Gå til innhold

Tenk at Ripsy har blitt mamma <3

Ripsy

Anbefalte innlegg

Jeg har jo vært veldig heldig med svangerskapet så langt da. Desverre har ikke dere to, Arven1 og Sushi vært like heldige :troest:

Håper dere snart kommer dere begge to.

Men huff og uff, i dag har jeg putta i meg mye søppel... Akkurat hevet innpå en sjokolade :sjenert: Sånn kan det ikke fortsette :kjefte: Hvorfor kan ikke jeg få dilla på grønnsaker og frukt og sånn? Det er jo ikke rart jeg blir trøtt når jeg hiver i meg så mye raske karbohydrater...

Skjerpings Ripsy :frustrert:

Magen står ut som en kule i dag, skikkelig oppblåst, føles ut som om babymagen har kommet, men det er nok ikke tilfelle så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen :sol:

I natt har jeg ikke sovet godt, har drømt en hel masse om ultralyden. det var en hel klasse til stede når hun skulle gjøre den innvendige ultralyden. Det var fantastisk å se den lille babyen, som forøvrig for det meste så mer ut som en helt ferdigvokst baby, og ul var 3D. Innimellom kom det bare frem et bilde av et foster som ikke var fulgt så vakker, så egentlig mer ut som et fiskehode...

Jeg har visst mye tanker rundt dette her. Når nærmer det seg - om 1t og 50 min er det min tur :hoppendeglad:

Det ble trening i går, men ikke løping som jeg hadde tenkt. En veninne ville gjerne gå på en magetime, så da ble det det. Hun vet ikke at jeg er gravid, så jeg måtte leke litt tøff, det var kanskje ikke så lurt :sjenert: En elendig time var det også, likte ikke ho instruktøren i det hele tatt. Etter den magetimen var jeg litt småsur og orker ikke jogge, så jeg gikk meg heller en tur, ca 30 minutter.

Noen som kan hjelpe med et sunnt middagstips i til i dag? Synes det er så vanskelig å finne på noe hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til på UL! Får satse på det ikke blir som i drømmen :fnise:

Hva med omelett og en god salat til middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til på UL! Får satse på det ikke blir som i drømmen :fnise:

Hva med omelett og en god salat til middag?

Takk. Hmm.. ja det var et godt forslag, men er litt redd det ikke er bra nok middag for mannen... Men skal absolutt vurdere det. Har noen ganger laget det med litt fullkornspasta i omeletten - det kunne jo vært et alternativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på UL! Det blir garantert ikke som i drømmen - er neppe noen fisk du har i magen :fnise: selv om minien din er god på å være i vann! :fnise:

Når det gjelder middagstips: Hva med en hjemmelaget kyllingpai?

Endret av hegejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:rodmer: Wow - det er en liten krabat med bankende hjerte som beveger seg inne i magen min :rodmer:

Det var en utrolig spesiell opplevelse - fantastisk og uvirkelig. Jeg følte jeg bare så på en tv-skjerm - var liksom ikke inni meg det der skjedde... Ripsymannen var også kjempefasinert :yvonne: Han stilte masse spørsmål og var litt satt ut etterpå.

Hun hadde forresten mulighet til å switche mellom vanlig 2D og 3D - det blir ekstra morsomt når jeg har kommet litt lenger å kunne se 3D bilder.

Angående middag, var det litt morsomt at du foreslo kyllingpai Hegejenta - for før jeg så innlegget ditt var jeg på butikkken og kjøpte inn ingredienser til kylling og spinatpai :) Og jeg som aldri lager pai. Fant en oppskrift på nettet på paideig som er litt sunnere - med en del av smøret byttet ut med kesam og en del sammalt hvetemel. Blir spennende å se hvordan resultatet blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåh, så koselig å få sett den lille krabaten :rodmer: Blir jo mer virkelig plutselig da. Jeg følte det litt som deg når jeg lå der at det kunne umulig være min unge som lå der og sprellet :fnise: Utrolig følelse med ultralyd første gang. Gleder meg allerede til neste gang :jepp:

Den middagen høres forresten god ut. Hvis den blir vellykket så kanskje du legger ut oppskrift. Enig med deg at det ikke alltid er lett å finne på noe hele tiden. Pai er jo godt og noe stort sett alle liker :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at du har fått sett den lille krabaten da! :):rodmer:

Kos dere med opplevelsen og kyllingpai i kveld :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med ein fin ul! Sprøtt at det er ei lita sprellande reke inni magen, uten at me kan kjenne det!

Kylling- og spinatpai høyrest veldig godt ut! Oppskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk at du har fått sett knøttet! :strix:

Vet akkurat hvordan følelsen er! Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Ja, det var ganske spesielt å se den lille i går. Nå har jeg akkurat ligget og studert bildene :rodmer: Gleder meg allerede til neste gang!

Her er oppskriften på den litt sunnere paideigen: :spise:

125 g hvetemel siktet

50 g hvetemel sammalt

50 g flytende margarin

75 g cottage Cheese

2 ss vann

Brukte vel egentlig ikke noe oppskrift til fyllet men hadde i:

- kyllingfilet

- løk

- champignon

- spinat

- egg

- lettmelk

- salt

- pepper

(stekte kyllingfiletene, løken og champingonen først! Og varmet også spinaten, så den trakk seg sammen.

Jeg ble forresten veldig fornøyd med deigen - så dette kommer nok til å bli gjentatt. I fyllet kunne det kanskje vært noe mer krydder, men ble godt likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du har en liten :babysmokk: i magen som er sprell levende!

UL er helt fantastisk! Du vil se STOR forskjell til neste gang du skal på UL for den lille vokser fort!

Kyllingpai er nammenam! Og det skader ikke med en litt sunnere paideig.

Håper du får en fin fredag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med UL! Rart at det er noe inni der liksom.. :rodmer:

Paien hørtes kjempegod ut! Det lager jeg veldig sjelden. Men er jo egentlig ganske godt da :spise:

Ha en fin fredagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heii :vinke:

Så gøy at du har vært å "hilst" på gullet! :rodmer:

Og, så flink du er å trene!!

Håper du har en fin søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere har fått sett lillegullet :hjerte: For en herlig opplevelse det må være! Skjønner godt at du gleder deg til neste gang. Høres ut som en fantastisk god middag! Mmm - kanskje jeg må prøve den ut :wink: Takk for tips!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt at dere har fått sett det lille nurket du har i magen! Deilig følelse å se å høre hjertet tenker jeg. Betryggende også :) Når skal du på neste UL? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, UL er så kos! Tror jeg må spanere på meg en privat 3D om noen uker altså. Lengter etter å se lille igjen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for koselige hilsener dere :skravle:

Har hatt en bra treningshelg. Prøvde meg på en løpetur på lørdag - første gang på lenge. Det var hardt både fysisk og psykisk. Jeg holdt ut i 30 minutter, før jeg gikk over i gangtempo. Gikk etter dette i 50 minutter. Så totalt ble det god bevegelse i 1t og 20 minutter - og det er jeg jo fornøyd med :) Etterpå ble jeg utrolig trøtt, så merker ting virkelig tar mye mer på kroppen nå.

I går ble det en relativt lett sykkeltur i ca 2 timer. Tror jeg skal la kroppen få treningsfri og hvile seg litt i dag :jepp:

Den trettheten ser ikke ut til å gi seg med det første... jeg kan sove og sove og sove :sovne:

I dag tidlig var jeg og tok blodprøver og leverte inn urinprøve. Får håpe alt ser bra ut.

Ha en fin dag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en mandags :klem:

Imponert over at du klarer å være så aktiv jeg... På meg var det som om noen slapp lufta ut av en ballong da jeg passerte 8 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...