andemor Skrevet 21. mars 2011 #841 Del Skrevet 21. mars 2011 Det er utrolig spennende å følge med på det som skjer med kroppen nå, ja! Lurer på om det vil føles like spennende og fantastisk neste gang man er gravid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. mars 2011 #842 Del Skrevet 21. mars 2011 Det er utrolig spennende å følge med på det som skjer med kroppen nå, ja! Lurer på om det vil føles like spennende og fantastisk neste gang man er gravid? Jeg ser for meg at ikke er like spennende, men fortsatt spennende, og på en mer avslappende måte. Plus at man merker jo gjerne forskjeller i forhold til første svangerskap, så akkurat det er vel ekstra spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #843 Del Skrevet 22. mars 2011 Det er utrolig spennende å følge med på det som skjer med kroppen nå, ja! Lurer på om det vil føles like spennende og fantastisk neste gang man er gravid? Jeg ser for meg at ikke er like spennende, men fortsatt spennende, og på en mer avslappende måte. Plus at man merker jo gjerne forskjeller i forhold til første svangerskap, så akkurat det er vel ekstra spennende. Ja, jeg tror nok det blir på en annen måte, men som Teryaki sier så er det sikkert spennende å følge med på forskjellene mellom første og andre graviditet. I natt hadde jeg mitt første fødselsmareritt etter å ha lest på kg Jeg leste et innlegg om totalruptur og vond lukt, jeg tror kanskje det hele startet fordi jeg leste det. Fødselen gikk helt fint, drømte vel egentlig ikke så mye om den. Det var en hjemmefødsel og vi fikk en utrolig nydelig jente. Men siden det var hjemmefødsel fikk vi MASSE besøk allerede samme dagen. Jeg hadde ikke tenkt på at jeg kom til å blø etter fødselen så jeg tok på meg en bukse og ingen innlegg. Etter en stund hadde jeg en svæær blodflekk på rumpa og det drypte av meg... Og gjestene syntes det var skikkelig ekkelt og sa jeg stinka. Det var en skikkelig ubehagelig opplevelse og jeg måtte sende noen av gjestene på dør fordi de var så ukoselige... Så når jeg våkna, tenkte jeg at jeg vil føde på sykehuset, der jeg har ro og fred rundt meg og kan få hjelp ifht også min egen helse etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 22. mars 2011 #844 Del Skrevet 22. mars 2011 Oi - det var litt av en drøm! men... de påstår at dersom man drømmer om fødsel og kjønn på barnet så er det gjerne det man får! Jeg drømte jeg fikk en gutt og det stemte da vi kom på UL og fikk sett hans edle deler... Så blir spennende å se om det stemmer for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #845 Del Skrevet 22. mars 2011 Oi - det var litt av en drøm! men... de påstår at dersom man drømmer om fødsel og kjønn på barnet så er det gjerne det man får! Jeg drømte jeg fikk en gutt og det stemte da vi kom på UL og fikk sett hans edle deler... Så blir spennende å se om det stemmer for deg Ja, det blir spennende. Mannen sa her om dagen at han tror det blir en jente - selv har jeg ingen magefølelse for hvilket kjønn det blir. Vi skal på ny ultralyd på torsdag - gleder meg. Søkte litt rundt på nettet her for å se om det er mulighet til å se kjønnet så tidlig som uke 12, men det virker som om de VELDIG ofte tar feil så tidlig, siden klitoris er oppsvulmet og like gjerne kan se ut som en tissefant Det kan hende jeg spør hun gynekologen likevel - og er jo isåfall klar over at vi ikke kan gå berserk på rosa eller blå farger. Gleder meg iallfall masse til å se lille nurket igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. mars 2011 #846 Del Skrevet 22. mars 2011 Oi, spesiell drøm! Men kanskje et tegn på at fødsel på sykehuset er best! Når den tid kommer for min del, så vil jeg også føde på sykehus. Hadde aldri vært komfortabel med å føde hjemme. Dersom noe skulle skje så er det jo ekstra skummelt, og vi har en halv time kjøring til sykehuset. Dessuten så får man vel mye mer hjelp de første dagene dersom man er på sykehuset. Har man forresten babyen på rommet sitt om natten nå, eller er det fortsatt sånn at babyene blir passet på av sykepleierne første natten for at mor skal komme seg? Blir kanskje sett an på mors form? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 22. mars 2011 #847 Del Skrevet 22. mars 2011 Skumle drømmer du har... Tror det blir fint å få føde på sykehus, ja. Jeg fikk vite at det var jente allerede i uke 12 Det var på nasjonalt senter for fosterdiagnostikk da, og der er de visstnok de flinkeste i landet til å se slikt. Så jeg maste på jordmora om å få vite det selv om de egentlig ikke skulle si det så tidlig. Så jeg ville spurt, i alle fall, og så er man jo klar over at det ikke er bombesikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #848 Del Skrevet 22. mars 2011 Har man forresten babyen på rommet sitt om natten nå, eller er det fortsatt sånn at babyene blir passet på av sykepleierne første natten for at mor skal komme seg? Blir kanskje sett an på mors form? Jeg vet ikke helt sikkert, men tror i utgangspunktet babyen er hos mor og dersom det er behov for det hjelper sykepleierne til..? Godt spørsmål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #849 Del Skrevet 22. mars 2011 Skumle drømmer du har... Tror det blir fint å få føde på sykehus, ja. Jeg fikk vite at det var jente allerede i uke 12 Det var på nasjonalt senter for fosterdiagnostikk da, og der er de visstnok de flinkeste i landet til å se slikt. Så jeg maste på jordmora om å få vite det selv om de egentlig ikke skulle si det så tidlig. Så jeg ville spurt, i alle fall, og så er man jo klar over at det ikke er bombesikkert. Og jeg tror at dersom de sier jente så er det større sjans for at det er riktig enn hvis de sier gutt Jeg kommer iallfall til å spørre henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 22. mars 2011 #850 Del Skrevet 22. mars 2011 Jeg vet ikke helt sikkert, men tror i utgangspunktet babyen er hos mor og dersom det er behov for det hjelper sykepleierne til..? Godt spørsmål Babyen pleier å være inne hos mor, ja. Hvis mor er veldig sliten, så tar de nok den lille for henne en natt, men tanken er nok at de to skal få være sammen og knytte disse tidlige båndene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 22. mars 2011 #851 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Og jeg tror at dersom de sier jente så er det større sjans for at det er riktig enn hvis de sier gutt Jeg kommer iallfall til å spørre henne. JM`en vi hadde på UL sa motsatt, at det er sjelden de ser feil på gutt, heller omvendt. Av den grunn at det noen ganger kan se ut som om det er jente, bare at penis (testiklene?) ikke har "poppet" ut enda.. Håper du har en finfin dag!! Og oj, for noen drømmer du har! Var greit å våkne i senga og finne ut at det var en drøm da, kan jeg tenke meg! Endret 22. mars 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 22. mars 2011 Forfatter #852 Del Skrevet 22. mars 2011 JM`en vi hadde på UL sa motsatt, at det er sjelden de ser feil på gutt, heller omvendt. Av den grunn at det noen ganger kan se ut som om det er jente, bare at penis (testiklene?) ikke har "poppet" ut enda.. Håper du har en finfin dag!! Og oj, for noen drømmer du har! Var greit å våkne i senga og finne ut at det var en drøm da, kan jeg tenke meg! Var det tidlig ul hun sa det? Senere, eller ordinær ul, er det jo gjerne motsatt, altså som du sier. Uansett må jeg være klar over at det kan være feil så tidlig. Har hatt en supertrøtt dag - ikke gjort noe annet enn sofaen, kg og sovet... Burde vel egentlig kommet meg ut en tur nå... Men er bare såå slapp i dag. Trening kan jeg iallfall glemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 22. mars 2011 #853 Del Skrevet 22. mars 2011 Var det tidlig ul hun sa det? Senere, eller ordinær ul, er det jo gjerne motsatt, altså som du sier. Uansett må jeg være klar over at det kan være feil så tidlig. Har hatt en supertrøtt dag - ikke gjort noe annet enn sofaen, kg og sovet... Burde vel egentlig kommet meg ut en tur nå... Men er bare såå slapp i dag. Trening kan jeg iallfall glemme. Åh, misforstod nok dere jeg, var på ordinær UL hun sa det ja Er lov å bare slappe av inne en dag også! Kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #854 Del Skrevet 23. mars 2011 God morgen (synes det ser så koselig ut med den kaffekoppen, selvom jeg har fått helt avsmak fra kaffe - jeg som elsket morgenkaffen min fra min fantastiske nespressomaskin - jeg har ikke laget en eneste kaffe på den siden jeg ble gravid) I går hadde jeg en utrolig slapp dag, og håper og tror denne dagen skal bli bedre. Jeg fikk heldigvis til slutt gått meg en 30-minutters tur på kvelden, og det var godt, men helt klart nok. Ny dag - nye muligheter I dag er planen å trene på ettermiddagen og i kveld skal jeg ut med noen veninner Lå i går kveld og tittet litt på barnevogner på nettet. Vi har veldig lyst på en god løpevogn og ett alternativ er å kjøpe én vogn til løping og én vanlig vogn. Jeg har nemlig sett på denne, som kan endres til sykkelvogn og løpevogn (også mulighet til å gjøre den om til pulk, men litt usikker på om den er litt høy) http://chariotcarriers.com/english/html/cx.php Noen som har vært borti denne før? Jeg har ikke tittet på priser enda, så vet ikke om det er helt syke priser, men vi må jo også da vurdere hvor mye vi evt ville brukt på sykkelvogn i tillegg til vanlig vogn for å se om det kanskje kan være et godt kjøp. Men med denne vognen må vi jo ha en vanlig vogn i tillegg. Hva synes dere jenter? Noen som kjenner noen med denne vogna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #855 Del Skrevet 23. mars 2011 Tenker så mye på den gravidmagen jeg nå Må liksom gå å titte i speilet stadig vekk for å se. Tror nemlig det skjer noe nå - ikke bare oppblåst lenger tror jeg. Men det er nok langt fra noen kul. Utålmodig jeg? Neeeei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareBea Skrevet 23. mars 2011 #856 Del Skrevet 23. mars 2011 jeg har også fått avsmak på kaffe etter at jeg ble gravid! Pleide ikke å drikke mye, men noen kopper pr dag. Idag har jeg drukket en iskaffe, det er det eneste på... neste 4 mnd.. men syntes lukten av nytrukket kaffe er god da, så mulig jeg er på gli igjen UL i morgen? Masse lykke til, vi gleder oss til full rapport! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 23. mars 2011 #857 Del Skrevet 23. mars 2011 Jeg fikk tilbake lysten på kaffe sånn i andre trimester en gang Så det er fortsatt håp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #858 Del Skrevet 24. mars 2011 jeg har også fått avsmak på kaffe etter at jeg ble gravid! Pleide ikke å drikke mye, men noen kopper pr dag. Idag har jeg drukket en iskaffe, det er det eneste på... neste 4 mnd.. men syntes lukten av nytrukket kaffe er god da, så mulig jeg er på gli igjen UL i morgen? Masse lykke til, vi gleder oss til full rapport! Ja, kanskje du er på gli igjen nå UL i dag ja. Jeg er veldig spent og håper det bare blir et nytt positivt møte med det lille nurket Rapport kommer i ettermiddag! Jeg fikk tilbake lysten på kaffe sånn i andre trimester en gang Så det er fortsatt håp! Ja, tiden får vise. Men det er jo bare positivt for den lille at jeg har holdt meg unna det tenker jeg. Nå er jeg jo over i 2. trimester og da har jeg et sterkere lite knøtt inni der Ukas første trening ble gjennomført i går! 20 minutter på ellipsemaskin, måtte gi meg pga. hodepine... Men jeg fortsatte med styrketrening til tross for hodepina. Gjorde følgende øvelser i går: - knebøy på Bosu ball (rund side ned og 7kg vektstang) - deadlift (strake bein og 30 kg stang) - nedtrekk (bredt grep - 25kg) - Push ups med bosu ball (første sett med strake bein, andre sett halvparten med strake bein og halvparten med knærne i og tredje sett med knærne i bakken) - Sittende roing (trekkaparat - husker ikke ant. kg) - Sit ups - Firstående løft av motsatt arm og bein På kvelden var det en liten intimkonsert ute sammen med noen veninner. Og det var herlig å finne senga når klokka nærmet seg midnatt og hodet fortsatt dunket! Kald klut på panna hjalp bittelitt - sovnet iallfall fort. Må se an hodepinen om det blir trening i kveld eller ikke. Jeg kjenner tendens fortsatt, så tror kanskje jeg bare skal sørge for å gå meg en tur ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 24. mars 2011 #859 Del Skrevet 24. mars 2011 Uff, hodepine er æsj, håper den forsvinner. Så flink du er med treningen da, sånn bosu-ball er egentlig ganske genialt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #860 Del Skrevet 24. mars 2011 Uff, hodepine er æsj, håper den forsvinner. Så flink du er med treningen da, sånn bosu-ball er egentlig ganske genialt! Ja, Bosu er et bra hjelpemiddel for å lure inn litt core-trening! Og fint for variasjon for å gjøre treningen mer spennende - bare fantasien som setter grenser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå