@lfa Skrevet 7. oktober 2003 #1 Skrevet 7. oktober 2003 Har sendt søknad og CV som pdf dokument. Nå har jeg fått tilbakemelding om at arbeidsgiver faktisk ikke får åpnet dette. Eneste årsaken til det, er jo selvfølgelig at h*n ikke har installert Acrobat Reader, men hva skal jeg gjøre? Skal jeg sende i et annet format eller skal jeg sende svar om hvorfor h*n ikke får åpnet dette.... :o
Gjest care Skrevet 7. oktober 2003 #2 Skrevet 7. oktober 2003 Ville ha sendt det i et annet format :blunke:
@lfa Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2003 Kan de ha like store problemer med .rtf også? :-?
Kaktus Skrevet 7. oktober 2003 #4 Skrevet 7. oktober 2003 Ville sendt det i et annet format. De fleste har Word på maskinen, så en rtf-fil vil jo ikke være noe problem.
vilde Skrevet 7. oktober 2003 #5 Skrevet 7. oktober 2003 Kjedelig Trodde alle hadde Acrobat Reader installert i disse dager..... Men send det som .rtf du, det får de nok åpnet! Lykke til:) Vilde
@lfa Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter #6 Skrevet 7. oktober 2003 Trodde jeg også. Spesielt siden de går ut med at søker helst bør ha brukbar kunnskap innen data. Men nå har jeg i det minste sendt på nytt, som .rtf.
14062003 Skrevet 7. oktober 2003 #7 Skrevet 7. oktober 2003 Trodde jeg også. Spesielt siden de går ut med at søker helst bør ha brukbar kunnskap innen data. Men nå har jeg i det minste sendt på nytt, som .rtf. Da har du vist dem at du har mer enn brukbar kunnskap innen data. Du kunne faktisk litt mer enn de som skulle lese søknaden din Worddokumenter pr. mail er faktisk fyfy..
minniepus Skrevet 7. oktober 2003 #8 Skrevet 7. oktober 2003 Ehm.... Åssen lager man .pdf og .rtf filer?
@lfa Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter #9 Skrevet 7. oktober 2003 .rtf skriver du i word, men lagrer som rikt tektformat .pdf konverterer du til fra f.eks word. Jeg skriver i word og konverterer med Adobe Acrobat. Er i alle fall slik jeg gjør det.
L@dy Skrevet 7. oktober 2003 #10 Skrevet 7. oktober 2003 .pdf konverterer du til fra f.eks word. Jeg skriver i word og konverterer med Adobe Acrobat. Jeg vil, jeg vil, men får det ikke til! :x Jeg forsøkte, men jeg skjønner ikke hvordan en konventerer det fra word til pdf. Jeg åpnet Adobe Acrobat valgte file, open og trodde det skulle være så enkelt å velge All files for så å lagre et word doc til pdf. Men der tok jeg feil... Jeg har lest at pdf er den "riktige" versjonen å sende fra seg cv og søknader på. Men jeg har ikke helt skjønt hvorfor...
14062003 Skrevet 7. oktober 2003 #11 Skrevet 7. oktober 2003 Jeg forsøkte' date=' men jeg skjønner ikke hvordan en konventerer det fra word til pdf. Jeg åpnet Adobe Acrobat valgte file, open og trodde det skulle være så enkelt å velge All files for så å lagre et word doc til pdf. Men der tok jeg feil...[/quote'] Du er sikker på at du har fullversjon av Adobe Acrobat og ikke Adobe Acrobat Reader? A A Reader kan bare brukes til å lese A Acrobat-dokumenter (*.pdf). Jeg tror det var noen som fant gratis pdf-converter, men programmet fra Adobe koster masse pææng, ja. Word > Save as ... > pdf ? Word > print > pdf (dette gjøres det med pdf955 i alle fall, skriver til fil) Fordi det blir seende likt ut - uansett hva slags system mottaker kjører (win, linux, unix, mac). Dessuten er det vel virusfritt - hvilket *.doc ikke er.
L@dy Skrevet 7. oktober 2003 #12 Skrevet 7. oktober 2003 Du er sikker på at du har fullversjon av Adobe Acrobat og ikke Adobe Acrobat Reader? Jepp, du har rett, har bare Acrobat Reader. Takk for oppklaringen. Vil det beste være å bruke rtf format da? Istede for word...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå