Gå til innhold

Timestilbud på Elkjøp - hva om man kommer for sent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom en Elkjøp butikk har et timestilbud og de fortsatt har flere produkter igjen etter at timen er over vil de da fortsette å selge til tilbudsprisen eller er det tilbake til full pris? Når de f.eks. annonserer at de har 100 stk og bare selger 50...

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom en Elkjøp butikk har et timestilbud og de fortsatt har flere produkter igjen etter at timen er over vil de da fortsette å selge til tilbudsprisen eller er det tilbake til full pris? Når de f.eks. annonserer at de har 100 stk og bare selger 50...

Noen som vet?

Fornuften tilsier at tilbudet gjelder en periode (en time) og ikke antall. Ville vært rart om de i tilfeller ville hatt timestilbud på en vare i flere uker.

Men jeg vet ikke sikkert.

Skrevet

Kommer an på hvordan tilbudet er annonsert, les både stor og liten tekst. Ofte står det "...eller så lenge lageret rekker" i annonsen, og i så fall må de selge varen til rabattert pris inntil de ikke har flere igjen.

Skrevet

Hvis butikken taper på salget vil de fleste kjeder prise varen opp etter timen har gått..

Skrevet

"Eller så langt lageret retter" betyr nok heller at de ikke garanterer å ha produktet inne hele tilbudstimen.

Skrevet

"Eller så langt lageret retter" betyr nok heller at de ikke garanterer å ha produktet inne hele tilbudstimen.

Det betyr begge deler.

Skrevet

jeg har selv jobbet på butikk som praktiserte denne typen tilbud (ikke elektrokjede, men likevel). Vi endte gjerne opp med å sette varen på tilbud igjen om den ikke ble solgt i løpet av timen/ettermiddagen, fordi den som regel var tatt inn i så stort kvanta at vi ikke hadde råd til å ha den stående til fullpris. Men vet ikke om elkjøp har samme greia, jeg jobbet på interiørforretning, så det blir litt annerledes.

Skrevet

Det betyr begge deler.

Hvis det hadde betydd begge deler, hva er da vitsen med timestilbud?

Skrevet

Nei, det betyr ikke begge deler.

De har da f.eks satt betingelsene f.eks at tilbudet gjelder 28.09.10 kl 18-19. Da er det allerede satt en tidsramme på når tilbudet går ut.

Men de har helgardert seg i tilfelle de skal gå tom for varen før timen er omme.

Dersom de ikke hadde helgardert seg måtte de kanskje endt med å selge en tilsvarende, men et hakk dyrere vare til tilbudsprisen og det taper de fortjeneste på.

Så det er vel igrunn lurt å komme når tilbudet er, helst rett før det starter. Når timen har gått er ikke tilbudet lenger.

Skrevet

Den nye Elkjøp butikken på Slependen hadde timestilbud på en 19" flatskjerm til 995,- mellom 10 og 11 i går. De reklamerte med at de hadde 300 stk på lager. Da jeg kom dit kl 12 hadde de sikkert 150 stk igjen (var i alle fall en kjempesvær stabel på to paller) og prisen var satt opp til 2495,- til tross for mengden de hadde igjen.

En ting jeg tenkte på da var at kassekøen var lang som et vondt år, så jeg lurer på hvordan de løser det i kassa... Om noen tar med seg en TV kl 10:55 og ikke kommer til kassa før en time senere liksom... Hmmm...

Skrevet

Noen som vet?

Fasit: Tilbudet gjelder ut timen, eller så langt lageret rekker - det utgår når en av to har oppstått.

På samme måte som at en rustgaranti på nybil feks gjelder 300 000 kilometer eller 5 år, den utgår når en av to er passert.

Eneste tilfellet jeg kan tenke meg det ikke skjer er dersom tilbudet selger mye mindre enn forventet og butikken ønsker å selge ut varene for å ikke sitte med overlager av en vare :).

Ang timestilbudet på Elkjøp Slependen så løses det ved å gjøre kunden fornøyd i kassa :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...