Gå til innhold

Tenk at Ripsy har blitt mamma <3

Ripsy

Anbefalte innlegg

Det er ikke så veldig mye å skrive om det å være gravid om dagen... Ikke har jeg fått noen ordentlig babykul, ikke kjenner jeg liv, det er for tidlig å starte med utstyr-og klesshopping og de plagsomme symptomene fra første trimester er så og si borte. Prøver å nyte det, men føler meg ikke så veldig gravid... :sjenert:

Koselig med dere som stikker innom :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt vanlig å miste gravid-følelsen når kvalmen avtar. Husker det var godt når kvalmen ble borte - men syntes godt kroppen kunne vise noen tegn til graviditet selv om kvalmen var borte!

Håper du får en fin dag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig rart når graviditetssymptomene avtar for en stund. Jeg fikk en ganske uvirkelig følelse til det hele. Varte vel et par uker, og så kom mage og det hele plutselig mer til syne.

Ha en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du får nyte det for snart dukker det vel opp en eller flere symptomer. :) Føler meg forøvrig ikke gravid jeg heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til du begynner å få babykul... ;) på dine vegne såklart! Må være artig :rodmer:

Du får bare nyte tida og være masse aktiv og nyte tida uten barn mens du kan.. Er verdifullt det også, ialfall hvis man tenker at den fasen snart er forbi. Max it out ;)

god mandag kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig å miste gravid-følelsen når kvalmen avtar. Husker det var godt når kvalmen ble borte - men syntes godt kroppen kunne vise noen tegn til graviditet selv om kvalmen var borte!

Håper du får en fin dag!

Ja, man blir vel lett utålmodig i denne fasen her. Gleder mg sånn til den lille babykule og til litt liv inni der :rodmer: Men det kommer når det kommer! Håper du har en fin dag og nyter de siste dagene på jobb! :klem:

Ja, det er veldig rart når graviditetssymptomene avtar for en stund. Jeg fikk en ganske uvirkelig følelse til det hele. Varte vel et par uker, og så kom mage og det hele plutselig mer til syne.

Ha en fin dag! :klemmer:

Blir spennende å se når det skjer - alle er jo så forskjellige. Jeg har sikkert lest 100 svar på ulike forum om når magen kommer og når man kjenner første liv :sjenert:

:klem: til deg også Andemor!

Hehe, du får nyte det for snart dukker det vel opp en eller flere symptomer. :) Føler meg forøvrig ikke gravid jeg heller. :)

Ja, vi får vel bare nyte det :)

Gleder meg til du begynner å få babykul... ;) på dine vegne såklart! Må være artig :rodmer:

Du får bare nyte tida og være masse aktiv og nyte tida uten barn mens du kan.. Er verdifullt det også, ialfall hvis man tenker at den fasen snart er forbi. Max it out ;)

god mandag kveld!

Hihi - søte deg som gleder deg på mine vegne! Jeg gleder meg forøvrig til den dagen du får to blå :klem:

I dag har jeg em restitusjonsdag. Har jo trent 3 dager på rad, og jeg var ganske sliten på ettermiddagen i går etter sykkelturen. Fornuften gav beskjed om at jeg skulle ta det rolig i dag!

Våger meg ut på å lage ukesplan nå:

Mandag: Restitusjon

Tirsdag: Lett kondisjon + mage/rygg

Onsdag: Liten sykkeltur

Torsdag: Ingen trening

Fredag: Svømme

Lørdag: Ingen trening

Søndag: Trene - men ikke sikker på hva enda :) Kanskje styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag lurer jeg på om jeg skal bestille meg noen nye klær. Jeg blir deprimert hver gang jeg går i klesskapet, for det er så mye jeg ikke passer så godt nå. Kjenner jeg har lyst på flere hverdagskjoler, for det er så behagelig. Tenkte jeg skulle bestille noe fra asos:

http://www.asos.com/Women/Asos-Maternity/Cat/pgecategory.aspx?cid=5813#parentID=-1&pge=0&pgeSize=200&sort=-1

Der selger de en del klær fra Mama Licious oghar hørt her inne på KG at de har mye fint. Tror ikke jeg tør å bestille noen bukser enda, det må jeg nok i butikken å prøve. Jeg har alltid hatt problemer med å finne bukser som passer bra, og det er kanskje ikke noe lettere nå.

Kjenner at magen forandrer seg og har lyst på litt å vokse i :gravid: Og det værste er klær som strammer, det er sååå ubehagelig.

Så - kort oppsummert: nå skal jeg på nettshopping :shoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 min og 254Euro senere: Ooops - det var effektivt.

Har faktisk aldri handla klær på nettet før, så jeg er veldig spent på størrelsene... Håper det blir en suksess! Jeg endte med 8 plagg, en blanding av enkle overdeler, kjoler og leggings. Bukser tok jeg ikke sjansen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med netthandling! :) Ang. bukser så ble jo jeg overtalt av vingle til å bestille herfra, siden jeg ikke fant noe i butikkene her i byen. Jeg synes også det er vanskelig å finne bukser, og må alltid prøve dem først, men på den siden kunne man velge både livvidde og lengde på buksene. Jeg bare målte med målebånd for å finne riktig, og buksa satt kjempefint :tommelsmil: Så hvis du også tør, så kan du jo prøve det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nå bra tøff som handler på nett. Det tørr ikke jeg :fnise:

:gjeiper:

Ja, vi får se om det blir første og siste gangen jeg gjør det... Det blir spennende å se.

Gøy med netthandling! :) Ang. bukser så ble jo jeg overtalt av vingle til å bestille herfra, siden jeg ikke fant noe i butikkene her i byen. Jeg synes også det er vanskelig å finne bukser, og må alltid prøve dem først, men på den siden kunne man velge både livvidde og lengde på buksene. Jeg bare målte med målebånd for å finne riktig, og buksa satt kjempefint :tommelsmil: Så hvis du også tør, så kan du jo prøve det! :)

Takk for tips! Jeg skal først se om jeg kommer meg av gårde til en butikk der de selger litt mammaklær, og dersom ikke det blir noen suksess skal jeg prøve meg på nameit som du foreslår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at det kan være verdt å sjekke ut. Jeg har tre bukser fra h&m, og er ikke fornøyd. To av dem vider seg voldsomt ut etter en dag, og selvom det er deilig, så er det jo greit at de holder fasongen. Den siste buksa føles liksom for stram, men jeg kunne ikke hatt den noe større heller. Blæh... Men man får vel det man betaler for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan absolutt anbefale mamalicious! Eg har ei dongeribukse derfra på meg akkurat no, veldig godt for magen med elastikk! Eg kjøpte to i butikk sist (då begynte eg med mammaklede ca veke 20, veke 13 denne gang...)

Har også et par HM-bukser, dei er ikkje noko særlig... Og så har eg nett kjøpt ei frå Ellos, den virkar også bra! Absolutt best å gå i butikk og prøve, men det er jo berre å sende tilbake klede som ikkje passar/ikkje stod til forventningen når ein handlar på nett.

Hadde et par fine gensere frå mamalicious sist og, men dei er liksom litt 'oppbrukte'. Blei jo ganske mykje brukt, hadde jo ikkje veldig mange å bytte på, så eg må handle meir eg og. Syns det var lite passelig i mamalicious-kolleksjonen akkurat no, veldig mykje fin-klede, og ikkje arbeids- /kvardagsklede.

Lykke til med netthandlen! Lenkar du til noko av det du bestemte deg for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint med sånne tips, da vet jeg at h&m kanskje ikke er det beste å satse på i fht kvalitet.

Jeg kan evt legge ut linker når jeg har fått klærne og kan kommentere hva jeg synes om de.

Fikk trent som planlagt i går :) 20 min på ellipsemaskin og 45 min mage/rygg øvelser. Det var en veldig god økt. :nigo:

I dag er planen en liten sykkeltur! Men først kaller eksamensoppgaveskriving :hallo:

Synes forresten det skjer noe med magen hver dag nå :) Men bare jeg og mannen som kan se det enno da.

Og dere som har hatt voksende pupper tidlig i svangerskapet, tar det seg en pause en stund snart eller? Synes de bare fortsetter å vokse jeg... Kan godt stoppe opp litt nå for min del. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått svar på blodprøver og urinprøve i dag og alt ser bra ut :hoppe:

Så lenge jeg fortsetter å spise relativt sunn som jeg gjør nå og jeg klarer å opprettholde aktivitetsnivået er jeg ikke bekymret :)

Jeg vil bli en sunn, frisk og sterk mor - og håper på et svangerskap uten komplikasjoner! Positive tanker er roten til alt godt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for fine prøver! Så flink som du er til å trene blir du nok en frisk og sterk mor :5:

Tenk nå nærmer du deg 14 uker også :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende med nettshopping! :jepp: ..måtte innom å titte litt jeg og, masse fint der, går an å svi av lit penger på den siden!! ;) Kom gjerne med kommentarer om hva du syntes om klærne når du får de!

Ønsker deg en finfin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 14 uker :hoppe:

Netthandling er gøy! Og veldig effektiv måte å svi av noen kroner på...

Ønsker deg en fin fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i dag har jeg kommet til uke 14 :strix: Det lille nurket er allerede 8cm lang fra hodet til rumpa (totalt 10cm med beina). Nå begynner det virkelig å ligen på en liten baby :rodmer:

Magen vokser ikke fort, men noe skjer syns jeg. Mannen og jeg kan iallfall se det, men forskjellene er fortsatt størst på kveldene, så da er det nok fortsatt en del luft osv som påvirker.

I dag har jeg svømt 1500m - en god økt, men jeg blir helt utslått etter svømming inne i klorvann. Har mest lyst til å legge meg ned å sove :sovne: - blir nok en ettermiddagslur i dag ja.

Uka så langt i fht trening går etter planen:

Mandag: Resitusjon

Tirsdag: 20 min på ellipsemaskin + 45 min mage/rygg

Onsdag: Syklet i en time ute

Torsdag: Svømming, 1500 m (hvor av halvparten bryst og halvparten crawl).

Både i morgen og lørdag blir treningsfri :) Men får vel prøve å gå meg en tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 14! Så deilig. :) Det er så artig å følge med på utviklingen til de små spirene våre, og den skjer helt skremmende fort. Du er 14 uker nå, og jeg er nesten åtte. Min spire er ca. en cm lang. Det vil si at fra nå av vokser den over en cm i uken! Og DET er jo helt sykt! Man blir virkleig imponert over for fort dem vokser. Om ikke så mange ukene så kjenner du vel liv også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...