Gå til innhold

Tenk at Ripsy har blitt mamma <3

Ripsy

Anbefalte innlegg

Enig med MonThe :Nikke: Hodepine skal man ikke spøke med, den kan være ganske intens til tider. Da innbiller jeg meg at det er kroppen som prøver å si fra at den trenger litt ro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være at kroppen din rett og slett trenger litt ro og hvile Ripsy, så synes ikke du skal ha dårlig samvitighet for at du ikke har trent!!Du kan jo forsøke med en gåtur for å få bukt med hodepinen, og "lette" på samvittigheten? Frisk luft har iallefall hjulpt med med hodepine innimellom. Og om det ikke hjelper så har du iallefall gått en tur! ;)

Ønsker deg en finfin søndag! :klemmer:

Enig med MonThe :Nikke: Hodepine skal man ikke spøke med, den kan være ganske intens til tider. Da innbiller jeg meg at det er kroppen som prøver å si fra at den trenger litt ro...

Dere har nok helt rett - eller kanskje kroppen egentlig trenger MER aktivitet! Men så lenge det dundrer er jeg flink til å holde meg i ro :)

Jeg har lite unskyldninger for ikke å ha trent, tirs, ons, tors eller fre.... MEN jeg gidder ikke sitte å ha dårlig samvittighet for det nå!

NÅ sitter jeg og drømmer om denne kaka som jeg kom over på nettet: http://www.passionforbaking.com/blog/2011/04/03/fargerik-paske-brownies-pasjonsmousse-kake/

Har helt vann i munnen - den skal garantert prøves ved neste kakeanledning! (Men kommer nok enten til å kutte ut pikekyssene, eller lage pikekyss i pastellfarger).

Jeg elsker både brownies, pasjonsfrukt og kakemousse mmmm.... For en fantastisk kombinasjon! :sikle:

edit: ser for meg denne kaken til dåpen jeg nå :rodmer: - med rosa og hvite marengs og rosa perler på :rodmer:

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så helt utrolig ut :hakeslepp: Tror ikke jeg er proff nok til å bake noe så avansert... :sjenert:

Tror du den er så vanskelig? Brownies er iallfall enkelt - så får vi bare øve oss på moussen - for øvelse gjør mester har jeg alltid hørt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den er sikkert ikke egentlig så vanskelig. Jeg tar gjerne et stykke når du er ferdig :sikle::nigo:

Bare å komme :)

Men det blir nok ikke noe i dag - men kanskje det kan være en fin anledning på påskeaften? :jepp:

Og mannen har vært så flink og gått ned i vekt, så han fortjener en liten "treat"! Jeg har vært litt streng med han de siste månedene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hodepinen gav seg utover dagen i dag, så da ble det heldigvis en treningsøkt!

Jeg gikk og jogget i 40 min (gikk mest, for kjente tendenser til hodepine når jeg løp), etterpå gikk jeg innom treningssenteret og gjorde følgende øvelser:

- knebøy på bosu (med 20kg vektstang) - 2x15

- utfall (med 2x6kg vekter) - 2x 20

- triceps dips - 2x12

- nedtrekk, bredt grep (25kg) - 2x 12

- situps (med beina til siden) - 2x 20

- firstående løft av motsatt arm/bein - 2x20

- sideliggende planke

- vanlig planke

(tror jeg husket alle da)

Så da ble denne treningsuka til slutt slik:

Mandag: 1 time sykling

Tirsdag: Ingen trening

Onsdag: Ingen trening

Torsdag: ingen trening :sjenert:

Fredag: Ingen trening :sjenert:

Lørdag: Ingen trening (vondt i hodet)

Søndag: løpe/gåtur + noen styrkeøvelser

Kan ikke gå rundt å ha dårlig samvittighet for noe man ikke kan endre på. I morgen er det en ny uke, med nye muligheter :nigo:

Da skal jeg lage meg en liten treningsplan!

Vi har bestilt Thai mat i kveld :spise::sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ sitter jeg og drømmer om denne kaka som jeg kom over på nettet: http://www.passionforbaking.com/blog/2011/04/03/fargerik-paske-brownies-pasjonsmousse-kake/

Å satan! for en kake! :daane::sikle:

passionsfruktfromasj lagrer jeg i alle fall på minne :ler:

---

Ikke ha dårlig samvittighet om det blir litt sjeldnere med trening nå - vær fornøyd med at du fortsatt trener.. :)

:sol:

Håper du har en fin påske! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LineGourmet: Ja, ikke sant - den så sinnsyk god ut! Jeg har en fin påske så langt - still og rolig, ingen store planer. Her er det eksamen som står i fokus... Gleder meg sååå til å bli ferdig!

Denne uka skal jeg lage en liten treningsplan, med forbehold.

Mandag: Ingen trening, men gåtur i minst 30 min rask gange

Tirsdag: 20-30 min ellipsemaskin e.l. + 40 min mage/rygg

Onsdag: Jogge eller sykle

Torsdag: Ingen trening, men gåtur i minst 30min rask gange

Fredag: Generell styrke

Lørdag: Ingen trening, men gåtur i minst 30min rask gange

Søndag: Sykle

Har egentlig lyst til å sette opp svømming, men er så redd for å bli helt utslått etterpå, for det har jeg blitt de to siste gangene - resten av dagen har vært ødelagt... Har ikke tid til det nå i disse eksamenstider...

I ettermiddag skal jeg en tur ut å se etter gravidbukser :hoppe: Jeg blir jo deprimert hver gang jeg skal ut og ikke har noe å ha på meg, alle buksene mine er ubehagelige nå. Bortsett fra kosebuksene mine som jeg bruker hjemme da. :)

Ha en fin påskeuke alle sammen :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Mammabukser er himmelske å gå i! :sjenert:

Du er jo utrolig flink til å være aktiv, her går man bare turer når bekkenet lystrer.

Ha en fin påskeuke du også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delphina:Så dumt at bekkenet ikke spiller på lag :( Har du noen enkle øvelser du kan gjøre for å forebygge at det blir værre?

Det ble ikke noen mammaklær på meg i går. Jeg skal til Oslo om 2 uker, så regner med jeg kanskje kan finne meg noe da. Får overleve med kosedresser og kjoler frem til det og bukser med knappene åpne :fnise:

Er ganske sikker på at jeg har kjent kynnere allerede. Innimellom blir magen helt hard og det er bittelitt ubehagelig, men ikke veldig. Jeg var litt usikker først, men har lest at man har ofte kynnere helt fra starten av svangerskapet, men at de gjerne er så svake at de ikke merkes. Noen andre som har kjent kynnere så tidlig som uke 15-16?

I dag morges før jeg skulle stå opp ble magen helt hard og skjev i det jeg skulle snu meg, en kul stakk ut på den ene siden. Fasinerende egentlig.

Lurer litt på om jeg såvidt har kjent litt liv inni der også, men er veldig usikker altså. Men gud så spennende dette er!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Bekkenet er vrangt til tider, men setter jeg meg ned, og slapper av i en liten time, så kan jeg gå lange turer. Det er mer det å lytte til kroppen og slappe av når det trengs.

Kosedresser er behagelige, men valget ble veldig lett om jeg skulle brukt en rosa one-piece (ja, jeg har en slik, og de er veldig behagelig å ha på når man slapper av inne) eller mammabukser. Føler meg jo mer elegant i en beige mammabukse enn en rosa one-piece.

Duuu, den kulen du kan ha kjent kan faktisk være den lille frøkna som har lagt seg i en posisjon slik at du kjenner henne. Jeg legger merke til at når lillegullet her beveger seg, så kjenner jeg det på livmoren. Som jeg skrev i min dagbok, så kjente jeg faktisk bevegelsen fra høyre til midten. Nå gjør jeg ikke det hele tiden, men nå tror jeg lillegull har lagt seg høyere opp.. :kjefte:

Det er spennende. Det kan godt hende du har kjent litt skjønner du :fnise: Se om det fortsetter. Det kan bli stille et par dager, men av og til kan det være noen småbobler som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er spennende. :) Er så fasinert over hva som skjer jeg! Hver dag er jo like spennende nå!

One piece får du meg ikke til å gå i - jeg er nok litt for gammel til det :fnise: Med kosedress mener jeg bare en god velur dress (2 deler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har forskjellige betegnelser på kosedress da :fnise:

Det har vi da :lol: Kommer nok aldri til å se meg i en onepiece...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne 2-delte velur-kosedresser er deilige! :) Hadde det før, og mamma har brukt det i mange år. Men jeg foretrekker å ha vanlig kosebukse og t-skjorte. Har sånn "dansebukse" fra hennes og mauritz som man bretter ned. Så når magen kommer så bretter jeg bare opp folden slik at magen ikke vises. :) De er geniale! Men kvaliten er ikke av den beste. Blir fort hull i.

Spennende at du begynner å kjenne spark! Jeg blir litt vettskremt når jeg tenker at det er kanskje bare sånn 6 uker til jeg selv begynner å kjenne spark. :fnise:

Edit: Når man skriver spart to ganger i stedet for spark så er det et tegn på seriøse skrivefeil! :ler:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :goodbye:

Ikke kjent noe mer til spark. Kanskje det ikke er det jeg har kjent tidligere heller? :vetikke:

Men det jeg snakket om i fht kynnere er jeg ganske sikker på - kjente det ganske tydelig i går - magen blir steinhard.

Trente som planlagt i går, men ikke i dag, men da blir det heller trening i morgen (som egentlig skulle vært treningsfri). Kjenner jeg får fort vondt i hodet når jeg sitter i sola. Og energinivået er egentlig på bånn akkurat nå.

Men jeg får vel begynne med middagen. I dag blir det hjemmelaget tomatsuppe fra skrætsj - og ved siden av serveres skåler med cashewnøtter, paprika, mais, ost, creme fresh osv. og så har vi oppi et kokt egg hver :sikle:

Til dessert blir det fersk mango :sikle: - Min favoritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dessert blir det fersk mango :sikle: - Min favoritt!

Mmm... jordbær står og venter på meg :sikle: (med sukker og fløte... )

Men egentlig drømmer jeg om skikkelig modne søte deilige norske rødblå plommer... de er jo ikke klare før langt ut på høsten! :daane::fnise:

Angående kynnere husker jeg ikke helt når jeg kjente de først, var vel kanskje rundt tiden du er i nå - ved orgasme... :lur: Men det er ganske typisk at de kommer ved litt trening og fysisk aktivitet, jeg får i hvert fall fast en kynner ved hver trening, spesielt etter mageøvelser - men det er jo helt ufarlig da ;) Men om man får mange og ofte så bør man kanskje roe ned litt :)

Jeg kjente bevegelse første gang i uke 17 - trodde først jeg hadde en kynner, men det var lillemann som beveget seg skikkelig fra siden og over mot midten :ler: Kjentes ut som en lang vibrasjon/friksjon/kraftig leamus. Så var det stille i over 1 uke før jeg kjente mer. Nå har jeg en livlig krabat som noen ganger rister hele mammaen sin :rodmer::ler:

Lykke til med eksamen! :sol:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har kjent kynnarar i fleire veker allerede. Bevegelse har eg og kjent et par veker kanskje, men ikkje (noko heilt tydelig) den siste veka. Sånne ordentlige saltoar som Line beskriver huskar eg godt frå sist gang, men det har eg ikkje kjent ennå. Berre små strekk/bobler/kiling.

Tomatsuppe frå scratch høyrest veldig godt ut! Det har eg aldri laga, men skulle kanskje prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm... jordbær står og venter på meg :sikle: (med sukker og fløte... )

Men egentlig drømmer jeg om skikkelig modne søte deilige norske rødblå plommer... de er jo ikke klare før langt ut på høsten! :daane::fnise:

Angående kynnere husker jeg ikke helt når jeg kjente de først, var vel kanskje rundt tiden du er i nå - ved orgasme... :lur: Men det er ganske typisk at de kommer ved litt trening og fysisk aktivitet, jeg får i hvert fall fast en kynner ved hver trening, spesielt etter mageøvelser - men det er jo helt ufarlig da ;) Men om man får mange og ofte så bør man kanskje roe ned litt :)

Jeg kjente bevegelse første gang i uke 17 - trodde først jeg hadde en kynner, men det var lillemann som beveget seg skikkelig fra siden og over mot midten :ler: Kjentes ut som en lang vibrasjon/friksjon/kraftig leamus. Så var det stille i over 1 uke før jeg kjente mer. Nå har jeg en livlig krabat som noen ganger rister hele mammaen sin :rodmer::ler:

Lykke til med eksamen! :sol:

Ja, er det ikke typisk at man har lyst på det som ikke er tilgjengelig når man er gravid? :skravle:

Er ikke bekymret for kynnerne nå, mest fasinert. De få jeg har kjent har heller ikke kommet i forbindelse med trening. Litt rart egentlig. Men de har gjerne kommet når jeg har snudd meg litt brått i sengen eller sånn.

Takk for eksamenslykkeønskninger - det trengs! Tror aldri jeg har vært så ukonsentrert på våren noen gang før... Det er jo så mye annet spennende å gjøre når man sitter ved pc'n...

Eg har kjent kynnarar i fleire veker allerede. Bevegelse har eg og kjent et par veker kanskje, men ikkje (noko heilt tydelig) den siste veka. Sånne ordentlige saltoar som Line beskriver huskar eg godt frå sist gang, men det har eg ikkje kjent ennå. Berre små strekk/bobler/kiling.

Tomatsuppe frå scratch høyrest veldig godt ut! Det har eg aldri laga, men skulle kanskje prøvd?

Det anbefales! Mannen her elsker den! Og det er så lettvint når man har en blender. Ved den enkle måten så hiver jeg bare oppi noen store, knallrøde tomater i blenderen sammen med fersk basilikum og løk + hvitløk (som jeg først har surret noen minutter i olivenolje). Så har jeg i litt kraft og en dæsj tomatpurrée + kanskje bittelitt chillipaste og krydder (pepper og provencekrydder for eksempel). Men jeg synes alt tilbehøret ved siden av også er viktig. Har du tid til å la den stå å koke en liten stund blir den ekstra god. Helt på slutten har jeg i bittelitt melk for å gjøre den litt rundere i smaken.

Og sist men ikke minst: et sunt måltid!! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...