Miss Puddel Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Så dermed MÅ jeg bare skryte alle steder jeg kan! Flinke travhesten min, og flinke meg!
Lykkelitenen Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 gratulerer! galoppbytter er vanskelig når man har x-traver Flott når arbeidet gir uttelling
påtuppa Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 Gratulerer (selv om jeg ikke helt vet hv det er )
Lykkelitenen Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Det er når man veksler mellom å la hesten lede med høyre og venstre fot når den galopperer, enkelt forklart Dette er det mange hester som sliter med, siden de fleste har en side som er mykere enn den andre, og mange kan ikke ta galoppbytter for nærme hverandre. Har man da i tillegg en x-traver som har tilbragt deler av livet med "galoppforbud" er det ekstra vanskelig
påtuppa Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Da har jeg lært noe nytt i dag og takk
Gjest Belle Gunnes Skrevet 27. september 2010 #6 Skrevet 27. september 2010 Knallmoro!! Travere KAN!! Så det så. Jeg sliter med en overivrig sprangponni, som lett bytter mellom hinderene, men når jeg skal ta rene samlede bytter, får vi gjerne en fiiiin kryssgalopp Jeg har en tendens til å overdrive hjelpere ved bytter og kontragalopp...
Miss Puddel Skrevet 30. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 30. september 2010 (endret) Knallmoro!! Travere KAN!! Så det så. Jeg sliter med en overivrig sprangponni, som lett bytter mellom hinderene, men når jeg skal ta rene samlede bytter, får vi gjerne en fiiiin kryssgalopp Jeg har en tendens til å overdrive hjelpere ved bytter og kontragalopp... Har en ann traver også da, som liksom ikke helt har samme styringen, han har fler gangarter enn de fleste, i tillegg til de normale så tølter han for det første, det er utrolig digg, med en hest på 1.60 som tølter, jeg skulle jgerne ha rendyrket det med tanke på distanserittene, det hadde jo vært mye mer behagelig enn travjoggen. Men jeg har dessverre ikke klart å finne ut hvordan jeg BER am om det, det bare dukker opp i blant når han ikke klarer å bestemme seg for om han skal trave eller galoppere. I tillegg har han er par gangerter som er helt unike, vi har døpt dem til "tilt", "tralt", "tralopp", "grav", "tritt", "trillopp" etc... Det kan være trav med forparten og galopp med bakparten for eksemel.. eller motsatt. eller en forskjellig gangart med hvert bein... Og egentlig mistenker jeg ham for å være i slekt med Sleipner fra Norrøn mytologi, slik at han har åtte bein, bare at halvparten av dem er usynlige. derfor ser han ikke de fire ekstra beina og snubler i dem... Endret 30. september 2010 av Miss Puddel
Skylines Skrevet 4. oktober 2010 #8 Skrevet 4. oktober 2010 Så moro! Selv prøvde jeg å lære unghesten min det for mange herrens år siden, men han ble redd hver gang(forventet plutselig sjenkeltrykk). Først da han var syv og vi red for utrolig dyktige trenere (vi var da på 140 cm-nivå i sprang) lærte han det. Red mye galoppbommer på diagonalen, det hjalp veldig. Holder på å lære en fireårs det samme nå, den får det til over bommene, men ikke på vanlig flatmark ennå. Det er veldig givende når man endelig lykkes, særlig med en travhest som din, da det selvsagt er en vanskeligere jobb! Bra jobba!
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #9 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg sliter med en overivrig sprangponni, som lett bytter mellom hinderene, men når jeg skal ta rene samlede bytter, får vi gjerne en fiiiin kryssgalopp Jeg har en tendens til å overdrive hjelpere ved bytter og kontragalopp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå