Gå til innhold

Selskapslokaler i Drammen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi hadde bryllupet vårt på Spiralen 17. august 2002. Det var helt fantastisk, jeg har bare et veldig negativt punkt. Og det er luftemulighetene.

På Spiralen er det masse vinduer rett i solsteika, men det er bare et fåtall som er til å åpnes. På varme dager, slik som på vårt bryllup, blir det veldig varmt inne. Vi måtte ta mange og lange pausen under middagen. Vi satt rolig og brukte bordkortet/sangheftet som vifte, likevel rant svetten. Men det var utrolig fint å sitte ute, spesielt utover kvelden.

• 2 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ønsker et naturskjønn lokale for et lite og uformelt selskap, helst i turområdene i Drammen som er viktige for oss. Landfallhytta er den store drømmen, men Spiralen og Eiksetra er fine de også. Erfaringer tas emot!

Spiralen og Landfallhytta ligger bak en bomvei, som stenges kl 23. Har det gått greit?

Jeg har ikke så god inntrykk på kjøkkenet på Spiralen. Kan man bruke noe annet? Tenker i utgangspunkt buffe-aktig servering.

Vi blir maks 40, og ønsker å danse mye. Går det?

Det godt bli aktuelt med vinterbryllupp. Har det noe å si?

Skrevet

Anbefaller Haugestad i Lierbyen. Kjempefine lokaler i gammel stil, og ifjor fikk de bygd stor fin terrasse.

Veldig hyggelig personale og god mat.

Skrevet

Haugestad har litt for stiv meny for min del. For det første ønsker jeg buffe isteden for forret/hovedrett/desert. For det andre, har jeg mange allergier, og maten må kunne lages der etter.

Skrevet
Landfallhytta ligger bak en bomvei, som stenges kl 23. Har det gått greit?

Det pleier ikke å være noe problem å ordne nøkkel til bommen om man har noe arrangement på Landfall, hør med de som driver Landfallhytta. Har dessverre ikke vært på noe arrangement selv der oppe, men kjenner folk som har vært der og ordnet egen mat i det minste. Hvordan det fungerer i forhold til alkoholservering og sånn vet jeg ikke...

Det godt bli aktuelt med vinterbryllupp. Har det noe å si?

Veien opp til Landfallhytta er jo bratt og kan være glatt vinterstid, så mulig transportør bør ha med kjettinger eller lignende, ellers tror jeg ikke det skal være noe problem :)

- M.

Skrevet
Vi hadde bryllupet vårt på Spiralen 17. august 2002. Det var helt fantastisk,

Hyggelig å høre! Jeg har et par spørrsmål:

- Hvordan arrangerte dere mat+drikke?

- Hvor mange var dere?

- Ble det noe dans?

Tusen takk for info om Landfallhytta!

Skrevet

Landfallhytta er jo et fantastisk sted og ha det på, utsikten er jo bare fenomenal og bommen kan vistnok ordnes med om jeg ikke tar helt feil.. Broren til en venn av meg skulle nemlig gifte seg der og det virket ikke som om dette skulle være noe problem..

Er ikke helt sikker om hvordan landfallhytta er angående vinterbrullyp siden de er vel ikke oppe om vinteren slik spiraltoppen er.. Selv må jeg si at landfallhytta giejn er min favoritt, og ha utsikt over en møkkete by med møkkette snø er ikke så veldig pent, noe gjerne utsiktren er på vinteren fra spiraltoppen, derimot landfallhytta har jo snø og skog rundt hele seg.. Bratt er det opp der ja, og kjettinger er nok en god ting, evt hest og kjerre hvis du virkelig vil gjøre det litt ekstra..

Skrevet

Jeg har har gåt på ski fra Landfall, og kan ikke huske at vi sleit noe å komme opp. Er det ikke til og med bolighus helt opp? Jeg vet at sykehuset har hatt julebord på Landfall, så vinterarangementer går nok an. Hest blir det nok ikke. Vi har generelt meget lite interesse for "litt ekstra", vi vil bare feire litt med venner og familie. Jeg ser etter en avslappet omgivelse for festen, som gjerne skal bære preg av den gleden som Drammens marka har gitt oss to som har flyttet inn hit.

Skrevet (endret)

Landfallhytta går nok bra. Det er ikke bolighus over bommen, men det er jammen ikke så langt og bratt heller. Landfalltjern er jo et veldig populært startsted for skiturer i Drammensmarka, så opp dit er det garantert god framkommelighet. Den siste, litt bratte kneika opp til selve hytta er det eneste jeg kan tenke meg som kan bli litt problematisk, men ville nok tro at det går veldig greit. Morsomt sted!

Jeg har arrangert fest på Eiksetra. Det er 3-4 år siden nå, men vertskapet var veldig hjelpsomt og vi hadde en flott kveld. Overnatting er også mulig hvis det er ønskelig. De stilte opp med servering, og vi bestilte mat fra et cateringselskap. Alt fungerte utmerket, og hvis du vil ha et uformelt sted med litt "villmarkspreg" kan det absolutt anbefales.

Endret av Fjellrypa
Skrevet

Takk for tippsene! Fant nettsidene til Lanfall (www.landfallhytta.no). Har noen address til Eiksetra?

• 1 år senere...
Gjest bride79
Skrevet

Selv hadde vi bryllup på Hotvet Gård og hadde en flott opplevelse.

Service og mat var meget bra og stedet fungerte bra med adskilt spisesal, salonger og terrasse. (Det var fint vær, så mange satt ute...)

De hadde eget rom for gavebord og parkeringen utenfor var veldig praktisk. (bilene kunne stå til dagen etter)

Lokalene kunne trengt en oppussing, men det var rent og fint. Dessuten ser alle lokaler bra ut når du fyller det med folk i finstasen :-)

Alt i alt en flott dag.

Skrevet

Jeg vil absolutt anbefalle roklubben. Det er greit nok ganske kjedelig lokale ved første øynekast, men da jeg var der i bryllup til min venninne sto jeg for alt av pynt og det ble nydelig med masse blomster. Tok en tur på stoff og stil hvor vi kjøpte metervare med stoff i flotte farger som vi prydet stolene med og sløyfer som vi bandt rundt. Det er også veldig fint om kvelden der, da man har utsikt ut mot parken og den fine fontenen, samt drammenselva som forøvrig ser mye finere ut nå en den gang.

Har også vært på hotvetgård og der var det også fint, var veldig førnøyd med maten, men servitørene var helt bånn!

• 6 måneder senere...
Skrevet

Ser at denne lenken er ganske gammel, men fortsatt relevant for oss som er på jakt etter bryllupslokaler i Drammen :)

Lurer på om det er flere som har hatt eller har vært i bryllup på Hotvet Gård. Vurderer selv å velge dette lokalet fordi det har utemulighet. På bildene ser det flott ut utenifra, men litt trist inne. Hvordan ble det pyntet til festen?

Hvilke kirke brukte dere som hadde festen på Hotvet?

Andre lokaler med utemulighet i Drammensområdet som kan anbefales?

Skrevet (endret)

Vet at det er helt nye selskapslokaler ved Aronsløypa, de er visst bra, har ikke vært inne i de selv, men ser veldig fint ut ( det har jeg hørt også!)nettsiden deres

:)

Endret av Mariajenta
Skrevet

Hvis du regner Lier med i Drammensområdet, er det jo Haugestad http://www.fruenehaugestad.no/ og Lier Bygdetun http://www.lier-bygdetun.no/ , men det er jo andre type lokaler enn Hotvet gård feks så det kommer jo an på hva slags lokale man ønsker. På Haugestad må du kjøpe mat og drikke av dem, mens på bygdetunet må man ordne alt selv. Bygdetunet har ikke plass til så mange (ca 50 tror jeg) og det er jo type gammel stil så man må jo ønske det i så fall - men der er det i hvert fall veldig fint ute. På haugestad har de terrasse og stor plen så det er også mulig å være ute.

Så forresten veldig fint ut det der ved Aron! Har aldri hørt om det før... Ellers kan jo Odd Fellow være et alternativ i Drammen. Har ikke vært der, men det ser fint ut på utsiden i hvert fall.

Skrevet
Ser at denne lenken er ganske gammel, men fortsatt relevant for oss som er på jakt etter bryllupslokaler i Drammen :)

Lurer på om det er flere som har hatt eller har vært i bryllup på Hotvet Gård. Vurderer selv å velge dette lokalet fordi det har utemulighet. På bildene ser det flott ut utenifra, men litt trist inne. Hvordan ble det pyntet til festen?

Hvilke kirke brukte dere som hadde festen på Hotvet?

Andre lokaler med utemulighet i Drammensområdet som kan anbefales?

Vi giftet oss der i sommer :) Lokalene er kan skje litt slitne, men det la ingen merke til. Og tro meg - service'n og maten veier opp for det! Vi hadde en helt fantastisk opplevelse, og har ikke et eneste vondt ord å si. Har fått utrolig mye skryt av gjestene også. Anbefales på det varmeste!

Pynten var vel for det meste lysestaker i sølv og blomster i de fargene vi selv valgte. Er ikke sikker på om dem brukte mer andre ganger, for vi pyntet mye selv.

Vi giftet oss i Åssiden kirke.

• 5 måneder senere...
Gjest Araknofobia
Skrevet

Jeg får bare gjenta at jeg ser at linken er gammel, men håper det er noen som ser dette. :-)

Vi skal gifte oss i Hokksund eller Krokstadelva og lurer derfor på hvilke selskapslokaler vi har å velge i når vi vil ordne med mat og drikke selv. Håper noen har noen erfaringer med dette.

Gjest Mann på 44
Skrevet
Vi er på leting etter selskapslokaler i Drammen og Nedre Eiker. Er det noen som har noen gode tips til oss?

Alt avhenger av hvor mange gjester dere skal ha.

Austad gård er skikkelig trivelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...