Gjest Gjest Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Har merket meg en ting både i forholdene mine og med kompiser, og det er at mange (langt fra alle selvfølgelig) er dårlige på å ta vare på kroppen sin og helsa si. Både eks samboeren og en venn av meg, for å ta et eksempel, spiser potetgull, sjokolade og drikker brus hver eneste dag og trener maksimalt en gang i uken/ikke i det hele tatt, uten tanke på både utseeende og helse og risiko for sykdom. Det samme med nåværende kjæreste, selv om han virker _litt_ sunnere enn eksen. Ja, selvfølgelig finnes det også mange jenter som ikke trener eller spiser sunt, men min erfaring er at det er mange flere menn enn kvinner som er mer lemfeldig med helsa, mens kvinner spiser sunt, trener mye og steller pent med utseendet både for egen og mannens del. Hvorfor gjør ikke menn det samme? Hva er deres erfaring med menn som er dårlige til å ta vare på helsa si, og hvordan gripere dere det an? Som sagt har jeg også nå en kjæreste som er ganske dårlig med helse og kropp. Jeg vil jo leve lenge med han resten av livet, og vil jo at det skal være så liten sjanse for at vi blir syke som mulig, og bør det ikke være litt gjensidig respekt med å trene og ta seg bra ut for jenta si også?
Gjest Jentå Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 må bare spørre: Hvordan er det hos mennesker, skulle mannen tiltrekke kvinner eller omvendt? Tenker virkelig på det spørsmålet da jeg leste innlegget ditt.
Gjest stillness Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 Det er vel litt forskjellig selv om jeg også har opplevd at menn ikke tar vare på kroppen sin og ikke bryr seg om hva de spiser. Samboeren min var litt sånn før,han trente ikke og spiste rett og slett for mye. Jeg ønsket etter en periode å gå over til et sunnere kosthold siden vi begge en periode ikke var så flinke til å spise sunt eller være i aktivitet,men akkurat på det tidspunktet så var han ikke interessert i dette. Etter en periode så fant han ut på egenhånd at han ville begynne å trene og spise mindre og sunnere så min erfaring er at om noen ikke vil det selv så er det egentlig lite man kan gjøre. Selvsagt kan man prøve å lage sunnere middager og foreslå at man skal gå turer sammen for eksempel,men i bunn og grunn er det opp til hver enkelt hvilke valg man tar.Man må egentlig ville det selv også.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2010 #4 Skrevet 28. september 2010 Statistisk sett trener kvinner og menn like mye. Du har med andre ord latt deg lure av de brillene du ser verden med: http://www.ssb.no/ssp/utg/9903/8.shtml
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå