Gå til innhold

Om tannpussing

LilleMy

Anbefalte innlegg

Var hos tannlegen for første gang med min datter på 3,5 år igår. Resultatet var null hull heldigvis, og jeg var fornøyd med det. Men, jeg lærte noe også, og det tenkte jeg jeg skulle dele med flere...

TANNPASTA: Tannlegen mente at det var riktig å gå over fra barne-tannpasta til "voksen"-tannpasta, fordi den inneholder svake slipemidler i motsetning til de som er laget for barn, noe som gjør tennene enda renere. :enig_animasjon:

TANNTRÅD: Fikk beskjed om at det var på tide å inntrodusere det, og bruke det hver kveld. Jordan har kommet med en fin sak som er enkel å bruke, den funker i alle fall flott på meg. :enig_animasjon:

PUSSING: Ikke skyll eller puss med vann etter omgangen med tannpasta! For både voksne og barn skal KUN spytte ut det man får ut av tannpasta/vann, og la "rester" av tannpastaen få jobbe videre alene. Uvandt for meg, men det høres jo ganske logisk ut... :enig_animasjon:

Vel, det var det jeg hadde på hjertet, god tannpuss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PUSSING:

:o DET klarer ikke jeg tror jeg, men tar en fluortablett etter ferdig tannpuss med skylling da, og det skal også gå fint. (selv for voksne, sier tannlegen min)

Og en ting til, ikke puss for hardt!!!

Vi lærte aldri det når jeg var liten, og resultatet er at man lett pusser "ned" tannkjøttet, og får slik såre tannhalser.

Så puss grundig, ikke hardt.

Mitt lille ekstratips bare. (var nemlig hos tannlegen i går, og ble minnet på det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg tar med meg alle tips!!! :enig_animasjon:

Min lille ble nesten lei seg da jeg foreslo at han skulle starte med "voksen"-pasta... :cry:

Å ikke skylle etter puss klarer jeg ikke. Har problemer med å snakke... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å bytte ut barne-tannpasta med den voksne varianten, er nok lettere når barna er yngre tross alt.....

Jeg forsøkte det der med ikke å skylle etter tannpussen i går kveld, og må si at det føltes litt....rart. I morrest glemte jeg dette, og skylte etter beste evne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...