AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Hei! Har noen forslag til merker som er allergivennlige? I det siste så har jeg blitt plaget med eksem-aktig utslett på øyelokkene/i øyekanten, vet ikke helt om det er øyenskyggen, maskaraen eller kanskje sminkefjerneren som er problemet. Merkelig egentlig, for jeg har ikke byttet merke på noen av delene på lenge. Bruker Isadora øyenskygge, Dior maskara og sminkefjerneren er den vanlige fra L'Oreal som man får kjøpt i dagligvarebutikkene. Innimellom så klør det så veldig, og da blir det rødt og vondt. Eneste som hjelper er å smøre med bittelitt hydrokortison-salve, og da selvfølgelig å unngå sminke noen dager. Så, jeg må nok bytte ut litt i sminkepungen, råd anyone?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 Er det lenge siden du bytter mascara? Vasker du kosten du bruker i øyenskyggen? Har du hatt øyenskyggen lenge? You know where I'm going.... Det kan godt være det er bakteriebombe i sminken din du reagerer på. Isåfall: vask kostene, kjøp ny øyenskygge og mascara.
Karmosin Skrevet 28. september 2010 #3 Skrevet 28. september 2010 Det kommer jo an på hva du ikke tåler, og på sminkehygiene. Når jeg reagerer på noe hiver jeg ALT jeg har brukt umiddelbart før utbruddet, fordi jeg kan ha tukla bakterier inn i det. Dette lærte jeg the hard way etter to runder tåresekkbetennelse hvor den ene kunne vært unngått. Jeg ville begynt med sminkefjerneren, og kjøpt Simple eller noe sånt i stedet, for å unngå allergener. Isadora skal være allergivennlig. Jeg har aldri reagert på noe fra dem. Body Shop-sminke har jeg også gode erfaringer med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå