AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #1 Skrevet 26. september 2010 Mange sier at kg er blitt så utrivilig, at brukere bare er ute etter å lage kvalm for andre. På hvilken måte lager de kvalm og ubehag? Kan det være misforståelser, at persone ikke vet at de gjør det og at andre bare er hårsår? Eller er det helt åpenlyst? I hvilken kategorier er det verst og hvor er det best? Er det kun ab-ene, gjestene, brukerene eller er det alle? Hvordan kan det bli bedre? Og du som lager bare kvalm og f-skap. Hvorfor gjør du det?
Gjest wild bird Skrevet 26. september 2010 #2 Skrevet 26. september 2010 Når man skriver i et forum, forsvinner nyanser som kroppssprå, tonefall, glimt i øyet osv. Misforståelser kan lettere oppstå enn om man snakker ansikt til ansikt. Dessuten finner man alle slags mennesker med ulikt ståsted, verdier, referanser, holdninger og meninger. Og det er lettere å være tøff som anonym bak en skjerm enn i det virkelige livet. Noen brukere går bevisst inn for å lage kvalm, noen er kranglete og får det ut her, og atter andre diskuterer saklig. Personlig syns jeg en del gjester og AB kan være verre til å slenge med leppa enn registrerte brukere. Føles sikkert tryggere å gjøre det da. Sånn jevnt over syns jeg ikke KG er utrivelig, selv om det alltid blir krangel i enkelte underforum. Hvis man ikke er interessert i å krangle, får man holde seg unna de plassene man syns er utrivelig.
Rosalie Skrevet 26. september 2010 #3 Skrevet 26. september 2010 Enig med wild bird. Det går nå litt opp og ned, og det blir så klart utrivelig for en bruker å være her dersom hin blir utsatt for stalking. KG er et stort nettsamfunn og blir aldri et kosemosested som mange mindre forum er.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #4 Skrevet 26. september 2010 Hvorfor er det et så stort stalkingproblem på kg? Har aldri hørt om det på diskusjon.no Og hva gjør disse stalkerene? Er det virkelig folk som forfølger andre, er det virkelig et så stort problem eller det mer sutring og bare en følelse?
Jellyfish Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Synes det er dumt når en diskusjon jeg synes er interessant blir avbrutt av beskyldninger om trolling. Av og til kan det nok være et troll som er ute og går, men det gjør da ikke diskusjonen mindre interessant om det er oppdiktet eller en faktisk hendelse som diskuteres? Synes VELDIG mange tråder avspores på den måten for tiden. KG var triveligere før! (Men ja, jeg kan til en viss grad skjønne at de som bruker tid og energi på å svare og hjelpe en trådstarter blir irriterte når de skjønner at TS kanskje sitter et sted og ler av dem fordi han/hun bare har funnet på hele greia)
Gjest Prøvis Skrevet 27. september 2010 #6 Skrevet 27. september 2010 Når man skriver i et forum, forsvinner nyanser som kroppssprå, tonefall, glimt i øyet osv. Misforståelser kan lettere oppstå enn om man snakker ansikt til ansikt. Dessuten finner man alle slags mennesker med ulikt ståsted, verdier, referanser, holdninger og meninger. Og det er lettere å være tøff som anonym bak en skjerm enn i det virkelige livet. Noen brukere går bevisst inn for å lage kvalm, noen er kranglete og får det ut her, og atter andre diskuterer saklig. Personlig syns jeg en del gjester og AB kan være verre til å slenge med leppa enn registrerte brukere. Føles sikkert tryggere å gjøre det da. Sånn jevnt over syns jeg ikke KG er utrivelig, selv om det alltid blir krangel i enkelte underforum. Hvis man ikke er interessert i å krangle, får man holde seg unna de plassene man syns er utrivelig. Enig i dette Har vært noen år på KG nå selv om det ikke fremkommer på brukernavnet mitt, har vært her som gjest før og jeg syns ikke det er mer utrivelig her nå enn det var før.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå