mp84 Skrevet 26. september 2010 #1 Skrevet 26. september 2010 Tenker å gi en liten oppmerksomhet til forloverne, toastmasteren og evt andre venner som stiller opp og gjør viktige oppgaver under bryllupet.. (fotograf/ dj e.l) men hva gir man da? og hvor mye? Gir man de under bryllupet eller etterpå?? Noen erfaringer?
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 26. september 2010 #2 Skrevet 26. september 2010 Dette er mennesker dere forhåpentligvis kjenner såpass godt at dere kan gi en personlig gave til, "dette har Knut hatt lyst på lenge, vi kjøper det i forlovergave!" Sett en prisgrense i forhold til hva dere synes er greit med deres økonomi. Vet ikke når det er best å gi det. Kanskje etterpå.
Gjest Badabing Skrevet 26. september 2010 #3 Skrevet 26. september 2010 Vet ikke hva som er vanlig, men jeg fikk i alle fall noen nydelige øredobber av min venninne som jeg var forlover for. Jeg fikk dem mens det bare var oss jentene og jeg hjalp å ordne henne til bryllupet, men mange gir sikkert gave etter bryllupet også.
Postkasse Skrevet 26. september 2010 #4 Skrevet 26. september 2010 Vi ga mannens forlover en pakke med masse forskjellig Vinmonopolet-øl, og min forlover en slags skjem-bort-deg-selv-pakke med god dusjsåpe, skrubb, body lotion, fantastisk sjokolade, favorittvinen hennes og litt slike ting, og begge fikk gavene sine på morgenen før bryllupet. Jeg og alle mine venninner ordnet oss i leiligheten vår, mens mannen min var hos forloveren sin sammen med sine kompiser - det anbefales (selv om det ikke var temaet her:P)!
lilleGrethe Skrevet 26. september 2010 #5 Skrevet 26. september 2010 Vi sendte vin og blomster til toastmasteren. Forlovergaver og gaver til andre hjelpere kan jo være alt fra bilder fra fotografen til blomsteroppsatser fra bordet (fikk det selv en gang da jeg hadde hjulpet til i bryllupet).
Frøken Mitzi Skrevet 26. september 2010 #6 Skrevet 26. september 2010 Eg fekk ein fin bukett roser og eit personleg kort med bilde av brudeparet som takk for fotograf-oppdrag i bryllaupet. Dette fekk eg etter dei var komne heim frå bryllupsreise eit par veker etter bryllaupet.
FruN Skrevet 27. september 2010 #7 Skrevet 27. september 2010 Jeg skal ha med forloveren min på spa, men det er en kombinasjon av at jeg selv synes det hadde vært deilig dagen før bryllupet. og at vi og får være alene den siste natta (spahotell). Vil skjemme oss begge bort litt Ellers er oppsatser fra festen, bilder (gjerne tatt med forlovere), etc noe man fint kan gi Tror ikke mange tenker på hva de får som oppmerksomhet - hvis de i det hele tatt forventer å få! Vet forloveren min ikke forventa å få noe som helst, og fikk heller ikke noe da ho var forlover for ei anna venninne. Uansett er det noe man kun tar etter lommeboka! Det er faktisk tanken som teller, mener jeg..
Frk. Belle Skrevet 29. september 2010 #8 Skrevet 29. september 2010 Forloverene våre fikk en flakse hver fra Polet som ble satt på rommet deres (de fleste gjestene bodde på hotellet hvor festen var). Toastmatster fikk gavekort på underholding (bilettservice.no). Tror ikke de forventet noe men det var hyggelig å kunen gi dem en liten oppmerksomhet Planlegger dessuten å lage bryllupsalbum som begge mine forlovere skal få... Ellers så har jeg brukt takkekortene til å takke ekstra for ting som folk har bidratt med.
MsLeela Skrevet 1. oktober 2010 #9 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg ga forloveren min en kurv med masse stæsj som jeg viste hun liker (Lasenza truser, noen morsomme kopper og noe mer stæsj). Forloveren til mannen min fikk en hendy skrutrukker (som gjorde vist susen ) og fikk også toasmasteren. Vi ga også en flaske vin til fotografen, videomannen og eiere av herregården (som vi hadde bryllup på). Da vi giftet oss i utlandet, ga vi gavene til forlovere og toastmasteren i forkant av bryllupet. Mens øvrige fikk det på kvelden på bryllupsdagen.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2010 #10 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg fikk ikke gave for å være forlover. Du trenger sikkert ikke gi en dritt...
fruBeist Skrevet 6. oktober 2010 #11 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg fikk en flott kaffekanne og to flasker vin etter fotooppdraget i bryllupet til ei venninne. Hadde ikke forventa å få noe som helst, så det kom som en veldig hyggelig overaskelse. I tillegg fikk vi bryllupsgave fra dette brudeparet, da jeg gifta meg ca 6 uker etter deres bryllup. Og vi hadde det helt lite, med kun de aller, aller nærmeste. Altså de jeg hadde fotografert var ikke gjester i mitt bryllup. Alt kom overaskende på, og var veldig hyggelig.
Gir Skrevet 6. oktober 2010 #12 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg betalte frisøren til begge forloverne mine, som kom på ca 1000 kr pr forlover. For forloveren hans betalte vi leie av sjakett m/ tilbehør. I tillegg får de en god flaske vin sammen med takkekortet. Sjåføren får også en god flaske vin og en stor takk
Barcelone Skrevet 6. oktober 2010 #13 Skrevet 6. oktober 2010 Min forlover tar jeg med til frisøren for hår og make-up og stell og dulling, mens vi leier antrekk til hans forlover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå