Inwe Skrevet 26. september 2010 #1 Skrevet 26. september 2010 Jeg har en macbook som er ca 3 år gammel. I fjor sommer kjøpte jeg the sims 3 og det funket fint på pcen (som nå er krasjet), men ikke på macen. Tror kanskje jeg har for gammelt OS. Er det noen måte å oppgradere det på? Eller må jeg kjøpe ny mac? Eller kan jeg få installert spillet på denne uten å oppgradere på noen måte?
Cata Skrevet 26. september 2010 #2 Skrevet 26. september 2010 Det er ikke det at du har feil OS da? Har ikke SIMS 3, men kjøpte i sin tid SIMS 2 og der måtte jeg ha spesialutgave for mac. Så hvis din er for windowsmaskiner så tror jeg rett og slett ikke det går sånn helt uten videre. Tror det skal finnes noe slags programmer som faker windows på en mac slik at man kan spille "vanlige" spill, men har aldri tatt meg bryet med å finne ut av dette i detalj.
Gjest Mahareth Skrevet 26. september 2010 #3 Skrevet 26. september 2010 (endret) Har du sjekket at macen oppfyller kravene til spillet? Det står på baksiden av coveret hva spillet trenger for å fungere greit. Det står også her: http://www.thesims3.com/game/systemreq Endret 26. september 2010 av Mahareth
iskaffe Skrevet 26. september 2010 #4 Skrevet 26. september 2010 Mac kan ikke kjøre de samme programmene/spillene som en pc. Du må kjøpe et eget sims3 til mac'en din. Mac er heller ikke så flink til å takle tunge spill, så det kan også hende at den ikke fyller spesifikasjonskravene spillet trenger.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #5 Skrevet 26. september 2010 Sims 3 er laget i en versjon som går både til Mac og PC, så det kan ikke være det som er trådstarter sitt problem.
Inwe Skrevet 26. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. september 2010 Versonen er til både mac og pc ja. Så trenger nok ikke et nytt spill. Tror forsåvidt ikke OS'et mitt oppfyller kravene nei, men er det noen mulighet til å oppgradere OS uten å kjøpe ny mac?
Gjest goodtwin Skrevet 26. september 2010 #7 Skrevet 26. september 2010 Det er det samme sims 3 spillet som skal fungere på både mac og pc, men det er noe med skjermkortet på en del macer som gjør at the sims 3 ikke funker (feil skjermkort), det er også noen macer som har forlite ram.. mye av det kommer litt an på hvor gammal macen din er. Det du kan gjøre er å innstallere windows på macen og kjøre sims der.
Gjest goodtwin Skrevet 26. september 2010 #8 Skrevet 26. september 2010 se på diskusjonen nedover på siden her: http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=221809
Inwe Skrevet 26. september 2010 Forfatter #9 Skrevet 26. september 2010 Takk Skal sjekke det ut etter jobb i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå