Gå til innhold

Seler i voksipose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva andre gjør. I barnehagen sover barna ute i vogn. Hittil har han ligget på lammeskinn med ullteppe over seg. Nå ville barnehagen ha noe varmere. Jeg synes det er fortsatt litt tidlig og litt varmt, men vi har jo Voksi classic. Kan ikke huske at det er hull til seler? Han trengte ikke det forrige vinter, men må ha det nå hvis han skal sove ute i barnehagen i den. Det tar ikke lange tida før han er ute av vogna hvis han ikke er festet i seler.

Er det hull til seler i Voksi, evt. andre poser? Kan jo kjøpe løse seler også, men er redd for at det blir glemt brukt i barnehagen hvis det ikke står klart i vogna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har flere barn som har løse seler i vognen. Enkelte foreldre har klippet hull til selene og sydd rundt kantene: funker fint det også. Men sele i vogn er viktig, så fint at du tenker på det. :)

Skrevet

I vår voksipose var det sydd sømmer som man skulle klippe inni, som hull til selene.

Det er bare to hull, så vi kjøpte en løs vognsele som vi tredde gjennom hullene og festet i vogna. Funket kjempefint.

Skrevet

Jeg tror det er mulig å lage hull til seler på de nyeste Voksi Classic posene.

Skrevet

I vår bhg bruker de ikke seler når de ligger i pose.

Barne blir jo så godt pakket inn uasnett, også er det jo alltid noen som passer på de som sover, slik at de ikke får klatret ut av vognen.

Skrevet

Jeg hadde ikke lyst til å klippe i posen, så jeg kjøpte løse seler. Det funka supert, og jeg er glad for at jeg ikke lagde hull i posen. Likte ikke tanke på varmetap og alt det der, spesielt når det blåser. Her blåser det en del.

Selene sitter jo fast i vogna, så jeg skjønner ikke helt at bhg skal glemme å ta de på? :klø: Det er jo det samme om selen er trædd gjennom hullene eller ikke, man skulle tro bhg har en rutine på å putte ungen i vogna, feste selen og lukke posen.

Jeg hadde forresten aldri godtatt at min barnehage mente at pose var sikkerhet nok. Såklart kan ungen komme seg ut av vogna, og dere har da ikke en ansatt som sitter og ser på barnevognene når barna sover? Det vanlige i alle barnehagene jeg kjenner til er at vognene står på et fast sted, enten med jevnlig sjekk eller med babycall. Gjerne begge deler. I min bhg står vognene i et utbygg, med babycall.

Skrevet

Jeg hadde ikke lyst til å klippe i posen, så jeg kjøpte løse seler. Det funka supert, og jeg er glad for at jeg ikke lagde hull i posen. Likte ikke tanke på varmetap og alt det der, spesielt når det blåser. Her blåser det en del.

Selene sitter jo fast i vogna, så jeg skjønner ikke helt at bhg skal glemme å ta de på? :klø: Det er jo det samme om selen er trædd gjennom hullene eller ikke, man skulle tro bhg har en rutine på å putte ungen i vogna, feste selen og lukke posen.

Men hvordan får du festet selen, om du ikke har hull i posen? Da vil jo posen bare bli liggende oppå selen? Eller er det egene fester i posen til slike løse seler?

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte en sele som har festene på selve selen høyt på overkroppen, og det er en stropp på hver side med en krok som festes i metalldelen på vogna. Voksiposen min er av den gamle typen som man kan knyte - dermed er den litt mer åpen øverst enn posene med glidelås. Dermed er det null problem for meg å feste selen på ungen, slakke stroppene på sidene en del, feste båndene i vogna og lukke posen slik at båndene blir liggende opp langs ungens skuldre og ut gjennom åpningen øverst. Det fungerer helt fint, og han kommer seg ikke ut. Jeg har prøvd å feste ham når han er våken og be ham om å klatre ut, han får det ikke til.

Endret av Trampe
Gjest Aricept ii
Skrevet

Det ble til at jeg kjøpte løse seler. Etter om og men klarte vi på få det til. Har heller ikke lyst til å klippe i posen. Det var noen åpninger i selve stoffet på siden så vi fikk festa den løse selen i vogna. Vi har en gammel Voksi classic, så ikke noe hull til fempunktsseler.

Det var farmor som hentet i barnehagen i dag, og hun klarte ikke feste selen da hun skulle gå med han hjem. Spurte barnehagepersonalet og fikk til svar at de hadde ikke skjønt det de heller - så de hadde heller latt være å feste han! jeg ble litt sjokkert da jeg hørte det. Vi sender jo med en sele for at den skal brukes. Det står ingen og passer på vognene med haukeøyne. De står i et eget skur ute og det går voksne rundt ute pluss de har babycall. Ungen trenger ikke mange sekundene på å komme seg ut av vogna...

Enda jeg hadde lagt selen klar i vogna, ferdig festet i voksiposen. Det var bare å tre selen over ungen og klipse sammen rundt livet...

Skrevet

Det er virkelig for dårlig. Jeg hadde sagt klart fra! Du må visst demonstrere den for personalet i morgen.

• 1 år senere...
Skrevet

Henter opp denne. Jeg må kjøpe ny vinterpose, og lurer på hva jeg gjør med seler. Denne gangen skal jeg ha pose med glide-lås, og jeg skjønner at de fleste nye har punkter der man kan klippe hull til seler. Barnehagen vil gjerne at vi tar inn posene om morgenen slik at de ikke er iskalde når barna skal sove, men blir det ikke et helsikes styr å tre i selene mange ganger om dagen? Det må da finnes en enklere måte å gjøre dette på?

Skrevet

Legg en varmeflaske nedi posen om morgenen, så holder den seg god og varm :)

Skrevet

I vår bhg bruker de ikke seler når de ligger i pose.

Barne blir jo så godt pakket inn uasnett, også er det jo alltid noen som passer på de som sover, slik at de ikke får klatret ut av vognen.

Min klatret ut av vognen og var allerede kommet et stykke bortover grusen før de oppdaget det. Hun var 10 mnd.

Vi hadde ikke sendt med sele men fikk "grei beskjed" om å sende med dagen etterpå.

• Liker 2
Skrevet

Henter opp denne. Jeg må kjøpe ny vinterpose, og lurer på hva jeg gjør med seler. Denne gangen skal jeg ha pose med glide-lås, og jeg skjønner at de fleste nye har punkter der man kan klippe hull til seler. Barnehagen vil gjerne at vi tar inn posene om morgenen slik at de ikke er iskalde når barna skal sove, men blir det ikke et helsikes styr å tre i selene mange ganger om dagen? Det må da finnes en enklere måte å gjøre dette på?

I barnehagen vår anbefaler de at man kjøper løse seler som alltid er tredd i voksiposen. På selen fester man karabinkroker el.l., og disse klipses fast i vognen når barnet skal legges og posen puttes oppi vognen. På denne måten slipper de å tre seler hver dag.

Skrevet

Vår barnehage krever at man har løse seler til vognposen, så de slipper å tre i seler hver gang ungen skal sove. Vi visste ikke helt hva som mentes med "løse seler", men forklarte saken i barneutstyrsbutikken og fikk en pakke med seler. Den leverte vi i barnehagen sammen med voksiposen, og vips så var alle fornøyde. Jeg hadde klippet hull i voksiposen der det var sydd inn forsterkninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...