ladyluna Skrevet 26. september 2010 #1 Skrevet 26. september 2010 Hei Jeg og mannen er studenter i Oslo og har nettopp oppdaget OBOS' utleieboliger. Så langt jeg kan se er disse leilighetene ypperlige for oss, og en super måle å få leilighet på uten alt stresset på det private markedet. Men samtidig virker det kanskje litt for godt til å være sant? Så mitt første spørsmål er: Er det noen her som har erfaringer med OBOS og har opplevd ulemper ved denne måten å leie på? Vi vet at en må være medlem hos OBOS for å kunne søke på disse leilighetene og at de blir utdelt etter ansiennitet. Men ettersom vi nettopp oppdaget denne bedriften og vi må flytte neste sommer vil vi kun ha vært medlemmer i ca 8 mnd når vi søker. Så det andre jeg lurer på er: Har vi en sjanse til å få leilighet med så kort medlemskap? Eller vil de 700 kr i medlemskapsutgifter (for resten av 2010 + 2011) være helt bortkastet? Planen vår er forresten å bli boende i vår neste leilighet resten av studietiden, for så å flytte til en annen kant av landet. Så av den grunn er OBOS kun et alternativ neste sommer.
Rosalie Skrevet 26. september 2010 #2 Skrevet 26. september 2010 Jeg vet ikke noe om det, men nevner i forbifarten at OBOS sprer seg utover landet, så det kan være at et medlemsskap der vil være aktuelt lenger.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #3 Skrevet 26. september 2010 har akkurat flyttet inn en ungdomsleilighet fra Obos, hadde da litt over 1 års ansenitet... (har fått tilbud om vising på flere som jeg ikke har meldt meg interessert på, slik at kan hende jeg hadde fått tidligere om jeg ikke var så kresen...)
ladyluna Skrevet 30. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 30. september 2010 Takk for svar Har hørt av flere i klassen at jeg kan være heldig og få en leilighet med 8-9 mnd ansiennitet, så da tror jeg nok jeg melder meg inn snart! Men blir fortsatt glad dersom folk har erfaringer med OBOS!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå