Gå til innhold

Milano

ringblomst

Anbefalte innlegg

Hadde tidligere en tråd om klassetur - ser nå ut som det blir Milano på klassen. Men jeg har hørt at det er en ganske dyr og kjedelig by. Noen som har erfaringer? Hva er det å gjøre der annet enn å shoppe? Vil gjerne ha anbefalninger på billige hoteller også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det er litt å se i Milano, men faktisk mest shopping. Det jeg iallefall ville gjort om jeg var dere, var å ta toget (ca 40 min) nordover til Lago de Como. En fantastisk plett! Ta en båttur rundt på innsjøen og gå i land i de forskjellige små landsbyene. Mye hyggeligere enn shopping i Milano!

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Domkirken!

Il Duomo i Milano er en av verdens største kirker, og helt vidunderlig arkitektur. Og plassen foran inngangen er full av folk og duer. vi koste oss masse i Milano da vi var på interrail, vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere først skal ha klassetur til Italia, hvorfor i all verden lande på Milano, når d finnes så utrolig mange flottere byer bare i Nord-italia? Venezia og Firenze.....anbefales på d varmeste, for ikke eå snakke om Roma lenger syd da.....Milano er en moteby m en kjent katedral og operaen La Scala, samt noen kunstmuséer. Hit drar man vel i første rekke for å shoppe, ja....Firenze har jo også Il Duomo, samt Ponte Vecchio, denne eldgamle broen over Arno som ikke ble ødelagt under krigen og er oversådd m gullsmedbutikker. Et syn i seg selv, og kunstmuséet Galleria Uffici, hvor du finner Michelangelo, da Vinci og kjempemaleriene Våren og Venus fødsel av Botticelli. En opplevelse å sitte utenfor Medici-palasset å ta i øyesyn skulpturen av David bl a og gå og kikke på alle kunstnerne......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi var på klassetur/ekskursjon i Milano for 5 år siden. Valgte Milano hovedsakelig fordi det er endel industri i grei kjøreavstand, og det var liksom det vi skulle se på ekskursjonen vår.

Men Milano er jo en shoppe-by, ja. Legg inn et besøk på taket av Il Duomo, og pass på penger på plassen forran... Spis is, drikk vi og alt annet man uansett "må" gjøre i Italia. Også er jo Milano et veldig bra sted for å feste, da... Men husk at på enkelte populære steder kommer ikke guttene inn uten i følge med ei jente. Det erfarte ihvertfall vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ingen som kan anbefale hotell?

Når dere først skal ha klassetur til Italia, hvorfor i all verden lande på Milano, når d finnes så utrolig mange flottere byer bare i Nord-italia?

Mye fordi vi skal på en bestemt messe der og gjøre en del andre studie-ting som er relatert til denne byen. Selv kunne jeg heller tenkt meg å reise til en annen by i Italia ja, etter som jeg har hørt at Milano ikke er så fantastisk by som feks Roma eller Venezia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...