Gå til innhold

pynte gamle syltetøy glass etc...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tenkte jeg skulle lage litt mandler og sukkertøy og diverse til jul, og putte oppi gamle syltetøy glass etc og gi bort som gaver :)

jeg må derfor pynte litt på glassene så de blir litt penere..

noen som har noen gode forslag? :)

jeg tenkte å ha rød rutete stoff på toppen av glasset, og klippe ut papp, enten rød eller svart, og skrive "julegodt" på selve glasset, men lurer på om jeg skal gjøre noe mer ut av det, eller bare ha det så enkelt..

kom gjerne med forslag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å kjøpe en form for glassmaling? En sånn relieff(tror det heter det, sånn at det blir litt "opphøyd") eller noe? Ellers ville jeg pyntet med noen fine bånd. Du kan jo også variere med andre farger enn rødt og svart? F.eks en off hvit stoffbit på toppen og pynte resten av glasset med snøkrystaller som er sølvfarget.

Hva med å skrive oppskriften på en pappbit og klistre på glasset (ser for meg en litt gammeldags stil).

Synes forresten det høres ut som en koselig gave og skal lage noe lignende selv. Gjorde det i fjor også, og det falt virkelig i smak! :)

Skrevet

Kjøp decoupage og servietter, så har du det du trenger :) Gå på nærmeste bokhandel så har de nok slike eksempler som de selv har laget som du kan se :) (forutsetter at de selger decoupage der)

Skrevet

Tusen takk for forslag, jeg tenker jeg skal en tur på panduro i morra å se om de har noe fint jeg kan pynte med ;)

Skrevet

Decopage er en lett teknikk som blir veldig fin.Jeg har laget "telys lykter" av syltetøyglass eller av billige kjøkkenglass.har brukt vanlig decopagelim og servietter.Det er også ekstra fint å kjøpe frostet decopagelim,det blir veldig fint,du bare klipper ut et liten del av servietten/arket. Du kan sikkert finne fine motiver til julegodtene dine.Decopagelim får du kjøpt i hobbybutikken.

Lykke til!

Skrevet

tusen takk for gode forslag alle sammen, jeg har kjøpt meg litt forskjellig saker som jeg tenkte å pynte med, så begynner vel så smått å pynte de til neste uke tenker jeg :)

Skrevet

Metervare med blondekanter er fint på slike glass. Men hvis innholdet i seg selv er vakkert å se på så er det jo noen ganger bare nok med et tøylokk med sløyfe rundt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...