AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #1 Skrevet 26. september 2010 Hvorfor er det folk som ikke tåler at folk er rik? Som mener at hvis du har noen millioner eller mer så skal du gi det bort? Jeg vet om en som vant noen millioner, plutselig så fikk han masse venner, folk brydde seg, og folk skulle ha. Familie, venner, ja til og med folkl han ikke ante hvem var. Han holdt pengene for seg selv, delte ikke med noen og det det ente med at han satt i gjen med to venner. Andre hatet han, kalte han gjerrig og mente at måtte dele. Og det var folk som ikke opprinnelig var venner og fremmede som var de verste til å mene det også. Men da er vel de andre grådig? Hvorfor skal ikke folk få ha pengene sine i fred? Skal man måtte dele med alt og alle når man blir millionær?
Gjest Taxmannen Skrevet 26. september 2010 #2 Skrevet 26. september 2010 ingen liker folk som har masse penger og er gjærrig som fan.. Vennen min har en mamma og pappa som er skilt. Mora er blakk og han er rik. Han er så gjærrig at det er sykt. Skal vennen ha noe nytt som han trenger nekter farn og betale. og alt går ut over mora..
AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #3 Skrevet 26. september 2010 Nå er det slik at alle jeg kjenner tror jeg kommer til å bli rik forfatter en dag (ikke tull). Og det sier ting som... nå må du huske oss når du blir rik. Mamma tror mest på meg og sier stadig vekk at når jeg blr rik må jeg kjøpe ting til henne. Om jeg blir rik... vil jeg gi penger til viktige ting som UNICEF... men vil ikke bortskjemme familien min. Man skal ikke straffes fordi en er rik. Om de velger å bruke pernger på seg selv og ingen andre har de lov til det.
Gjest Thefainter Skrevet 26. september 2010 #4 Skrevet 26. september 2010 Hvorfor er det folk som ikke tåler at folk er rik? Som mener at hvis du har noen millioner eller mer så skal du gi det bort? Jeg vet om en som vant noen millioner, plutselig så fikk han masse venner, folk brydde seg, og folk skulle ha. Familie, venner, ja til og med folkl han ikke ante hvem var. Han holdt pengene for seg selv, delte ikke med noen og det det ente med at han satt i gjen med to venner. Andre hatet han, kalte han gjerrig og mente at måtte dele. Og det var folk som ikke opprinnelig var venner og fremmede som var de verste til å mene det også. Men da er vel de andre grådig? Hvorfor skal ikke folk få ha pengene sine i fred? Skal man måtte dele med alt og alle når man blir millionær? Rike har en tendens til bli gjerrige, overfladiske, mister litt bakkekontakt og tror at de er bedre mennesker enn alle andre. Man blir ikke en bedre person av å ha penger på konto. Hvorfor skal de ikke dele med noen som ikke har det så bra da? Hva skal EN mann men flere millioner på konto, når det finnes folk som sliter og ikke får noen hjelp? Og hvorfor snakker rikinger nedsettende om alle andre som om de er tapere som ikke gidder å jobbe?
AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #5 Skrevet 26. september 2010 Jeg har selv opplevd å plutselig bli millionær, helt uventet. Jeg var svært forsiktig med å fortelle det til noen, det var bare familien og noen nære venner som fikk vite det. Jeg har ikke endret livsstil etter at jeg fikk penger, det er ikke sånn jeg er. Jeg har ikke gitt bort penger til veldedighet eller familie/venner. Jeg har sikret fremtiden min, betalt ned gjeld, satt penger i både banken og i eiendom, men ikke brukt penger på luksusting. Jeg er glad for tryggheten og friheten det gir meg at jeg har midler i bakhånd, men har overhodet ikke behov for å dra på fancy ferier med 5-stjernes hotell eller å kjøpe meg bil til 1 million. Det mest luksuriøse jeg har gjort er vel å spandere på meg en business-class billett da jeg var i Los Angeles i sommer... Det er kanskje egoistisk, men jeg ser ingen grunn til at jeg skal dele ut penger i øst og vest til folk som ikke har behov det. Hverken min familie eller mine venner har økonomiske problemer, hvorfor skal jeg gi penger til folk som har mer enn nok penger selv?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå