Gå til innhold

noen som kan litt om interiør ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har plutselig funnet ut at jeg synes rokokko sofaer er knallstilige!men hvordan gjør man..?kjører man "gammeldags" stil all over,eller kan man kombinere forskjellig..? :klø:

jeg vet ærlig talt ikke helt hva slags stil jeg har hjemme,prøver vel å vinkle det fra moderne til mer shabby chic aktig med mye lyse farger,uten at det er eksplosjon av engler o.l. over alt ;)

Har feks skiftet gardiner til lyse i lin,men har et stort vanlig ikea bord av metallben og eikeplate og henriksdal stoler i stoff til det.

Har også en "moderne" kjøkkenløsning med øy og tilhørende barstoler..føler det er litt vanskelig å få en skikkelig "gammel" stil på alt uten å måtte gå ekstremt til verks,så har vel endt opp med en kombinasjon.Er vel lommeboken som stopper..har ikke råd til å ta total makeover på hele kjøkkenet og skifte innredning o.l.

Har altså lyst på rokokko sofa,men kansje det blir FOR krasj..??

hadde tenkt meg en som jeg i alle fall trakk om stoffet på,om det lar seg gjøre..så den får et lyst og rolig preg uten svære mønstre.(som mange slike sofaer har)

kansje jeg bør skifte bordet og det først så jeg får en mer helhetlig stil?

kan ikke noe særlig om interiør så tar imot all hjelp jeg kan få :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er heller ingen ekspert på området, men min erfaring er at stilmiks fungerer veldig fint så lenge fargene går någenlunde i samme skala!

Ellers ville jeg kanskje satt en knapp på skandinavisk stil i forhold til beskrivelsen din. Da går det mye i lyse farger, lyse tresorter og et mer minimalistisk preg enn for eksempel shabby chic som du nevner.

Skrevet
:) Oki men da satser jeg på at det er "lov" å mixe litt!har vel nordisk stil iblandet litt shabby chic ja..er liksom ikke strippet heelt for moderne innslag av interiør her,lett blanding er det vel.selv om jeg prøver å få litt rustikk stil på de tingene som er mest "moderne" kan man vel si,slik at helheten blir jevnere.
Skrevet

Jeg synes stilmiks er fint, men den bør være gjennomtenkt. Det fineste (synes jeg) er å ha en ganske gjennomført stil, feks moderne minimalistisk, og så ha ett eller to møbler i en annen stil som blir blikkfang.

Gjest Nanette
Skrevet

Høres ut som at du liker stilen "Old World style". Da passer ikke skandinavisk design/stil med det synes jeg, men det er fullt mulig å ha lyst interiør uten at det blir shabby chic men fortsatt i stil med det du liker.

Skrevet

Oi okei..?hehe aaner ikke helt hva jeg skal kalle stilen jeg..men tror det heller mer mot shabby chic enn noe annet.har dere linker til eksempler på de stilene dere snakker om så hadde det vært kjekt! :)

litt lettere for en som ikke har peiling da,å forstå hva dere mener :)

Gjest Nanette
Skrevet

Mine tanker gikk mer i retning av noe slikt som dette:

Nummer 1

Nummer 2

Nummer 3

Nummer 4

I såfall støtter jeg stilmiks med for eksempel en rokokkosofa i interiøret så lenge fargene går overens. Gammelt og nytt blir gjerne veldig lekkert sammen! :)

Skrevet

Ja det er mest likt linkene til foxyfish,spes bilde nr.3.

De som var på nanette sine linker var for mye "farge" på..har mye lysere interiørfarger jevnt over. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...