Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er ditt beste tips for å bli knyttet til menneskene man arbeider sammen med hver dag?

Jeg har en tendens til å være litt distansert fra kollegene mine, antakelig ubevisst. Tror grunnen er at jeg innerst inne ønsker meg en annen jobb... Nå vil jeg gjøre noe med saken, for jeg merker at trivselen min går nedover når jeg bare "er" på jobb og gjør det jeg må- uten å snakke så mye med dem jeg jobber med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo bare snakke ut i fra meg selv, men jeg skravler om løst og fast og alt og ingenting m de fleste kollegene mine. Noen mer enn andre seff.....Vi er en stor arbeidsplass. Syns aldri d er noe vanskelig å få kontakt....Hvis du syns du har neglisjert kollegene dine litt, kan du f eks bake en kake og ta m på fredag el kjøpe litt snop og spandere.....sånn bare for å få en unskyldning til en liten kosestund.

Så kan du foreslå at dere går ut og tar en pils el to etter jobben fredag, el en annen dag, alt ettersom. El foreslå kinobesøk m en matbit først. Mulighetene er egentlig ubegrensete. Du kan jo be dem hjem til deg også, kanskje på spleiselag.

Skrevet

Støtter Chimp sines forslag.

Viktig å gjøre noe ikke-jobb ting sammen. Kan jo være på jobb med kake e.l. , gå ut i lunsjen hvis det finnes noe sted i nærheten - eller etter arbeidstid med øl/mat/bowling. Erfaringen er jo at ikke alle er så innstilt på å bruke av tiden sin utenom jobb.

Hør med sjefen din om dere ikke har noe sialt budsjett.

Skrevet

Du må prøve å snakke med dem om andre ting enn det som anngår jobben. Da vil de også se på deg som mer enn bare en kollega. Venn. Og det vil mye gøyere å jobbe :)

Skrevet

Hør med sjefen din om dere ikke har noe sialt budsjett.

Det vet jeg at vi ikke har- det blir kuttet inn på det ene og det andre. Kommunal bedrift.. :wink:

Skrevet

Vi har matpakkelunsj ca 1 g i mnd, der en (eller en vi henter inn) snakker om et fagtema som er litt på siden av det vi friver med.

Skrevet

Det vet jeg at vi ikke har- det blir kuttet inn på det ene og det andre. Kommunal bedrift.. :wink:

Hvis dere ikke gjør eller har pleide å gjøre noe som helst så er det kasnkej greit å begynne med på-jobben ting. Ta med kake - kanskje arranger et lite vinlotteri i samme slengen. Hvis det blir noe fast kan dere jo bytte på ansvaret.

Er det en kommunal bedrift så er jo kanskje ikke de ansatte så kravstore at de ikke forventer å bli påspandert alt - så de kan bli med en tur ut etter jobb uansett.

Skrevet

Vinlotteri var smart, noterer...

Jeg har innsett at siden det er disse menneskene jeg trasker rundt, og kommer til å traske rundt hver eneste dag i ivertfall 2 år til, er det en fordel å like dem og kjenne dem godt. :wink:

Det er ikke mange av disse som ville brukt av tiden sin etter jobb til events med kolleger, tror jeg. Noen har barn, og andre gidder ikke.

Skrevet

Spise middag med dem. Gå på kino. Joggetur eller annen trening., Gjøre et eller annet utenfor arbeidsstedet.

Sitt på med dem til butikken for eksempel... Et eller annet for å få noen felles opplevelser utenom ting knyttet til arbeidet.

Skrevet

Vi har vinlotteri her hver fredag. Er lissom ukens höjdare der vi sitter inni kantinen og skråler i munnen på hverandre og blir såååååååååååååå misunnelige på de som vinner og syns sååååååååååsynd på oss selv, hvis vi ikke vinner. Akkurat d samme hver bidige uke! :ler: Men d er sosialt og hyggelig. 10% går til Bedriftsidrettslaget, resten til innkjøp av nye gevinster. Den som vinner hovedgevinsten tar ansvar for neste ukes loddsalg, vininnkjøp og loddarrangement. På den måten fordeler vi jobben!

Har et ganske aktivt idrettslag her også, så vi er flere her som går og trener sammen! Ikke de samme hver gang, men som regel dukker d opp noen. BIL arrangerer bl a bowling-kvelder, sykkelturer (Rallarveien), rideturer, rebusløp og, ikke minst, sommerfester!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har aldri likt vin-lotteri på jobben jeg. Man blir liksom ikke sååå mye bedre venner eller kjent pga det, om man ikke er det fra før mener jeg. Det må ligge respekt der fra bunnen av. Det er en slik "påtatthet".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...