Ripsy Skrevet 20. april 2011 Forfatter #1001 Del Skrevet 20. april 2011 I første trimester var jeg så fornøyd over at jeg ikke merket så stor påvirkning av hormoner på humør og følelser, men nå den siste uken har jeg hatt et par "utbrudd" der jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert på mannen - for absolutt ingen grunn! Og så ender det gjerne med litt tårer som bare kommer. Jeg har som regel klart å holde sinnet inne i meg - og kanskje gått inn på soverommet eller noe, så tror ikke mannen har merket så mye, bortsett fra tårene. Og da er han så snill og får meg alltid i bedre humør! Dere som er innom: når var hormonene på det værste i forhold til humør og følelser? 1., 2. eller 3. trimester? Jeg håper ikke dette blir værre, for jeg er egentlig ganske sjelden sur og irritert til vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 20. april 2011 #1002 Del Skrevet 20. april 2011 Hos meg var det definitivt værst humørsvingninger i 1.trimester, så har det bare blitt bedre. Nå på tampen til 3. trimester ( ) føler jeg meg helt normal faktisk. Vel, noen utbrudd er det jo, men ikke som i 1. ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 21. april 2011 #1003 Del Skrevet 21. april 2011 Trimester 1 og 2 har vært like for min del, kanskje en pitteliten opptrapping nå i det siste. Jeg har ikke hatt utbrudd mot forloveden, men kjenner at jeg mer er ensom og har lyst på en klem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 21. april 2011 Forfatter #1004 Del Skrevet 21. april 2011 Jeg tror kanskje humørsvingningene mine også har en sammenheng med den manglende følelsen av kontroll før de nært forestående eksamene... Uff og huff, har virkelig en dårlig følelse denne gangen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 21. april 2011 Forfatter #1005 Del Skrevet 21. april 2011 16 uker i dag Holdt på å glemme det... :gjeiper: God natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 22. april 2011 #1006 Del Skrevet 22. april 2011 for 16 uker som var i går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 22. april 2011 #1007 Del Skrevet 22. april 2011 for 16 uker Når det gjelder humørsvingninger syntes i hvertfall jeg selv at det er litt mer av det nå enn i 1.trimester... Det er sjelden jeg er sint, men jeg gråter MYE Blir fort rørt over ting, som feks hvis sambo synger til magen, eller jeg ser noe på TV. Ingenting skal til før det kommer tårer.... Håper at eksamen din går bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 22. april 2011 Forfatter #1008 Del Skrevet 22. april 2011 (endret) for 16 uker Når det gjelder humørsvingninger syntes i hvertfall jeg selv at det er litt mer av det nå enn i 1.trimester... Det er sjelden jeg er sint, men jeg gråter MYE Blir fort rørt over ting, som feks hvis sambo synger til magen, eller jeg ser noe på TV. Ingenting skal til før det kommer tårer.... Håper at eksamen din går bra Godt det ikke bare er meg. Jeg blir ikke veldig sint jeg heller altså, men kjenner jeg noen ganger må ta en liten time out for meg selv Istedenfor å lese til eksamen har jeg nå lest om barnevogner Jeg la ut en egen tråd i fht joggevogner. Har fått ett svar så langt, og det heller mot enten en Babyjogger Performance (evt. F.I.T.) http://www.babyjogger.no/prod_performance.htm eller en Chariot CTS http://www.chariot.eu/chariot/das-ist-cts/. Tror jeg liker utseende til Babyjogger best, men vi må tenke på om vi vil ha den fra Chariot som også kan brukes til sykkelvogn. Og vi må selfølgelig se de i virkeligheten og prøvetrille de litt. Jeg har heller ikke sammenlignet størrelse og vekt. MEN - nå tror jeg først vi må finne ut hva vi vil ha av vanlig vogn først, vi kommer jo ikke til å begynne å jogge helt i starten når babyen er liten. Det er jo så mye å velge mellom, så vi må vel sette oss ned å tenke på hvilke kvaliteter vi vil ha og hvor vi kommer til å bruke den mest. Vi har jo goood tid da! Men dere må jo skjønne at det er mye morsommere å lese om barnevogner enn eksamen? :gjeiper: Ellers skal vi snart sette oss ned å skrive en liste over hva vi trenger av utstyr. Det er jo greit at vi ikke sitter igjen med alt helt på slutten, greit å kjøpe inn litt etter litt, både i fht å ikke få alle utgifter på en gang, slå til på evt tilbud underveis og mulighet til å tenke gjennom hva vi vil ha. Endret 22. april 2011 av Ripsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^me^ Skrevet 23. april 2011 #1009 Del Skrevet 23. april 2011 litt for 16 uker og 2 dager jeg! har du fått time til ultralyd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 23. april 2011 #1010 Del Skrevet 23. april 2011 Rart hvor mye mer morsomt absolutt alt annet er når man egentlig skal lese til eksamen Når det gjelder humørsvingninger så synes jeg det var verst i 2. trimester.Ble lett irritert, rørt, lei meg, ja, alt egentlig, og det svingte fort.. Mens i 3. trimester har ting egentlig "roet seg"; ja, det kjennes i grunnen ut som om jeg har funnet roen, om det gir noen mening Men det er nok forskjellig fra person til person det der.. Håper du har en finfin påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 24. april 2011 Forfatter #1011 Del Skrevet 24. april 2011 litt for 16 uker og 2 dager jeg! har du fått time til ultralyd? Jeg skal til neste ultralyd i uke 20, har vært på 2 allerede Rart hvor mye mer morsomt absolutt alt annet er når man egentlig skal lese til eksamen Når det gjelder humørsvingninger så synes jeg det var verst i 2. trimester.Ble lett irritert, rørt, lei meg, ja, alt egentlig, og det svingte fort.. Mens i 3. trimester har ting egentlig "roet seg"; ja, det kjennes i grunnen ut som om jeg har funnet roen, om det gir noen mening Men det er nok forskjellig fra person til person det der.. Håper du har en finfin påske Ja, ikke sant? :gjeiper: Og, ja, det er nok helt sikkert veldig forskjellig fra person til person det der med humørsvingninger. Har ikke vært "plaget" de siste dagene - så tror ikke det er så altfor ille å leve med meg Jeg har en fin påske - stille og rolig, har ikke hatt noen store planer denne påska. I går var jeg på en liten shoppingrunde med en god venninne. Jeg var innom og kjøpte meg en h&m mama jeans. De var helt ok på, men har jo hørt at de ikke er de beste, mister kanskje fasongen etter hvert. Så jeg har tenkt å investere i et par bedre bukser når jeg skal til Oslo neste helg. Jeg har fulgt treningsplanen godt denne uka - så får vi bare se hva det blir til i dag. Lurer på en sykkeltur, men får se... Nyt søndagen alle sammen Jeg sitter med en herlig kopp Nespresso Cappucino, med en bitteliten vaniljedråpe i. Det irriterer meg litt at man ikke kan få tak i den Nespresso kaffen de hadde i limited edition til jul med vaniljesmak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 24. april 2011 #1012 Del Skrevet 24. april 2011 Gravid eller ei - det er ALLTID noe annet som er mer morsomt enn å lese til eksamen som til stadig nærmer seg! Om du syns humørt svinger nå - da kan du se fram til barseltida... Her har de berømte barseltårene kommet for fullt nå. Griner for ingenting føler jeg - samt at tårene renner for den minste frustrasjon. slitsomt! Men det går heldigvis over! Er vel snart tid på ultralyd for deg nå?? Ønsker deg en fortsatt super påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 24. april 2011 Forfatter #1013 Del Skrevet 24. april 2011 (endret) Da ble treningsuka til slutt slik: Mandag: Treningsfri Tirsdag: 15 min på ellipsemaskin + 40 min mage/rygg øvelser Onsdag: Treningsfri (ble heller ikke noen lang gåtur denne dagen ) Torsdag: 40 min rask gange i oppoverbakke på tredemølle + 15 min ergometersykkel Fredag: 15 min oppvarming på ellipsemaskin + Generell styrketrening Lørdag: Shopping Søndag: 1 time sykkeltur, med mye stigning! Fornøyd med treningsuka På torsdagen prøvde jeg først å løpe på tredemølla, men med de muggene jeg har nå var det umulig, skikkelig ubehagelig. Jeg skal prøve å kjøpe en større og bedre treningstopp og se om det hjelper, hvis ikke får jeg holde meg til annen type trening. Jeg hadde en fin økt likevel, jeg gikk 2min på 10% stigning og 6,5km/h og 1 min på 5% stigning og 6,5km/h gange osv. Svettet godt! Dagens sykkeltur føltes godt! Men på slutten ble det litt tight inni magen, så blir nok ikke så mange flere sykkelturer på ordentlig racersykkel, for da blir jeg sittende veldig fremoverlent. Kanskje var det årets siste tur Endret 24. april 2011 av Ripsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 25. april 2011 Forfatter #1014 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) - + V - V - + + V Endret 25. april 2011 av Ripsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 25. april 2011 #1015 Del Skrevet 25. april 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^me^ Skrevet 25. april 2011 #1016 Del Skrevet 25. april 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Angel ~ Skrevet 26. april 2011 #1017 Del Skrevet 26. april 2011 Tiden går så fort! Tenk at 16 uker er fått allerede! Så herlig! Håper du har hatt en flott påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 26. april 2011 #1018 Del Skrevet 26. april 2011 Kjempe smart å skrive en utstyrsliste Det har vi gjort og. Da får vi jo fylgt med på ulike tilbud som du sier, og slipper å måtte kjøpe ALT på en gang! Gratulerer med 16 uker og 5 dager Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 26. april 2011 Forfatter #1019 Del Skrevet 26. april 2011 Tiden går så fort! Tenk at 16 uker er fått allerede! Så herlig! Håper du har hatt en flott påske! Ja, tiden går - på torsdag er det 17 uker allerede! Jeg har hatt en stille og rolig påske, med en del eksamensbekymringer, men ellers bra Kjempe smart å skrive en utstyrsliste Det har vi gjort og. Da får vi jo fylgt med på ulike tilbud som du sier, og slipper å måtte kjøpe ALT på en gang! Gratulerer med 16 uker og 5 dager Hehe Hihi - takk! Jeg har ikke kommet så langt på lista enda, kjenner jeg må få de her eksamene ut av verden først. Jeg var forresten innom for å kjøpe det første babyplagget på lørdag - men jeg fikk meg ikke til å kjøpe noe som helst jeg Tror jeg synes det er litt rart enda, selvom jeg gleder meg masse til å begynne å handle De neste ukene kommer det til å bli minimalt med fokus på trening. Jeg har nå virkelig laget en studieplan frem til eksamen som jeg MÅ følge! Hvis ikke kommer dette til å gå rett til h...... Noe det kanskje kommer til å gjøre uansett. Jeg kjenner ikke igjen den studenten her, jeg har aldri før vært så ufokusert som det jeg har vært etter jeg fant ut at jeg var gravid... Det er noen mentale sperrer oppi hodet tror jeg. MEN nå har jeg en siste sjanse til å rette opp! JEG SKAL KLARE DENNE EKSAMen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 26. april 2011 #1020 Del Skrevet 26. april 2011 Det med å slite med å fokusere på studiene skjenner jeg så utrolig godt igjen! Men vi får trøste oss med at det er bare åtte uker til sommerferien! Nå har jo jeg to eksamner jeg skal ta i løpet av sommeren da, men uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå