AnonymBruker Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Hei! Mannen og jeg har planer om familieforøkelse, og pga det har jeg tatt i bruk eggløsningstester. Jeg har regelmessig syklus på 29 dager, og etter egne beregninger skulle jeg ha eggløsning tirsdag/onsdag forrige uke. Startet å teste mandag for ei uke siden, og fikk positiv test (teststreken var like sterk som kontrollstreken). Vi kjørte nå på med litt sengemoro hver dag... Men har siden tordsdag forrige uke hatt skikkelig sterke menssmerter/stikkninger nedentil, så sterke at jeg av og til har hivd etter pusten, helt atypisk meg. Tok så en test for sikkerhets skyld fredag, og da var teststreken dobbelt så sterk som kontrollstreken. Klødde meg litt i hodet og vi fortsatte sengegymnastikken... Idag er det fortsatt mensmurringer, men ikke like sterke stikkninger som forrige uke. Tok på nytt eggløsningstest i formiddag, og den var og sterkt positiv, dvs teststrek sterkere enn kontrollstrek. Hva kommer dette av da? Har jeg plutselig fått verdens lengste eggløsningsperiode?? Forventet mens er 4 oktober...
Asteria Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 hehe.. jeg har egentlig ikke noe godt svar til deg.. Men jeg husker jeg ble nesten gal av de eggløsningstestene.. Men hvis du har stabil syklus på 29 dager har du jo en fordel.. og har dere sex hver 2. eller 3. dag så burde det jo være bænkers å treffe.. Men du kan jo være gravid da? For meg slo eggløsningstestene ut positivt da jeg var gravid...før gravi-testene slo ut.. Lykke til:)
AnonymBruker Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 hehe.. jeg har egentlig ikke noe godt svar til deg.. Men jeg husker jeg ble nesten gal av de eggløsningstestene.. Men hvis du har stabil syklus på 29 dager har du jo en fordel.. og har dere sex hver 2. eller 3. dag så burde det jo være bænkers å treffe.. Men du kan jo være gravid da? For meg slo eggløsningstestene ut positivt da jeg var gravid...før gravi-testene slo ut.. Lykke til:) Men tar det ikke ca ei uke før det befrukta egget fester seg da? Og innen den tid så vil jo hverken eggløsningstest eller gravitest slå postitvt ut... Joda, i teorien skal det være relativt ok å treffe når jeg har regelmessig syklus....men det ser ut til av vi har litt "tungt" for det... Var gravid i november, men mistet desverre.. Likedan har jeg bare en eggleder, så da må en påberegne litt ekstra tid i følge gynekologen. Har ikke blitt testet ut enda, selv om vi har vært prøvere i over et år, for siden jeg ble gravid og mistet så vet vi nå iallefall at vi kan få det til... Så dette er min andre runde med eggløsningstester...brukte det i fjor og da jeg ble gravid, men kan ikke huske å ha hatt en sånn eggløsningsperiode med sterk positiv i ei uke!
Asteria Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 jo det skal vel ta ca en uke for egget å feste seg.. men det kan jo hende du har blitt befruktet utenom el også.. skjer jo det også.. rart at den er så sterk pos så lenge ja.. jeg bare vet at da den var slik på meg så var jeg faktisk gravid.. hadde ingen andre symptomer enn at jeg kjente litt stikkinger/murringer i eggstokkene omtrent fra da jeg hadde el.. står en del nyttig på pernille.info Håper det klaffer for dere fort
Niennas Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Hm. Jeg husker at en uke før jeg skulle få mensen så fikk jeg skikkelig menssmerter en gang, og de varte i to uker. Det viste seg rett og slett at det var en graviditet/spontanabort. Da hadde jeg akkurat de samme symptomene du sier. Men, for all del, det kan hende jeg tar feil... =/
AnonymBruker Skrevet 27. september 2010 #6 Skrevet 27. september 2010 Hm. Jeg husker at en uke før jeg skulle få mensen så fikk jeg skikkelig menssmerter en gang, og de varte i to uker. Det viste seg rett og slett at det var en graviditet/spontanabort. Da hadde jeg akkurat de samme symptomene du sier. Men, for all del, det kan hende jeg tar feil... =/ Hadde du sterk eggløsningstester i ei uke også? Jeg har hatt SA selv i november, men da merket jeg ingenting før jeg var rundt mensdato. Hadde svake svangerskapstegn, men etter noen dager begynte jeg å blø. Den blødningen varte ikke lenge, men jeg trodde det var mens. Noen uker etter det derimot så sa det pang og jeg fikk supersterke blødninger, da var det en SA....tok faktisk ikke test før da, for jeg trodde ikke jeg var gravid da jeg fikk mens noen dager etter mensdato...men den var sterkt positiv... Var og til innvendig ultra og fikk det bekreftet. Så spontanaborter arter seg forskjellig fra gang til gang, og fra person til person tror jeg.... Jeg har ikke engang tenkt tanken at jeg kan ha en SA på gang nå, når jeg er midt i syklusen så høres det og usannsynlig ut.. De stikkningene jeg hadde/har er ikke konstante, de kommer som lyn fra klar himmel for så å gi seg etter noen sekunder. Ellers har jeg vanlig pms-symptomer med tunge, ømme pupper, trøtt og litt ukonsentrert. Og mye luft i magen.....
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2010 #7 Skrevet 1. oktober 2010 Liten oppdatering; Jeg testet positivt på teststav fra billigtester idag!! 4 dager før IKM... eggløsningstestene ble bare sterkere og sterkere, så da måtte jeg bare teste med en graviditetstest!! Får håpe testen stemmer nå da, og at spiren sitter...hadde en SA ifjor, og har vært prøver i flere år....
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2010 #8 Skrevet 1. oktober 2010 ÅÅååå, så bra!!! :rødme: Håper på ny oppdatering rundt IKM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå