Gå til innhold

Facebook

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det for å holde kontakt med familie og venner her hjemme og i utlandet.

Skrevet

For å se hva som skjer i heimen siden jeg bor i utlandet, er koselig at jeg kan fremdeles ha kontakt med folk dann og vann uten at jeg må prate på msn i 2 timer. Er jo ikke alle man har der heller. F.eks og når jeg da kommer til Norge på ferie så får jeg fort høre hvor "det skjer" den helga, og at jeg er velkommen, etc etc. Slike sosiale ting ville nok vært vanskelig å bli inkludert i uten facern.

Gjest virveldyr
Skrevet

Jeg har facebook for å holde meg oppdatert om arrangementer og andre ting. I tillegg er det som regel alltid noen pålogget i chatten hvis jeg har noe jeg lurer på om skolearbeid o.l.

Har vurdert å slette profilen et par ganger, men det er disse tingene som gjør at jeg blir.

Skrevet

Jeg har ikke grunnet manglende personvern. Man mister rettighetene til bilder og tekst så snart man legger det ut på facebook.

Som Mark Zuckerberg (en av grunnleggerene av facebook) sa i 2007, han kunne ikke forstå hvordan folk er så dumme at de stoler på å gi ham all den informasjonen og bilder folk legger ut på sine facebook profiler.

Skrevet

For å holde kontakt med folk.

Skrevet

Greit med Facebook dersom man skal få med seg arrangementer / komme i kontakt med noen en er interessert i.

Og chatten er billigere enn å ringe/sende meldinger til div. kamerater.

Skrevet

Jeg har facebookprofil fordi jeg er nyskjerrig på hva andre skriver..

Skrevet

For å holde kontakt med personer som jeg mer eller mindre har valgt å ikke ha kontakt med.

Skrevet

Jeg har ikke Facebook, fordi jeg greier fint å holde kontakten med folk slik vi gjorde i riktig gamle gamledager (4 år siden).

Noen ytterst få har ment at jeg trenger Facebook for å holde kontakten med dem, så vi har ikke kontakt mer. Jeg har dermed oppdaget en glimrende funksjon ved Facebook for oss ikke-medlemmer: Dustefilter. :goodbye:

Skrevet

Jeg har ikke grunnet manglende personvern. Man mister rettighetene til bilder og tekst så snart man legger det ut på facebook.

Som Mark Zuckerberg (en av grunnleggerene av facebook) sa i 2007, han kunne ikke forstå hvordan folk er så dumme at de stoler på å gi ham all den informasjonen og bilder folk legger ut på sine facebook profiler.

Det er da virkelig ingen som tvinger deg til å legge ut bilder der? :klø: Strengt tatt trenger du ikke legge til mer enn fornavnet ditt når du oppretter, og du trenger ikke legge ut profilbilde eller skrive et kløyva ord.

Skrevet

For å kunne dele bilder og små oppdateringer med familie og venner på en enkel måte.. For å slippe telefonsamtaler, bare for å holde kontakten, for å spare penger på meldinger, tja og selvfølgelig fordi jeg er nysgjerrig på hva de jeg kjenner holder på med..:)

Skrevet

For å kunne dele bilder og små oppdateringer med familie og venner på en enkel måte.. For å slippe telefonsamtaler, bare for å holde kontakten, for å spare penger på meldinger, tja og selvfølgelig fordi jeg er nysgjerrig på hva de jeg kjenner holder på med..:)

signerer :)

synes også det er fint og kunne dele opplevelser/hendelser med venner og familie, i form av statusoppdateringer og bilder :)

ikke minst og få kontakt med familie og venner som bor langt unna.

Skrevet

Jeg har facebookprofil fordi det er en fin måte å holde kontakt med mennesker jeg ikke synes det er like naturlig å sende e-post eller sms (evt. ringe).

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg har. Mest på grunn av det sosiale; fin måte å holde seg oppdatert på, og jeg liker veldig godt å få de små innblikkene i folks hverdagsliv som man ikke ville fått ellers. Dessuten er det endel av de aktive vennene mine der inne som alltid legger ut masse linker til morsomme og interessante ting, av og til blir det noen gode diskusjoner ut av det. Dessuten er jeg med på et par ting som kun legger ut arrangementene sine på FB.

Ellers: karriere og nettverk. Noe jeg ikke har benyttet meg så aktivt av enda, men jeg ser muligheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...