Gå til innhold

Nytt servise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi jakter på nytt servise, som vi tenker å bruke både til fest og til hverdags. Serviset må derfor være ganske holdbart, og gjerne være ildfast i tillegg.

Vi ønsker et helt hvitt og enkelt servise, uten noe mønster eller farger på (til nød kan det gå med noen innpregninger, så lenge det ikke er bestemor-aktig mønster). Ikke firkantet eller ovalt, men vanlige runde tallerkner. Ønsker et moderne uttrykk, men samtidig relativt tidløst.

Det bør helst være sånn passe greit å få tak i her i landet, slik at det er lett å supplere om man vil utvide eller må erstatte. Prisen er av mindre betydning.

Har selvsagt kikket litt på nett, men ikke funnet noe som har gitt meg noen aha-opplevelse så langt.

Noen som har tips? :popcorn:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å velge deler fra Pillivuyt? De har masse å velge i, god kvalitet (alt er ildfast og tåler microbølgeovn). Du får det bl.a. hos Rafens, Traktøren og Kitch'n.

Gjest ThatWoodcut
Skrevet

Dette er en del år siden da, men til konfirmasjonen min fant vi et helt hvitt servise på pytt og panne(pytt i panne?) Som sagt, det er en del år siden, men det kan jo hende de har noe lignende :)

Skrevet

Takk for tips! Pillivuyt har vi kikket på før, og tenkte på det nå også, men hadde glemt navnet! Så det må vi ta en runde til på, tror det var mangel på deler på Jernia der vi kikket på det som gjorde at vi slo det fra oss den gang.

IKEA og Pytt og Panne har helt sikkert greie serviser, men vi ønsker servise av (antagligvis og forhåpentligvis) litt bedre kvalitet. Vi har billig IKEA-servise nå, og det er ikke så pent lengre med grå striper og riper.

Skrevet

Jasper Conran White?

Skrevet

Hvis du bor i Oslo-området bør du ta deg en tur på Jernia i Torggata, de har bra utvalg av Pillivuyt!

Et annet lekkert hvitt servise er forresten Suomi fra Rosentahl - jeg elsker kaffe- og tekannen med stålhank! Dette serviset har eksistert siden 1976 og er en skikkelig designklassiker. I Oslo får du det på Rosentahl butikken ved Egertorget.

Skrevet

Takk for gode tips. Teema fra Ittala har jeg også sett på, men synes det er vanskelig å finne butikker som har særlig utvalg. Det blir derfor litt vrient å få kikket på serviset på ordentlig for å se om man liker det.

Noen som vet om butikker i Oslo/Østlandet som har godt utvalg på Ittala servise?

Jernia i Torggata skal sjekkes ut for Pillivuyt, og flere andre gode tips her jeg må kikke nærmere på og :)

Har funnet en del serviser nå etter hvert som ser fine ut, men problemet med mange av de er at de har for få deler dersom man skal ha et komplett servise for både hverdags, fest og kaffe. Skal ikke være lett nei! :sjenert:

Skrevet

De har mye Iittala hos Backe i Grensen :)

Skrevet

Jeg synes rosendahls Grand Cru er pent og tidløst. Jeg synes det er mer elegant enn Iittalas, selv om det ikke har samme "status" og er noe rimeligere.

Det er svært enkelt å få tak i, selges på glassmagasinet, kitchn, osv.

Vi har det selv, og det er perfekt til hverdags og til fest. Liker også at noen av produktene i serien er i gjennomsiktg glass.

Skrevet

Vi har Porsgrund Cuisine, for det meste, og er veldig fornøyde med de rene, enkle linjene. :)

Skrevet

Jeg slår også et slag for Pillivuyt. Veldig holdbart, helt hvitt, og masse å velge i. Tror jeg har hatt mitt i 5-6 år nå uten å knuse noe. Det er i daglig bruk og ser like pent ut. :)

Skrevet

Har også Porsgrunn Cuisine. Lett å få tak i (deler av det selges blant anna på Obs), nokså rimelige, mange deler til. Me har fleire typer serverinsfat. Alle dei kvite til porsgrunn har same kvite (lysegrå) fargen. Så kan mixe og matche litt.

Me har Horeca wok tallerker, Sense tallerker, Viktor mug kaffekrus 23 cl, Oval suppe/salat/dessert bolle, pluss diverse serveringsfat. Mangler sausenebb, men veit det finnes.

Skrevet

til bords butikkene har jeg sett hvite service. som er litt finere en de en får på f eks ting å tang. med tanke på det skal vær et finere service, men alikevel enkelt.

trur også du sal titte innom på de der som du kan bestill å åf sendt i posten, mener de og har hatt hvit fint enkelt servicer.

ifaten så kommer jeg ikke på navnet, men kommer ofte reklamer fra de er det firkløveren-de har nettside også.

elles tru jeg bohus har hatt noe.

Skrevet

@siste gjest: Du mener Con Gusto? Det er også veldig fint, og ikke minst finnes det veldig mange forskjellige deler, og det er i tillegg billig, men ser ikke sånn ut. :tommelopp:

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg var innom Til bords i går og jeg tror White Linen var på tilbud (der jeg var i alle fall). Kunne det vært noe?

Skrevet (endret)

Hvis du ønsker et enkelt, hvitt og solid servise så må jeg nevnte Verde fra Figgjo. Det er nydelig og uhyre holdbart - tåler det meste og du får alt mulig tilbehør til.

Her ser du Verde.

Endret av Harriet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...