Aloeman Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Hei. Noen her som har god erfaring med fjellsko og kan anbefalle noen? Gjerne kom med en link hvis du har Takker for svar
Idril_M Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Jeg har veldig gode sko fra Crispi. Men det jeg virkelig vil anbefale er å gå til en butikk hvor de virkelig har spesialkunnskap om turutstyr og fjellsko. Dårlige sko på langtur er ikke verdt noen sparte hundrelapper på XXL. I Oslo anbefaler jeg Oslo Sportslager. De vet virkelig hva de holder på med.
Aloeman Skrevet 27. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2010 takk for svar Jeg bor i Bergen, men det må vel ligge noe her også som er bra
missLynch Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 (endret) Alfa Walk Queen er veldig gode Er fornøyd med nesten alt- vanntette, veldig god passform, god på vanlig flatmark/slakt fjellterreng. Et minus er at man sklir hvis man skal gå bratt der det er bare stein...skikkelig kjipt. Men man kan vel ikke få i pose og sekk Endret 27. september 2010 av missLynch
Gjest strykebrett Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Jeg har sånn ca disse her, de er ikke spesielt billige, men veldig gode
FantasDick Skrevet 28. september 2010 #6 Skrevet 28. september 2010 Jeg har Gvarv fra Stormberg, er kjempefornøyd! De har vært med på flere korte turer og på en 5-dagers tur på fjellet. Sitter godt på foten min, støtter godt, umulig å skli med dem og de er vanntette så å si helt opp til kanten.
kanelsnurr Skrevet 28. september 2010 #7 Skrevet 28. september 2010 litt ot, men jeg anbefaler virkelig å kjøpe sånne såler til å ha inni, som man varmer i ovnen for å tilpasse egne bein! For det gir stort løft i komfort! Ellers er jeg rimelig fornøyd med Alfa Walk Qveen. De er fortsatt fine etter 5 år og mange turer (riktignok har jeg vært nøye med å stelle de og). Kjæresten sverger imidlertid til militærstøvler, og vil aldri ha noe annet. Husk at det kan ta tid å gå inn fjellstøvler da, særlig hvis du ender med lærstøvler. Til og fra jobb / skole i noen uker er supert!
kanelsnurr Skrevet 28. september 2010 #8 Skrevet 28. september 2010 sorry for dobbeltpost! Men det skal vist være sånn at 1 kg ekstra vekt på føttene, er like tungt som 5 kg ekstra i sekken. Det er jo greit å ha i bakhodet. Om man ikke skal på de lengste turene med størst oppakning, kan det altså være greit å styre unna de kraftigste støvlene.
Shinana Skrevet 28. september 2010 #9 Skrevet 28. september 2010 Spørs jo veldig på hva du skal bruke dem til. Er det turer i skog og mark eller er det mere fjellturer og toppturer? I det området hvor jeg bor er det en ufattelig mengde med flotte fjelltopper så jeg har disse skoene. Ganske kostbare, men utrolig gode. Har hatt mine i 4 år, og de er like gode enda selv etter masse bruk. Hanwag Omega Lady GTX
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå