Gå til innhold

Pus oppfører seg rart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ene pusen min driver meg til vannvidd.. De siste 3 dagene har hun begynte å mjaue noe vannvittig. Og det er ikke slik hun mjauer til vanlig. Det er dyp, klagende mjauing, ofte med litt "gurglelyder" i. Jeg skjønner ikke hva det er... Ikke har hun løpetid, hun har mat, vann og do tilgjengelig, avføringen virker normal... Jeg har kjent og klemt på hele katten for å se om hun har vondt noe sted, men det virker ikke slik. Hun er ikke mer kosesyk enn normalt heller. Men hun er rastløs og vandrer rundt og mjauer og klager...

Hun er ett år gammel, innekatt, ukastrert. Noen som har noen tanker om hva som kan være galt? Tenkte å ringe dyrlegen i morgen om ting ikke har forandret seg, men kjekt å høre her også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir du henne nok oppmerksomhet når hun klager? Det hender min katt får dager hvor hun bare ønsker mer kos og da mjauer og kvittrer hun til jeg tar meg tid til å klappe henne og hun vil gjerne ta en koselur sammen.

- Det er det eneste som faller meg inn utifra min egen erfaring.

Gjest Thefainter
Skrevet

Ene pusen min driver meg til vannvidd.. De siste 3 dagene har hun begynte å mjaue noe vannvittig. Og det er ikke slik hun mjauer til vanlig. Det er dyp, klagende mjauing, ofte med litt "gurglelyder" i. Jeg skjønner ikke hva det er... Ikke har hun løpetid, hun har mat, vann og do tilgjengelig, avføringen virker normal... Jeg har kjent og klemt på hele katten for å se om hun har vondt noe sted, men det virker ikke slik. Hun er ikke mer kosesyk enn normalt heller. Men hun er rastløs og vandrer rundt og mjauer og klager...

Hun er ett år gammel, innekatt, ukastrert. Noen som har noen tanker om hva som kan være galt? Tenkte å ringe dyrlegen i morgen om ting ikke har forandret seg, men kjekt å høre her også.

Du sier jo at der er "dyp, klagende mjauing"...det er det nok det det er.

Min jentepus mjauer sånn av og til, og da er det enten fordi:

- hun vil :sengekos:

- Hun har med seg et dødt dyr hjem (din er jo inne så da kan vi utelukke denne)

- Hun lurer på noe. Litt sånn "hallooo?? hva er det som skjer? Kan noen hjelpe meg?" Hvis du har forandret på noe så kan det være derfor.

- Hun kjeder livet av seg og lurer på om det ikke skal skje noe snart.

- Eller så vil hun bare skravle. Ja, hun skravler veldig når jeg går bort til henne når hun mjauer sånn. Og da får hun vanlig, vennlig stemme igjen. :ler:

Skrevet

Jepp, vi koser masse. De er generelt bortskjemt med mer kos og oppmerksomhet enn de ønsker seg til tider :ler:

Og det er liksom ikke den vanlige masemjauingen hennes. Nå mjauer hun treeegt, og det begynner liksom langt nede i halsen (mrrrrrrrAOU mot det som pleier å være masemjau: MIIIaoo)

Skrevet

Hørest litt ut som parringshyl? Kansje noen hankatter skvetter uttafor eller noe?

Gjest Thefainter
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det er parringshyl eller klagemjauing. Noe er som det ikke skal, blitt forandret eller så ønsker hun noe :lete:

Skrevet

Typisk, katta er merkelig uten at jeg finner ut hvorfor i tre dager. Så starter jeg en tråd her, og en halvtime etterpå begynner hun å fly rundt med rumpa i våret og gnikke seg inntil oss :ler: Var løpetid, ja. Hun har ikke hatt det enda (og oppfører seg tydelig veldig annerledes fra andre pusen vår når hun har løpetid) så derfor trodde jeg ikke det var det.

Mysterie løst!

Skrevet

Bra du fant ut av det :)

Men jeg vil legge til at det er veldig stressende for katter å ha løpetid.

Som du sikkert vet og sikkert har hørt 1000 ganger før, er det best å kastrere.

Med mindre en driver med oppdrett av katter da..

Skrevet

Når hun er ukastrert og innekatt kan løpetid bli veldig ubehagelig, for hun har ingen årstid å følge med på, så kroppen kan miste syklusen sin, og hun kan ende opp med å ha løpetid MYE oftere/lengre enn det som er vanlig. Vær snill med henn eog kastrer henne.

Skrevet

Nei, jeg liker å plage kattene mine og håper de har løpetid hver eneste dag resten av livet, frem til de dør av stress.

Hva tar dere meg for? Selvfølgelig skal de kastreres.

Skrevet

Nei, jeg liker å plage kattene mine og håper de har løpetid hver eneste dag resten av livet, frem til de dør av stress.

Hva tar dere meg for? Selvfølgelig skal de kastreres.

Ikke vær frekk, du kommer ingen vei med det..

Skrevet

Fint du fant ut av det!

Med en gang jeg leste det første innlegget ditt tenkte jeg at dette måtte være løpetid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...