AnonymBruker Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Google tror at jeg er dansk! På Google på min nye PC står det ingen ting om at en ønsker å "kun vise resultater på norsk", og følgelig må jeg gå innpå avansert søk og presisere at jeg vil ha norske treff HVER GANG. Finnes det en lettere måte å få norske treff på? Det blir ikke alltid dansk, feks hvis jeg googler hele setninger som helt klart er norske. Men stort sett når jeg googler forbruksartikler, kommer det opp danske forum og anbefalinger. Noen tips?
Nalla Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Har samme problemet når jeg bruker søkeboksen ved siden av addressefeltet... Da kommer det ofte opp danske artikler, mens går jeg via www.google.no så blir det hovedaklig norske treff... ;S
skrue Skrevet 28. september 2010 #3 Skrevet 28. september 2010 Når en nettleser sender en forespørsel til en nettside sendes det med endel informasjon om nettleseren og dens innstillinger. Ønsket språk er ofte endel av dette. På siden jeg har linket til under vises endel av dette som lesbar tekst. Jeg antar google bruker (eller forsøker å bruke) språkinformasjonen til å gjøre søkeresultatet mer relevant for brukeren. http://www.reliply.org/tools/requestheaders.php
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå