Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde tidligere en tråd om klassetur - ser nå ut som det blir Milano på klassen. Men jeg har hørt at det er en ganske dyr og kjedelig by. Noen som har erfaringer? Hva er det å gjøre der annet enn å shoppe? Vil gjerne ha anbefalninger på billige hoteller også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er litt å se i Milano, men faktisk mest shopping. Det jeg iallefall ville gjort om jeg var dere, var å ta toget (ca 40 min) nordover til Lago de Como. En fantastisk plett! Ta en båttur rundt på innsjøen og gå i land i de forskjellige små landsbyene. Mye hyggeligere enn shopping i Milano!

God tur!

Skrevet

Domkirken!

Il Duomo i Milano er en av verdens største kirker, og helt vidunderlig arkitektur. Og plassen foran inngangen er full av folk og duer. vi koste oss masse i Milano da vi var på interrail, vi.

Skrevet

Når dere først skal ha klassetur til Italia, hvorfor i all verden lande på Milano, når d finnes så utrolig mange flottere byer bare i Nord-italia? Venezia og Firenze.....anbefales på d varmeste, for ikke eå snakke om Roma lenger syd da.....Milano er en moteby m en kjent katedral og operaen La Scala, samt noen kunstmuséer. Hit drar man vel i første rekke for å shoppe, ja....Firenze har jo også Il Duomo, samt Ponte Vecchio, denne eldgamle broen over Arno som ikke ble ødelagt under krigen og er oversådd m gullsmedbutikker. Et syn i seg selv, og kunstmuséet Galleria Uffici, hvor du finner Michelangelo, da Vinci og kjempemaleriene Våren og Venus fødsel av Botticelli. En opplevelse å sitte utenfor Medici-palasset å ta i øyesyn skulpturen av David bl a og gå og kikke på alle kunstnerne......

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi var på klassetur/ekskursjon i Milano for 5 år siden. Valgte Milano hovedsakelig fordi det er endel industri i grei kjøreavstand, og det var liksom det vi skulle se på ekskursjonen vår.

Men Milano er jo en shoppe-by, ja. Legg inn et besøk på taket av Il Duomo, og pass på penger på plassen forran... Spis is, drikk vi og alt annet man uansett "må" gjøre i Italia. Også er jo Milano et veldig bra sted for å feste, da... Men husk at på enkelte populære steder kommer ikke guttene inn uten i følge med ei jente. Det erfarte ihvertfall vi.

Skrevet

Takk for svar! Ingen som kan anbefale hotell?

Når dere først skal ha klassetur til Italia, hvorfor i all verden lande på Milano, når d finnes så utrolig mange flottere byer bare i Nord-italia?

Mye fordi vi skal på en bestemt messe der og gjøre en del andre studie-ting som er relatert til denne byen. Selv kunne jeg heller tenkt meg å reise til en annen by i Italia ja, etter som jeg har hørt at Milano ikke er så fantastisk by som feks Roma eller Venezia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...