Gå til innhold

Gode fjellsko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Noen her som har god erfaring med fjellsko og kan anbefalle noen? Gjerne kom med en link hvis du har :)

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har veldig gode sko fra Crispi. Men det jeg virkelig vil anbefale er å gå til en butikk hvor de virkelig har spesialkunnskap om turutstyr og fjellsko. Dårlige sko på langtur er ikke verdt noen sparte hundrelapper på XXL. I Oslo anbefaler jeg Oslo Sportslager. De vet virkelig hva de holder på med.

Skrevet

takk for svar :)

Jeg bor i Bergen, men det må vel ligge noe her også som er bra :)

Skrevet (endret)

Alfa Walk Queen er veldig gode :)

Er fornøyd med nesten alt- vanntette, veldig god passform, god på vanlig flatmark/slakt fjellterreng. Et minus er at man sklir hvis man skal gå bratt der det er bare stein...skikkelig kjipt. Men man kan vel ikke få i pose og sekk ;)

Endret av missLynch
Skrevet

Jeg har Gvarv fra Stormberg, er kjempefornøyd! De har vært med på flere korte turer og på en 5-dagers tur på fjellet. Sitter godt på foten min, støtter godt, umulig å skli med dem og de er vanntette så å si helt opp til kanten.

Skrevet

litt ot, men jeg anbefaler virkelig å kjøpe sånne såler til å ha inni, som man varmer i ovnen for å tilpasse egne bein! For det gir stort løft i komfort!

Ellers er jeg rimelig fornøyd med Alfa Walk Qveen. De er fortsatt fine etter 5 år og mange turer (riktignok har jeg vært nøye med å stelle de og). Kjæresten sverger imidlertid til militærstøvler, og vil aldri ha noe annet.

Husk at det kan ta tid å gå inn fjellstøvler da, særlig hvis du ender med lærstøvler. Til og fra jobb / skole i noen uker er supert!

Skrevet

sorry for dobbeltpost! Men det skal vist være sånn at 1 kg ekstra vekt på føttene, er like tungt som 5 kg ekstra i sekken. Det er jo greit å ha i bakhodet. Om man ikke skal på de lengste turene med størst oppakning, kan det altså være greit å styre unna de kraftigste støvlene.

Skrevet

Spørs jo veldig på hva du skal bruke dem til. Er det turer i skog og mark eller er det mere fjellturer og toppturer?

I det området hvor jeg bor er det en ufattelig mengde med flotte fjelltopper så jeg har disse skoene. Ganske kostbare, men utrolig gode. Har hatt mine i 4 år, og de er like gode enda selv etter masse bruk.

Hanwag Omega Lady GTX

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...