Gå til innhold

Hvor mange julekort?


Gjest lmari

Anbefalte innlegg

tex, du glemte et juletema!!!! ;)

Hvor mange sender du julekort til?

Og hva slags kort er det? Doble med lange hilsener? Enkle med bare god jul og godt nyttår? Bildekort? Håndskrevne brev? Eller oppkopierte brev?

lmari

- i julestemning!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mattahara

satt hos en venninde i går å planla julen... klart man må begynne å tenke nå hvis man skal bli ferdig...

Skal ha røde julekort dobble, men bilde av guttene mine inni

skal dekorere forsiden selv å skrive litt hva som har skjedd det siste året.

blir en ca 30 kort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev liste i går, og kom opp i 48 stk!!! :o

De aller nærmeste får hjemmelagde, de litt lenger ut doble, og slekt som jeg ikke ser så mye får enkle... Har vanligvis kjøpt blanke kort og skrevet hilsenen selv. Samboeren min trenger bare skrive sitt navn på dem, men for et styr det er! Det er tydeligvis utrolig slitsomt... :roll:

GLEDER MEG TIL JUL!!!!!!!! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekortlista ligger på PC'en og oppdateres hvert år. Ca 70-80 brev tilsammen, alt av slekt, venner, nære og fjerne.

Jeg skriver på PC'en, en oppsummering av hele året, fletter inn bilder av hus, unger og bikkje - og meg selv og gubben. Blir alltid vanskelig å få plass til alt på to sider!

Upersonlig? Ikke i det hele tatt. Standard "god jul og godt nyttår" sier jo absolutt ingenting!

Jeg gleder meg til alle julebrevene med bilder og lange historier om hvordan alle har hatt det i år! Kjempekos - både å skrive og å få.

Og ikke minst - å hente ned adventesken på loftet og lese de gamle julebrevene...... for ikke å snakke om hvor koselig det er å lese alle mine gamle brev fra år tilbake :nisse::hjerte:

Jeg har sendt julebrev med bilder i 17 år, så dette er reinspikka familiehistorie! (i mangel av dagbok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satt hos en venninde i går å planla julen... klart man må begynne å tenke nå hvis man skal bli ferdig...

Enig!! Planlegging er bra!!

Skal ha røde julekort dobble, men bilde av guttene mine inni

skal dekorere forsiden selv å skrive litt hva som har skjedd det siste året.

Hørtes fint ut!

Samboeren min trenger bare skrive sitt navn på dem, men for et styr det er! Det er tydeligvis utrolig slitsomt...

Ja, ikke sant? Sånn er det med min også.. Offer og akker seg fryktelig over at han må skrive under, men han er den første som begynner å snakke om "har vi husket julekort til tante Olga? Nå fikk vi kort fra onkel Nils, har vi husket å sende til han?"... Og jeg svarer hvert år: "VI har ikke sendt ett eneste kort, JEG har sendt".... ;)

Julekortlista ligger på PC'en og oppdateres hvert år. Ca 70-80 brev tilsammen, alt av slekt, venner, nære og fjerne. Jeg skriver på PC'en, en oppsummering av hele året, fletter inn bilder av hus, unger og bikkje - og meg selv og gubben. Blir alltid vanskelig å få plass til alt på to sider!

Upersonlig? Ikke i det hele tatt. Standard "god jul og godt nyttår" sier jo absolutt ingenting! Jeg gleder meg til alle julebrevene med bilder og lange historier om hvordan alle har hatt det i år! Kjempekos - både å skrive og å få. Og ikke minst - å hente ned adventesken på loftet og lese de gamle julebrevene...... for ikke å snakke om hvor koselig det er å lese alle mine gamle brev fra år tilbake. Jeg har sendt julebrev med bilder i 17 år, så dette er reinspikka familiehistorie! (i mangel av dagbok)

Jeg synes også det er så koselig å få sånne brev med bilder og litt fortelling om hva som har skjedd. Om det er flere som får det samme brevet, betyr egentlig ikke så mye for meg...

lmari

julekort-sjefen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å lage julekort selv.

Til besteforeldrene mine og broren min i USA sender jeg med bilde av meg og sambo, men til andre lager jeg bare vanlige, med en julenisse, stjerner, trær eller lignende på, og skriver en koselig hilsen og evt ett lite juledikt.

Sender ikke så veldig mange kort egentlig.. men noen blir det da..

Syntes det er en koselig tradisjon som jeg gjerne vil opprettholde, selv om det er enklere å sende en kjapp e-post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Har ikke sendt så veldig mange. I fjor var først jul "hjemmefra", og grunnet arbeidsledighet og særdeles stram økonomi så ble det et minimum (besteforeldre og sånn) Men, litt flere skal det bli i år ja. Ikke helt sikker på om vi skal lage med bilde på eller kjøpe, eller kanskje lage noe selv, tiden får vise.

Mamma har ei liste "lang som et ondt år", men hun FÅR jo mange julekort også da. Jeg får også en del av diverse tanter og slikt, så da synes jeg egentlig vi som et minstemål bør sende til dem. Og ja VI sender julekort, ikke JEG. Til påske fikk han skrive dem til sin slekt, og HAN sender morskort til sine bestemødre, men vi signerer uansett begge to.

Meget mulig at jeg skriver julekortene, men han signerer uten protester, og deltar i prosessen, alt fra valg av kort og utover. Jeg er kanskje heldig sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi sender 30-40 kort jeg! Lager julekort selv, men de fleste kortene er forskjellig! Kommer an på hvem som skal få! Tror ikke samboer har skrevet under selv engang jeg, men det skal han få gjøre i år! Det gjør ikke meg noe om han ikke skriver kortene, selvom det er til hans familie. Liker å dille med sånt jeg...

JUL ER GØY :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Så flinke dere er da!

Jeg har sluttet og sende julekort jeg da.....

Nå sender jeg heller en julehilsen på sms. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine
Tror ikke samboer har skrevet under selv engang jeg, men det skal han få gjøre i år! Det gjør ikke meg noe om han ikke skriver kortene, selvom det er til hans familie. Liker å dille med sånt jeg...

JUL ER GØY :nisse:

Liker å dille med slikt jeg også, og har ikke noe mot å skrive dem, men han skal skrive navnet sitt synes jeg. Og akkurat når det gjelder et morsdagskort til en bestemor jeg har truffet et par ganger, eller til hans egen mor for den del, så synes jeg han kan skrive det selv.

Men julekorta, og påskekorta (jeg er ikke sikker på om jeg eller han skrev de i år) de liker jeg egentig å dille med. Gleder meg :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vi sender en god bunke med julekort hvert år. Mellom 30 og 40 stykker tror jeg. Vi har hatt julekort med bilde av oss2 ganger, men i fjor og i år så kommer jeg til å lage julekortene selv. Synes det er veldig koselig.

I tillegg skriver jeg et lite "generelt" julebrev som vi legger ved de som vi ikke har så mye kontakt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender mellom 30-40 julekort. Lager noen få kort selv (paspatour-kort med et lite broderi) til de jeg setter stor pris på og som jeg vet setter pris på å få et slikt kort. De andre får en personlig hilsen på kjøpe-kort, fortrinnsvis doble.

Men utvalget av julekort er så dårlig her i Norge, skulle gjerne funnet noen som skilte seg litt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tex, du glemte et juletema!!!! ;)  

Hvor mange sender du julekort til?  

lmari

- i julestemning!!

....jeg sender ikke julekort, jeg...... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror vi blir å sende 20-25 julekort i år.

Gleder meg til sånne puslerier!!!

Elsker ALT som har med julen å gjøre!!! :nisse:

Det er så koselig å få julekort i postkassen i dagene før jul.

Ellers i året går det i e-mail og sms...

Derfor er det morsomt å glede andre med en personlig hilsen!

I fjor sendte vi kort med bilder av Lille, og blir kanskje å gjøre det i år også.

Eller kanskje bilde av oss alle tre!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Så flinke dere er da!

Jeg har sluttet og sende julekort jeg da.....

Nå sender jeg heller en julehilsen på sms. :wink:

Jeg gjør det samme, har aldri sendt et eneste julekort jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange sender du julekort til?

Før sendte jeg til nesten alle jeg kjente, men nå blir det kun familie og nære venner i utlandet. Jeg sender heller en jule-e-mail eller jule-e-kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...