Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 29. mars 2011 #881 Del Skrevet 29. mars 2011 Jeg har sagt det før, og sier det igjen - spreking!!! Får dårlig samvittighet her jeg sitter på rævva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aftereight Skrevet 29. mars 2011 #882 Del Skrevet 29. mars 2011 Innom en snartur og sier hei! Så flink du er som er kommet igang med treninga! Jeg har hatt ei spinningøkt i dag og satser på noen flere i løpet av uka. Merker at formen er stigende og at "vanlig" energi er tilbake igjen! Alldeles fortreffelig:) Ha en flott dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #883 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) Jeg føler jeg har trent bare ved å lese om hva du har trent jeg Neida - du motiverer til å se at selv en liten tur på en halvtime kan gjøre susen. Jeg burde vært så mye flinkere selv... Men kommer sterkere tilbake på treningsfronten etter at lillemann er kommet til verden og vi skal ut med barnevogn! Absolutt -alt er bedre enn ingenting! Og det gjelder enda mer nå som vi er gravide! Hun som jeg linka til har tips til trening etter babyen er født også hun Her f.eks: http://cathrineslilleboble.blogg.no/1300879263_powerwalk_med_den_lil.html Ellers vet jeg hun har en del videoer der hun trener styrke med den lille som vekt - det gleder jeg meg til Enig med Hegejenta her altså! Må sjekke ut den linken der, Ripsy. Kanskje det blir nytt program på meg også! Det hadde vært gøy! Dere altså! Du får ta en titt på alle programmene og øvelsene hun har lagt ut - masse tips Jeg har sagt det før, og sier det igjen - spreking!!! Får dårlig samvittighet her jeg sitter på rævva Jeg er langt ifra en treningsnarkoman - bare veldig flink til å dokumentere det jeg gjør Innom en snartur og sier hei! Så flink du er som er kommet igang med treninga! Jeg har hatt ei spinningøkt i dag og satser på noen flere i løpet av uka. Merker at formen er stigende og at "vanlig" energi er tilbake igjen! Alldeles fortreffelig:) Ha en flott dag! Hei AFtereight! Koselig med besøk Spinning er supert! En føler etterpå at en virkelig har trent og vært effektiv! Godt at du også kjenner at formen er stigende I går ble det sykkeltur på meg Det ble omtrent 3-4 mil og halvannen time på setet. Tok det ganske rolig og ingen skremmende bakker. Det var herlig etterpå - håper jeg får mange timer på sykkelen før magen blir for stor! Kanskje jeg skal kjøre det programmet til Cathrine (treningslaila) i kveld Det blir enten det eller en tur på senteret og tradisjonell styrketrening der. Ellers lite nytt å meddele. Magen har ikke vokst noe mer enda, men kjenner det er veldig hardt rett over symfysen. 13 uker i dag kan jeg jo litt for! Og til slutt litt middagsinspirasjon. I går lagde jeg hjemmelaget tomatsuppe fra bunn - kjempegodt! Hadde i følgende ingredienser: - rødløk, hvitløk og olje (stekes lett i ca 10 min) - Skollet mange tomater (og tok ut innmaten, enda bedre smak med bare kjøttet, men funker med hele også dersom en har dårlig tid). - fersk basilikum - 1 stor gulerot - bittelitt tomatpuré - bittelitt chillipaste - alt dette hadde jeg i blenderen! Deretter helte jeg det over i gryta og tilsatte tilsammen 1l kyllingbuljong (fra 2 terninger). Krydret med salt, pepper og provence krydder. Lot dette koke i nesten 1time. Tilsatte på slutten av koketiden litt lettmelk for å gjøre den litt rundere i smaken (sikkert enda bedre med litt fløte, men jeg ønsket en sunn variant i går, og synes det funket supert!) På bordet dekket jeg med små skåler med cashewnøtter, paprika, mais, stangselleri og parmesanost. (Pleier også å sette frem creme fraiche så en kan ha en dæsj av det oppi dersom en ønsker!) Og oppi suppeskålene hadde jeg et kokt egg til hver! MMMM.... Kjempegodt! Og enkelt å lage en stor porsjon så en har til neste dag også! (Håper ikke oppskriften ble altfor rotete skrevet) Endret 31. mars 2011 av Ripsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 31. mars 2011 #884 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) Du verden så godt det hørtes ut med hjemmelaget tomatsuppe! Endret 31. mars 2011 av hegejenta30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 31. mars 2011 #885 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) Parmesan er trygt, spis i vei! Den suppa hørtes fantastisk ut, mulig jeg må stjele. Ja, også melder jeg meg som snikleser! Edit: Legger ved kilde også. "Alle andre typer ost anses å være trygge i forhold til Listeria, og kan spises av gravide. Eksempler på dette er smeltet ost og smøreost av alle typer. Disse selges som regel på tube eller i beger. Listeria trives heller ikke i halvfaste (pasteuriserte) og faste oster (både pasteuriserte og upasteuriserte) som for eksempel "Gouda", "Jarlsberg", "Norvegia", brunost og parmesan." Endret 31. mars 2011 av kisskissbangbang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 31. mars 2011 #886 Del Skrevet 31. mars 2011 Og jeg lagde hjemmelaget purresuppe i går... i blenderen! *feeling tha connection* Hørtes godt ut! :=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 31. mars 2011 #887 Del Skrevet 31. mars 2011 Oi, hemmelaget tomatsuppe så godt ut! Men tror ikke det er noe jeg orker å begi meg ut på! Er ikke glad nok i suppe til å orke å bruke så lang tid, hehe. Er derimot veldig glad i rett i koppen-supper. Spesielt den kremet kyllingsuppe og kremet ostesuppe! Naaam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #888 Del Skrevet 31. mars 2011 Du verden så godt det hørtes ut med hjemmelaget tomatsuppe! Parmesan er trygt, spis i vei! Den suppa hørtes fantastisk ut, mulig jeg må stjele. Ja, også melder jeg meg som snikleser! Edit: Legger ved kilde også. "Alle andre typer ost anses å være trygge i forhold til Listeria, og kan spises av gravide. Eksempler på dette er smeltet ost og smøreost av alle typer. Disse selges som regel på tube eller i beger. Listeria trives heller ikke i halvfaste (pasteuriserte) og faste oster (både pasteuriserte og upasteuriserte) som for eksempel "Gouda", "Jarlsberg", "Norvegia", brunost og parmesan." Velkommen som snikleser Ja, parmesan er ufarlig, aldri vært redd for det! Og jeg lagde hjemmelaget purresuppe i går... i blenderen! *feeling tha connection* Hørtes godt ut! :=) Da syns jeg du også kan legge ut oppskrift Jeg er veldig glad i supper - og det er jo så enkelt når man har blender Før syntes jeg det var et styr å vaske blenderen etterpå - men nå har jeg funnet på en super måte å gjøre det på. Skylle den først i vann, deretter fylle den med litt vann og zalo og sette den i gang - så blir den ren på 1-2-3! Bare vasker raskt over den etterpå! (Mulig andre har tenkt på dette før, men jeg syntes mannen var supersmart når han kom på dette ) Oi, hemmelaget tomatsuppe så godt ut! Men tror ikke det er noe jeg orker å begi meg ut på! Er ikke glad nok i suppe til å orke å bruke så lang tid, hehe. Er derimot veldig glad i rett i koppen-supper. Spesielt den kremet kyllingsuppe og kremet ostesuppe! Naaam! Men det kan faktisk gjøres veldig lettvint også - hvis du bare slenger hele tomater rett i blenderen, evt. med litt løk og hvitløk og blander dette med kraft - og vips så har du en god suppe Men selvfølgelig, av og til er det greit med ferdigposer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 31. mars 2011 #889 Del Skrevet 31. mars 2011 Velkommen som snikleser Ja, parmesan er ufarlig, aldri vært redd for det! Da syns jeg du også kan legge ut oppskrift Jeg er veldig glad i supper - og det er jo så enkelt når man har blender Før syntes jeg det var et styr å vaske blenderen etterpå - men nå har jeg funnet på en super måte å gjøre det på. Skylle den først i vann, deretter fylle den med litt vann og zalo og sette den i gang - så blir den ren på 1-2-3! Bare vasker raskt over den etterpå! (Mulig andre har tenkt på dette før, men jeg syntes mannen var supersmart når han kom på dette ) Men det kan faktisk gjøres veldig lettvint også - hvis du bare slenger hele tomater rett i blenderen, evt. med litt løk og hvitløk og blander dette med kraft - og vips så har du en god suppe Men selvfølgelig, av og til er det greit med ferdigposer! Må nok få meg en blender først.. Men det er helt sikkert lettvindt dersom man bare gjør det ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #890 Del Skrevet 31. mars 2011 Må nok få meg en blender først.. Men det er helt sikkert lettvindt dersom man bare gjør det ja. Ja, en blender gjør livet lettere :gjeiper: Sikkert kjekt å ha når man skal begynne å lage den første maten til den lille babyen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 31. mars 2011 #891 Del Skrevet 31. mars 2011 Hehe, jeg ser innlegget mitt ikke gir særlig mening etter at Hegejenta endret sitt. Hun skrev at hun måtte gi deg pekefingeren fordi parmesan ikke skal spises av gravide pga. fare for listeria, så det var det jeg svarte på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #892 Del Skrevet 31. mars 2011 Hehe, jeg ser innlegget mitt ikke gir særlig mening etter at Hegejenta endret sitt. Hun skrev at hun måtte gi deg pekefingeren fordi parmesan ikke skal spises av gravide pga. fare for listeria, så det var det jeg svarte på. Aha - lurte litt på hvorfor du tok det med Men nå vet iallfall alle som kommer innom at de kan spise parmesan med god samvittighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 2. april 2011 Forfatter #893 Del Skrevet 2. april 2011 God morgen og god lørdag! Jeg er bare en kjapp tur innom før lørdagen starter på skikkelig. Hadde en rolig fredagskveld med en veldig god salat og hjemmelaget vinegraitte til middag i går kveld Og film etterpå (som jeg forøvrig sovnet til... altfor behagelig å ligge i armene til min kjære.) I dag blir det snart trening før turen bærer videre til frisøren. Gleder meg så til å endelig gjøre noe med etterveksten. Jeg vet jeg kanskje er hysterisk, men jeg bestemte meg iallfall til å vente til jeg hadde passert 12 uker før jeg stripa eller farga håret. Det er vel egentlig ikke noe som tyder på at det er skadelig for fosteret, men det var så mange diskusjoner på det rundt omkring at jeg bestemte meg iallfall til å klare meg til lille nurk er litt sterkere - og det er h*n jo nå! I kveld skal jeg i jentebursdag med middag og kake Håper dere som titter innom har en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 2. april 2011 #894 Del Skrevet 2. april 2011 Det hørtes ut som en perfekt lørdag.. trening, frisør og jentemiddag.. med KAKE :gjeiper: Kos deg masse Ripsy og god helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 3. april 2011 Forfatter #895 Del Skrevet 3. april 2011 Det hørtes ut som en perfekt lørdag.. trening, frisør og jentemiddag.. med KAKE :gjeiper: Kos deg masse Ripsy og god helg!! Ja - det var en veldig bra lørdag Og i dag har jeg hatt en super start på søndagen - med en lang sykkeltur! Kjenner nå at formen stiger Kjørte en mye hardere tur i dag og det gikk bra. Herlig følelese I går ble det lett styrke. Totalt har uka vært som følger: Mandag: Ingen trening Tirsdag: Ingen trening Onsdag: Sykkeltur Torsdag: Ingen trening Fredag: 20 min på ergometersykkel + 40 min mage/rygg Lørdag: Lett styrke bein og overkropp Søndag: Lang og god sykkeltur HURRA! Det ble 4 økter denne uka Nå har jeg drukket et stort glass sjokolademelk og skal varme meg i dusjen Ha en fortsatt fin søndag - jeg skal leve på endorfinene en stund til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 3. april 2011 #896 Del Skrevet 3. april 2011 Ha en kjempefantastiskstrålendefin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 3. april 2011 #897 Del Skrevet 3. april 2011 Heii lenge siden jeg har tittet innom deg nå! Må for 13 uker (litt på etterskudd men..) , som tiden flyr hos deg! Nå er det ikke så altfor mange uker til magen begynner å vokse og til du kan kjenne den lille! Håper alt er bra med deg/dere, og at du har en fin søndagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 4. april 2011 #898 Del Skrevet 4. april 2011 Høres virkelig ut som om du har hatt en super helg! Håper denne uken blir like bra, ja kanskje til og med bedre?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. april 2011 #899 Del Skrevet 4. april 2011 Ser ut som at du har hatt en kjempefin helg, Ripsy! Jeg vil også trene! Dvs. sykle, men her er det enda for mye snø.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boobla Skrevet 4. april 2011 #900 Del Skrevet 4. april 2011 hei hei ripsy, ser du koser deg om dagen Her inne går tiden fort faktisk. Tror jeg må komme innom oftere for å se at klokken virkelig tikker Håper alt står bra til med deg og dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå