Gjest wild bird Skrevet 26. september 2010 #1 Skrevet 26. september 2010 Jeg er pedagogisk leder i barnehage, har lang erfaring, og har jobbet i ulike barnehager. Leser med interesse de ulike trådene her inne som omhandler barnehage. Ser at meningene er delte om hva som er foreldrenes ansvar og hva foreldrene forventer at de ansatte skal ta ansvar for. Ergo lurer jeg på hva dere mener de ansatte har ansvar for? Hva forventer du av din barnehage, og hva mener du er ditt egent ansvar? Håper på en debatt uten krangling. Jeg vet vi kan klare det, hvis vi vil
AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #2 Skrevet 26. september 2010 Jeg forventer at de ansatte har full fokus på barna og er der for dem. Ser til at de får mat, drikke, er tørre, gir dem oppmerksomhet (positiv når det er fortjent og setter grenser/foten ned for uønsket oppførsel), trøster, lytter og aktiviserer. Sikkert noe jeg har glemt her nå, men det var det jeg kom på i farten Mitt ansvar er alt annet, fra klær, sko og bleier til å gi de ansatte nødvendig info om barnet (f.eks. dersom han/hun har hatt en veldig dårlig natt og trenger litt ekstra søvn osv.).
Gjest hermine Skrevet 26. september 2010 #3 Skrevet 26. september 2010 Jeg er pedagogisk leder i barnehage, har lang erfaring, og har jobbet i ulike barnehager. Leser med interesse de ulike trådene her inne som omhandler barnehage. Ser at meningene er delte om hva som er foreldrenes ansvar og hva foreldrene forventer at de ansatte skal ta ansvar for. Ergo lurer jeg på hva dere mener de ansatte har ansvar for? Hva forventer du av din barnehage, og hva mener du er ditt egent ansvar? Håper på en debatt uten krangling. Jeg vet vi kan klare det, hvis vi vil Jeg mener at et godt samarbeide er en forutsetning. Jeg har mine barn i en barnehage som jeg har intet negativt å si om. De gangene situasjoner oppstår tar det jeg opp med en gang og det er også bhg fornøyd med. Jeg forventer av bhg at barna har førsteprioritet. At de tar vare på barna, følger dem opp, gir dem opplevelser og lar dem få utfordringer. Samtidig må det selvfølgelig være faglige mål underveis. Jeg forventer at jeg blir opplyst om hva de jobber med, at jeg får korte referat fra dagen ved henting og ikke minst; at jeg får beskjed med en gang noe er utenfor "normalen". Da mener jeg f.eks om barnet skulle forandre seg på noen måte, om han har opplevd noe skummelt i bhg(f.eks slått av et annet barn) eller at han har gjort noe mot andre. Et av mine barn har atopisk eksem og jeg forventer at de følger opp f.eks at ingen ull må være i kontakt med huden. Her er de fantastiske og barnet blir bedre for hver vinter, med stor hjelp fra bhg! Ang. klær som er diskutert i et annen innlegg her mener jeg dette er foreldrenes ansvar. Nå til høsten fikk vi skriv fra bhg om hva som bør tas med i bhg(skriv både nye og gamle foreldre fikk) og der sto det også hva som må sjekkes. Jeg vet at bhg har problemer med noen foreldre når det gjelder klær som ikke passer, og det er de samme foreldrene som går igjen. Jeg syns det er sløvt av foreldre og derfor har jeg også gitt bhg noen dresser/sko som de kan ha som reserve(mine barn har vokst fra disse)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå