Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har farget håret med svart hårfarge fra HM i flere år, og har vært fornøyd, men nå er det noe rart som skjer. Siden jeg farget håret for en måned siden har håret fortsatt å "slippe" farge hele tiden, hver gang jeg dusjer er vannet fullt av farge, og hvis jeg har på meg en lys topp eller legger meg på en pute med vått hår blir den full av flekker! HJELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt om det du beskriver i en så stor grad. Mange kan oppleve at man de mye farge i dagene etter farging, men at det varer i flere uker er helt ukjent for meg. Det høres for meg ut som om håret ditt er mettet ja....

Jeg ville prøvd en detox-shampo og brukt denne til å vaske håret helt rent (gjerne shamponere det to ganger) og se om det hjelper. Så ville jeg fortsatt å bruke denne en til to ganger i uken. Neste gang du farger håret bør du kun ha farge i etterveksten og la resten være i fred. Ja, det kan hende det ser glansløst ut i lengden, men la det likevell være...

Så når du har fått ut all overskuddsfarge kan du eventuelt bruke en minicolor for å friske opp lengdene og permanent i etterveksten. Minicoloren vil legge fargen rundt hårstrået ditt og ikke inni, slik som en permanent farge (enkelt forklart), så da vil det forhåpentlgivis ikke være et problem at håret ikke klarer å holde på fargen.

Og bytt gjerne merke og se om det kan hjelpe på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...