AnonymBruker Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Vi har dessverre hatt en vannlekkasje i et rør på kjøkkenet. Det lekket i 3-5 timer før vi oppdaget det. Har måttet rive: * gulv og kjøkkenvask med benk på kjøkkenet * tak i hele underetage (ca 80 kvm) Vi har hatt profesjonelle inne og vurdert skadene. Takstmann skal komme med en kontanttilbud til oss. Så kan vi vurdere om vi ønsker oppgjør eller at de hyrer inn folk for ferdigstillelse. Fordel med ferdigstillelse: enklere for oss i en travell hverdag å slippe merarbeid for å få huset beboelig igjen. Fordel med kontant oppgjør: vi kan selv velge enklere løsninger nede og legge pengene der vi ønsker det. Noen med erfaringer å dele? Hvor store summer har du blitt tilbudt? Dekket den summen de faktiske kostnader? Ville du tatt kontant oppgjør eller latt dem gjøre jobben?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 Jeg startet med å la forsikringsselskapet hyre inn firma for å gjøre jobben. Men de gjorde så elendig arbeid at jeg selv kunne se det var feil. Jeg stoppet firmaet. Ringte forsikringen og de sendte en takstmann til å se på saken. Han underkjente hele jobben som var gjort, så da nektet jeg å ha noe mer med fillefirmaet å gjøre. Fikk utbetalt pengene og leide inn fagfolk selv. Hvis du lar dem gjøre jobben, følg nøye med selv, er mitt råd.
Titti72 Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 Vi fikk takst på skaden, og oppgitt en sum (som er mindre) hvis vi ønsket å gjøre jobben selv. Vi tok imot pengene, og fikset selv, og satt igjen med et stor overskudd. Hvis du ikke har tilgang på billigere materialer (vi byttet 50 m2 parkett, og fikk det til innkjøpspris), og verktøy/kunnskap, så ville jeg ikke tatt på meg jobben selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå