Aurora_A Skrevet 14. februar 2011 #681 Del Skrevet 14. februar 2011 God mandag Ripsy! Eller, ikke sånn kjempegod ser det ut som.. Men det som er supert er at du er så flink til å lytte til kroppen og tar det med ro når den gir signaler om det! Helt enig med Aurelia at man heller skal fokusere på en sunn livstil Snakker fra erfaring.. jeg prøvde litt den andre metoden med full jobb, trening som normalt tre ganger i uka og ble fryktelig sliten. Det er ikke å anbefale. Den første tiden er tøff for mange og det skjer mye med kroppen, så hvis man klarer å lytte til kroppen og gi den litt ekstra hvile så gjør man nok seg selv en stor tjeneste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 14. februar 2011 #682 Del Skrevet 14. februar 2011 Høres ikke særlig behagelig ut Ripsy. Og det er definitivt noe som du burde sjekke opp med legen! Det kan være du har lavt blodtrykk eller lave jernlager (som nevnt tidligere) - kroppen bruker like mye energi hver dag som om du skulle løpet en maraton de første ukene av graviditeten - så det er jo igrunn ikke rart du føler deg sliten! Kjenn på kroppens signaler og slapp av med god samvittighet! Når du kommer lenger ut i svangerskapet så er tipsene å sove så mye som mulig når man kan det... For å samle enegergi til fødselen! Ta vare på deg selv og spiren i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 14. februar 2011 #683 Del Skrevet 14. februar 2011 kroppen bruker like mye energi hver dag som om du skulle løpet en maraton de første ukene av graviditeten - så det er jo igrunn ikke rart du føler deg sliten! Er det sant? Det er jo i så fall noe å skryte av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 14. februar 2011 #684 Del Skrevet 14. februar 2011 Heii Den opplevelsen du hadde tidligere på butikken hørtes forferdelig ut Så bra du fikk satt deg ned før du gikk i bakken!! Foresten, kjempefin ny tittel på dagboka di! Håper resten av dagen din er fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 14. februar 2011 #685 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Hei Ripsy! Her skjer det saker og ting med den gravide kroppen din.. Ubehagelig å være svimmel a gitt! Du må virkelig være flink og lytte til kroppen din nå fremover. helst ta med følge hvorenn du går... Hmm litt flåsete kanskje, men ta med deg telefon iallfall. og ikke nøl med å sette deg ned/spørre om hjelp eller lignende. Håper allikevel at du slipper mange slike anfall fremover. Du lærer deg kanskje å kjenne etter i tide også, og få satt deg ned fort og hvile deg før du blir skikkelig uvel? hmmm synes det er litt spennende å lese om jeg... Kroppen er i forandring, hva er det som skjer liksom? Det vokser og gror til glede for mor og når du blir svimmel så se opp mot himmel og tenk på det under som inni deg blunder Endret 14. februar 2011 av Aurelia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 15. februar 2011 #686 Del Skrevet 15. februar 2011 Jeg var også endel svimmel og uvel i starten. Hadde ikke lavt blodtrykk eller jernlager, så var nok bare kroppens forsvarsmekanismer som satte inn. TA DET MED RO! Merker fortsatt at jeg blir lett svimmel hvis jeg er veldig sulten... Ta det opp med legen din, er uansett greit å ta prøver for å se om alle verdier etc er som de skal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 15. februar 2011 #687 Del Skrevet 15. februar 2011 Oj, ser her kommer graviditetssymptomene ja... Ubehagelig er det når det står på, men samtidig så kjenner man at nå begynner graviditeten og blomstre.... Nå nærmer du deg 7 uker og det er ikke noe uvanlig at kvalme,svimmelheten og alt det andre man skal igjennom første trimester kommer strømmende på nå Ta godt vare på deg selv og den lille, dere trenger all den omsorg dere kan få nå Hm, leste her at det kan sammenlignes med å løpe maraton hver dag... Er enig at det kjennes sånn ut, men stemmer det...? I såfall, en veldig god sammenligning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #688 Del Skrevet 15. februar 2011 Hei! I dag har vært en bedre dag så langt. Litt slapp er jeg, men har tatt det ganske pent. Ikke hatt noen svimmelhetsanfall. Som dere sier, så må jeg lytte til kroppen. Men i går gav den meg faktisk veldig lite forvarsel, og når det skjedde så hadde jeg ikke noe sted å sette meg ned for å hvile. Men det gikk jo bra! Er det sant? Det er jo i så fall noe å skryte av Ja, ikke sant? Heldigvis har jeg en mann som har full forståelse for at det jeg nå går gjennom er ganske så energikrevende. Foresten, kjempefin ny tittel på dagboka di! Takk Hei Ripsy! Her skjer det saker og ting med den gravide kroppen din.. Ubehagelig å være svimmel a gitt! Du må virkelig være flink og lytte til kroppen din nå fremover. helst ta med følge hvorenn du går... Hmm litt flåsete kanskje, men ta med deg telefon iallfall. og ikke nøl med å sette deg ned/spørre om hjelp eller lignende. Håper allikevel at du slipper mange slike anfall fremover. Du lærer deg kanskje å kjenne etter i tide også, og få satt deg ned fort og hvile deg før du blir skikkelig uvel? hmmm synes det er litt spennende å lese om jeg... Kroppen er i forandring, hva er det som skjer liksom? Det vokser og gror til glede for mor og når du blir svimmel så se opp mot himmel og tenk på det under som inni deg blunder Du er så søt Aurelia Ja, det er jo spennende og utrolig fasinerende. Ha en fin tirsdags ettermiddag og kveld dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareBea Skrevet 15. februar 2011 #689 Del Skrevet 15. februar 2011 tror svimmelheten er helt normalt. Enda en av disse symptomene :gjeiper: jeg var også veldig svimmel selv om prøvene mine så grei ut. Men tror kanskje det hadde en sammenheng med lite mat og drikkeinntak. Da fikk jeg feks ikke dusje når jeg var alene hjemme :gjeiper: Idag morges for jeg opp av senga og bort til vinduet for jeg hørte noe utenfor. Da svimlet det skikkelig og alt ble svart. Jaja, lett for!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #690 Del Skrevet 15. februar 2011 Ja, dusjen er ikke det beste stedet hvis en er plaget med svimmelhet. Hjelper å dusje i litt mindre varmt vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #691 Del Skrevet 16. februar 2011 God morgen! Jeg føler meg ganske så heldig som kan ha så fine dager som i går Da ble det nemlig løpetur på kvelden - 45 minutter. En rolig tur sammen med min kjære, han tok noen spurter innimellom og kom så tilbake til meg og jogget rolig videre en stund. Det var herlig å kjenne at kroppen kan fungere så fint Dersom jeg føler meg like fin i kveld blir det en tur på treningssenteret og litt styrketrening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 16. februar 2011 #692 Del Skrevet 16. februar 2011 Så herlig at du føler deg bedre! Og så sprek og flink du er med treninga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 16. februar 2011 #693 Del Skrevet 16. februar 2011 Hei! Så bra at du føler deg fin igjen! Hørtes veldig godt ut. Du, hvordan fikk du endret overskriften på dagboka di? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #694 Del Skrevet 16. februar 2011 Ingenting er bedre enn den gode følelsen etter en treningsøkt (velger fortsatt å kalle det trening jeg ) Nyter det mens jeg kan, nå må jeg ta en dag om gangen og lager ikke lenger noen ukeplaner. Du kan endre tittelen ved å gå til første innlegget ditt og trykk "rediger". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 16. februar 2011 #695 Del Skrevet 16. februar 2011 Aha! Takk! Utrolig koselig tittel du har fått deg forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #696 Del Skrevet 16. februar 2011 Takk for det Andemor! Ligger i sofaen og ser på jordmødrene på nrk nett-tv. Åhh, som jeg gleder meg til vi skal få en liten baby Men først gleder jeg meg til å kjenne magen vokse. Men det er jo så leeenge til. Er jo bare 7 uker i morgen - og må kanskje vente minst 10 uker til... Utålmodig jeg? Nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #697 Del Skrevet 17. februar 2011 7 uker i dag Lille spire er nå på størrelse med en liten bønne, ca 1cm. Ikke store knøttet. Livmoren er på størrelsen med en appelsin, men det er fortsatt for tidlig å kjenne noe på utsiden. Ifølge mammanett.no kan barnet allerede nå reagere berøring, kjenne at jeg stryker hendene over magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 17. februar 2011 #698 Del Skrevet 17. februar 2011 7 uker! Det er helt utrolig hvordan de vokser og gror inni magen! Like fascinerende å lese om utviklineg fra uke til uke ennå syns jeg... Det er jo noe nytt som skjer hele tida. Ønsker deg en fin torsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareBea Skrevet 17. februar 2011 #699 Del Skrevet 17. februar 2011 7 uker!! Er helt utrolig hva som skjer inni oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 17. februar 2011 #700 Del Skrevet 17. februar 2011 for 7 uker Så bra at formen er bra. Jeg er også inne på mammanett hver uke og ser på utviklingen. Syntes det er så fint med bildene og at det er en tekst til mor og en til far. Får sambo til å lese hver uke så han kan følge med fra utsiden..... Dette er så stas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå