Gå til innhold

Montreal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Er det noen som vet noe om Montreal? Noen som har vært der? Gjerne noen som har BODD der! Jeg skal flytte dit i 2011 og aner ingenting! Har aldri vært i Amerika og er skikkelig nervøs! Vet de snakker Fransk og Engelsk men hvor viktig er fransken i arbeids sammenheng?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fransk er viktig. Vi var i Montreal for 20 år siden, og allerede da var fransk dominerende. Gateskiltene var på fransk, evakueringsplanene i tårnet i den olympiske parken var på fransk... drosjesjåførene i den franske delen av byen lot som om de ikke forstod oss da vi snakket engelsk - helt til vi snakket norsk sammen og de ble nysgjerrige på hvor vi kom fra. En venninne bor der og jobber som frisør. De snakker både engelsk og fransk med kundene. Alle lærer engelsk og fransk på skolen, men mitt inntrykk er at fransktalende i Montreal ikke er noe mer villig til å snakke engelsk enn franskmenn.

MEN, når det er sagt; Montreal er en av de flotteste, reneste og peneste byene jeg har vært i og folk er generelt hyggelige og vi snakker ikke et ord fransk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...