Gå til innhold

Jeg har løyet til foreldrene mine om alderen hans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var litt usikker på hvilket emne jeg skulle legge dette under, men håper det går bra.

Jeg er en jente på 17, som har klart å rote ting til..Jeg er sammen med en på 26, noe jeg ser ikke på som noe problem i seg selv. Det som derimot gjør ting verre, er at foreldrene mine tror han er 20. Tidlig i forholdet skjønte moren min at jeg hadde møtt en fyr, men hun hadde ikke møtt han enda.. Og når spørsmålet kom om hvor gammel han var, kom panikken over meg. Var redd hun skulle nekte meg å møte han dersom jeg sa hvor gammel han virkelig var, og alderen 20 bare glapp ut av meg.

Dermed ballet det bare på seg, og jeg har nå vært sammen med han i snart et år. Han er ofte hos meg, og moren min liker han godt, og tror fortsatt at han er 6 år yngre enn han egentlig er..Men jeg er jo nødt til å fortelle sannheten! Er bare så redd for hva som kommer til å skje..Mange tenker kanskje at jeg burde sagt det fra begynnelsen, jeg får ikke gjort noe med det nå uansett.

Jeg elsker han virkelig, og tror forholdet vårt kommer til å vare..Men hva synes dere jeg burde gjøre? Hvordan hadde dere reagert? Uff, ikke lett det her.. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortell sannheten, legg deg flat og be om unnskyldning.

Nå har du sikkert lært at det lønner å ikke lyve heretter.

Skrevet

jeg syns du bare skal si sånn som det er, og si hvorfor du løy om alderen hans fra begynnelsen av. ærlighet varer lengst, og når foreldrene dine får vite grunnen så trur jeg at de skjønner.. ikke helt sikkert at de vil skjønne det med en gang, men jeg trur de vil forstå allikevell:)

det blir ikke noe lettere å si det seinere.. jo lenger du venter med en ting, jo værre blir det.. og det gjelder vel egentlig alt :)

lykke til!! :)

Skrevet

Tror det er best å bare si sannheten og bli ferdig med det. Jo lengre du venter, jo værre blir det! Det kan jo hende de tar det bra siden de har møtt fyren, og liker han :)

Skrevet

Skal selvfølgelig legge meg flat, forklare hvorfor jeg har løyet om det og ikke minst si unnskyld.

Jeg har jo ikke løyet om det fordi jeg hadde lyst, men fordi jeg var så redd for å miste kjæresten min. For jeg tenkte at hvis jeg sa det tidlig i forholdet, ville hun kanskje tenkte at jeg ikke kunne ha blitt så glad i han enda, og nekte meg å møte han..

Skrevet

Skal selvfølgelig legge meg flat, forklare hvorfor jeg har løyet om det og ikke minst si unnskyld.

Jeg har jo ikke løyet om det fordi jeg hadde lyst, men fordi jeg var så redd for å miste kjæresten min. For jeg tenkte at hvis jeg sa det tidlig i forholdet, ville hun kanskje tenkte at jeg ikke kunne ha blitt så glad i han enda, og nekte meg å møte han..

Jeg hadde bare venta til jeg blei 18 :P hvor viktig er det likevel, ikke som man snakker om alderen t kjæresten så ofte likevel.. :P

Skrevet

Tenk når han har bursdag og de sier "gratulerer med 21årsdagen" :lol:

Er vel best å si det som det er ;)

Gjest 10 år eldre
Skrevet

Jeg sitter i akkurat det samme problemet som deg, så du er ikke alene! Jeg var 16, snart 17 da jeg møtte min 26 år gamle kjæreste og vi har vært sammen i snart 2 år, jeg er snart 19 og han er snart 29. Foreldrene mine tror han er 4 år yngre, seks år eldre enn meg, fordi jeg synes tallet 10 høres veldig mye ut. For meg er det heller ikke noe problem, for vi har et fantastisk forhold. Men jeg har enda ikke turt å si noe til mine foreldre og venner fordi jeg er redd for å bli sett på som dum, feig og en jugepave. Jeg får bare se hvordan forholdet går, og vente til jeg vet om han er den rette, er han det vil jeg selvfølgelig forklare hvorfor jeg var redd og dro en stor løyn. Tenker at hvis jeg skal gifte meg med han så kommer de til å vite det uansett, men hvis han ikke er den rette er jeg usikker på om det bare skal være min egen hemmelighet for alltid.

Det plager meg i ny og ne når folk spør meg om hvor gammel kjæresten min er, og jeg må tenke og passe på at jeg ikke sier feil alder. Jeg angrer mye på at jeg løy, men når jeg fortalte hvor "gammel" kjæresten min var da("23") så ble de helt paff og sa; 6 år eldre enn deg? shit!

Tenk hvis jeg hadde sagt at han var 10 år eldre? Det er så dumt at folk synes alder har så mye å si fordi det ødelegger for mange andre. Det er ikke rart vi vil "beskytte" oss selv og ikke bli stemplet. Slik er det bare, kanskje det vil være sånn for alltid. Kunne ønske jeg ikke brydde meg, men desverre bryr jeg meg for mye om hva andre synes om meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...