Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Babyen min er snart 8 mnd, ble fullammet til drøye 6 mnd men har nå begynt å spise flere små måltider. Som regel avokado eller moset frukt på formiddagen, grønnsaksmos på ettermiddagen og grøt før hun legger seg.

Men, øh, hvordan gjør man egentlig med maten når man for eksempel er ute på tur en hel dag? :sjenert: Var jo så greit og lettvint når hun fikk pupp! Spør man på kafé om de kan koke vann til grøt, liksom? Har med middagsglass (som hun vanligvis ikke spiser)? (Varmer de sånt på kafé?)

Endret av Frosk
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, da spør man rett og slett på caféen. Jeg har i allefall ennå ikke opplevd et sted som ikke tilbyr kokende vann til barnegrøt eller å varme opp barnemat. Vi brukte aldri barnemat på glass, men siden jeg laget maten selv og frøs ned porsjonsvis i plastbokser var det bare å ta med en slik boks med hjemmelaget mat når vi skulle ut. Like enkelt å ta med og varme opp og barnet får den maten han/hun er vant til.

Vi har ikke med hjemmelaget mat på ferie da. På første ferie, da han var 7 mnd, tok vi med glassmat. Det var første gang han hadde smakt det, men det gikk greit. Synes han var såpass liten at det ikke var aktuelt å gi ham vår mat fra caféer og restauranter i et ukjent land. På neste ferie var han passert året og fikk da vanlig mat, da hadde vi ikke med noe som helst. Han er heldigvis altetende.

Endret av Arkana
Skrevet

Våre barn får grøt laget på kaldt vann uansett, så å lage grøt andre steder er uansett lett. Ellers har de fått fruktmos, og noen ganger også kald middag på glass hvis vi har vært på reise (feks mens vi venter på baggasjen på flyplassen). Man har også ferdiggrøt på glass.

Eler man ber der man er om å varme opp maten, hvis det er mulig og nødvendig.

Skrevet

Vi har med grøtpulver i et aventbeger og heller bare melk oppi når babyen skal ha mat. Nå får vår mme så vi har jo med vann og melkepulver, men det bør jo gå å ha med en termos eller lignende og.

Skrevet (endret)

Takker! Spørre på kaféen, rett og slett - tror ikke jeg har pleid å gå på kaféer frekventert av småbarnsforeldre, for jeg kan ikke huske å ha lagt merke til grøtlaging eller varming av middagsglass :nigo:

Å ta med bokser med hjemmelaget mat var lurt!

Endret av Frosk
Skrevet

Vi har med grøtpulver i et aventbeger og heller bare melk oppi når babyen skal ha mat. Nå får vår mme så vi har jo med vann og melkepulver, men det bør jo gå å ha med en termos eller lignende og.

Termos med vann! Selvfølgelig - hvorfor har jeg ikke tenkt på det!? Lurt, lurt, lurt!

Skrevet

Kanskje fordi det er sånn man ikke tenker på før man trenger det? ;)

Uansett, de fleste kafeer (og restauranter) er villige til å varme opp et glass med barnemat eller å varme vann til grøt/melk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...