AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #1 Skrevet 26. september 2010 Eg lurer på hvor ofte dere vasker huset deres? Hver helg? En dag i uka? Annen hver uke? Eg syns dette er vanskelig.. Når eg vakser er det MØKSKITTENT her.. Ser det ikke før eg begynner å vaske, men fy så godt der er når det er gjort! Er litt usikker på hvor ofte det blir, men tredje hver uke? Har funnet ut at det er for skjeldent da, så nå lurer eg på hva som er "normalt" Lurte også litt på å begynne med feks å vaske gang mandag, stue tirsdag, bad onsdag, osv, så det ikke blir ett skippertak hver gang eg endelig gjør det... Vanskelig å finne rutiner på dette. Skal sies at vi flyttet for noen mnd siden, og venter barn (en av grunnene til at eg vill få en god vaske rutine!)
AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #2 Skrevet 26. september 2010 Jeg støvsuger og tørker støv en dag hver uke. Vasker over gulvene en gang iløpet av to/tre uker. Vasker badet to ganger i uken (noen ganger mer).
hufsa! Skrevet 26. september 2010 #3 Skrevet 26. september 2010 Heia,støvsuger annen hver dag alle rom..Tar da også kosten på og sveiper over tvbenk,kjøpmanndisk o.l.vasker også vask og do da.vasker soverom og bytter på senga 1 gang i uka.samme dag vasker jeg over resten av gulvene og badet.orker ikke ta en ting hver dag for da føler jeg at jeg drar driten inn i neste rom.Tørker støv med vann 1 gang i mnd og vinduene inne,tar jo timevis derfor så sjeldent.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #4 Skrevet 26. september 2010 Hum, det med "drar dritten inn i alle rom" var faktisk ett veldig godt poeng!!... Ser ut til at eg hvertfall må gjøre det LITT oftere
Gjest Lunacy Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Vasker skikkelig grundig en gang pr uke, som regel fredager. Men jeg gjør småting hver dag og etter behov, som å tørke av bord og benker, rydder, får unna klesvasken og legger det på plass etter tørk, setter i og tømmer oppvaskmaskinen osv. Støvsuger annen hver dag, hadde vi ikke hatt hunder ville det nok holdt med en-to ganger pr uke, bytter på senga en gang pr uke.. Det er vanskelig å komme inn i en god rutine med husarbeid, har ikke alltid vært flink til dette, så kjenner meg igjen i det du skriver TS. Anbefaler deg å lage en liste over alt som MÅ gjøres i løpet av en mnd, og så fordeler du det i forhold til hvor ofte du ideelt sett vil gjennomføre de ulike tingene, og fordel deretter mellom deg og samboer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå