanelboller noe som er skikkelig godt. Bak det! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 27 uker!! :)

Jeg må nesten dele verdens beste bolleoppskrift med alle som ønsker det her altså!! Seriøst de beste bollene jeg har smakt.. og holder seg ferske liiitt lenger enn vanlige boller. Fant oppskrift på nett.

fra det søte liv

hemmeligheten er nok alt smøret.. :sjenert: jeg brukte "årntli" meierismør! n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: For 27 uker :) Koselig med babyseng! Skjønner at du vil gjøre den klar. Jeg hadde nok klødd i fingrene :)

:)

Kringle er godt, Ripsy! Og kanelboller. Og scones (selvom det ikke er gjærbakst..) ! Hvis du har litt rømme, så er det supert i scones synes jeg. Ellers er jo gjerne muffins noe man kan få til med lite ingredienser.

Skjønner forresten veldig godt at du har lyst til å gjøre alt klart. Det er jo så gøy! Sikkert lurt å dele det opp litt, så får du spredd gleden litt på en måte. ;) Åååå... Det blir så koselig med de her babyene altså. :rodmer:

Det ble visst ikke noe baking på meg i går - sovnet på sofaen midt på dagen i 2 timer (!!!). Etter det ble det litt stress siden jeg hadde planer senere.

27 uker! :hoppe:

:hoppe:

:hoppe: for 27 uker!

Nå går det unna, nå er det bare en liten uke til siste trimester! tenk på det!

Når det kommer til bakst, så er kanelboller noe som er skikkelig godt. Bak det! :fnise:

Ja, tenk - snart er 2/3 av svangerskapet ferdig.

Kanelboller var planen - helt til jeg måtte slappe av litt på sofaen først... :sovne:

Grattis med 27 uker!! :)

Jeg må nesten dele verdens beste bolleoppskrift med alle som ønsker det her altså!! Seriøst de beste bollene jeg har smakt.. og holder seg ferske liiitt lenger enn vanlige boller. Fant oppskrift på nett.

fra det søte liv

hemmeligheten er nok alt smøret.. :sjenert: jeg brukte "årntli" meierismør! n

De så spennende ut - mye smør gir gjerne mye smak... (desverre). Skal huske på den oppskriften neste gang jeg får lyst til å bake.

Egentlig burde jeg lagd noen gode, sunne, grove rundstykker. Men jeg kjenner at jeg ikke har helt bakeånden over meg i dag. Kanskje i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å kjenne at 2. trimester går mot slutten. Nå har det begynt å bli et slit å knyte lissene... Flere som synes at magen er i veien når de skal bøye seg ned og fremover?

Kynnerne har heller ikke blitt noe bedre. I går skulle jeg gå en tur og håpet at jeg skulle klare å springe litt innimellom, men jeg hadde ikke tjangs til å prøve engang. Jeg gikk i 30 minutter ca og hadde nesten konstant kynnere. :kjefte: Jeg lurer litt på hvor mye kynnere som er greit og hvor mye jeg må roe ned når de kommer? Det er jo ubehagelig, men jeg klarer jo fortsatt å bevege meg. Jeg skal til legen på mandag, så får høre litt med henne.

Og når jeg først er inne på de negative sidene - så må jeg si at den innvendige varmeovnen virkelig slår seg på om kveldene om dagen. De siste 2-3 dagene har jeg måttet ta meg en kald dusj før jeg har lagt meg, for å kjøle meg ned. Vanligvis er jeg en frysepinn og mannen heller den som er litt varm, men han synes ikke det har vært så varmt som jeg skal ha det til de siste dagene.

Ja,ja - det er verdt de små plagene jeg har. Klager ikke altså :fnise:

Jeg er jo egentlig i god form :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg har mitt triks når det kommer til skolisseknyting, dog det ser ikke elegant ut. Her sprer vi bena, slik at det er mulig å bøye seg litt. :fnise: Knyter lissene skjevt, men jeg får fremdeles skoene på.

Her er det ikke stort med kynnere, dog, når jeg får dem må jeg rett og slett sette meg ned. Uansett, beste er å gjøre det motsatte av det som forårsaker kynnerne, sette seg ned om du får det stående, og stå om du får det sittende.

Så flott du er i god form :jepp: Er alltids lettere å takle alle ubehageligheter da. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mitt triks når det kommer til skolisseknyting, dog det ser ikke elegant ut. Her sprer vi bena, slik at det er mulig å bøye seg litt. :fnise: Knyter lissene skjevt, men jeg får fremdeles skoene på.

Her er det ikke stort med kynnere, dog, når jeg får dem må jeg rett og slett sette meg ned. Uansett, beste er å gjøre det motsatte av det som forårsaker kynnerne, sette seg ned om du får det stående, og stå om du får det sittende.

Så flott du er i god form :jepp: Er alltids lettere å takle alle ubehageligheter da. :fnise:

Ja, en må vel bare finne seg en teknikk. I går gikk lissene opp mens jeg var i butikken og da er det ekstra styr :fnise:

Jeg har liksom ikke tid og lyst til å sette meg ned hvis kynnerne kommer - iallfall ikke hvis jeg er ute for å gå tur og trene litt... Hodet vil visst litt mer enn kroppen om dagen.

I dag morges fikk jeg kynnere når jeg lå i senga. Jeg lå på siden og snudde meg så over på ryggen :fnise: For en mage jeg fikk da - helt skjev og skikkelig tutmage. Skulle nesten ha tatt et bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...