Gjest Shivani Skrevet 7. oktober 2003 #1 Skrevet 7. oktober 2003 Hjeeeelp!!! Hoster absolutt hele tiden (sånn akkurat-ferdig-med-influensa-hosting), og jeg har ikke hostesaft. Har noen tips!! Er helt utslitt jo, fikk ikke sove i natt og greier.
punkyB Skrevet 7. oktober 2003 #2 Skrevet 7. oktober 2003 Prøv noen sånne repsils-lignende tabletter. Går ikke noen av de på hosting? Uansett så lindrer/roer de jo halsen litt.
Gjest Shivani Skrevet 7. oktober 2003 #3 Skrevet 7. oktober 2003 Ja, der sa du noe!!! Jeg har jo liggende sånne et eller annet sted jo!!!! Takk! Du er en engel!! :kysse: :iler og leter:
jordbær Skrevet 7. oktober 2003 #4 Skrevet 7. oktober 2003 Hostesaft funket aldri på meg! (bare de reseptbelagte) Løsningen var å tappe VELDIG varmt vann i vaskeservanten og bøye seg ned til den mens man lager et telt av en håndduk og puste inn dampen. DEt hjelper faktisk bra! Kanskje ikke når man er ute, men hvis man hoster slik at man ikke får sove. Bergensbalsam (hostesaft) er kjempefin mot hoste!
Agnes Skrevet 7. oktober 2003 #5 Skrevet 7. oktober 2003 Hostet en periode mye om natten og fikk et knakende godt tips: Legg en Fishermans Friend på tungen når du legger deg. Ellers er varm te med honning godt for halsen, honning styrker immunforsvaret også.
LadyLiss Skrevet 7. oktober 2003 #6 Skrevet 7. oktober 2003 ...dessuten selger de hostedempende tabletter på apoteket. Husker ikke hva det heter i farta, men de vet det jo der. Funket bra for meg! De skal du forresten ikke ta hvis du hoster slim og gugg, bare ved tørrhoste. God bedring :blunke:
Nigella Skrevet 7. oktober 2003 #7 Skrevet 7. oktober 2003 Har hørt at en ss olje eller tran hjelper mot "tørrhoste". Halsen blir "smurt" slik at det ikke klør så fælt.
Gjest Poirot Skrevet 7. oktober 2003 #8 Skrevet 7. oktober 2003 ...dessuten selger de hostedempende tabletter på apoteket. Husker ikke hva det heter i farta, men de vet det jo der. Funket bra for meg! De skal du forresten ikke ta hvis du hoster slim og gugg, bare ved tørrhoste. God bedring :blunke: NOSKAPIN-min aller beste venn!! Finnes også som hostesaft, men den er driitvond. Funker slik at den "lammer" hostemuskelen.
jordbær Skrevet 7. oktober 2003 #9 Skrevet 7. oktober 2003 NOSKAPIN-min aller beste venn!! Finnes også som hostesaft, men den er driitvond. Funker slik at den "lammer" hostemuskelen. Brukte den hostesaften før. Den er VELDIG effektiv.. Men FYTTIRAKKERN så stygg! :o Beiske ekle smaken.. *grøsse*
Gjest Poirot Skrevet 7. oktober 2003 #10 Skrevet 7. oktober 2003 ... og derfor tar man tablettene isteden!!
Gjest gjest1 Skrevet 7. oktober 2003 #11 Skrevet 7. oktober 2003 Hvis du hoster mye pp natten prøv å sett deg litt opp i sengen. Det hjalp for meg da jeg hadde lungebetennelse.
Gjest Shivani Skrevet 7. oktober 2003 #12 Skrevet 7. oktober 2003 Takk for alle gode råd :D Fant ikke de tablettene jeg. Buhu.Men drakk noe varmt og det lindra litt (hosta like mye om jeg lå eller satt). Så jeg skyndte meg å legge meg før det kom tilbake igjen. Nå har jeg iallefall lært meg å aldri gå tom for hostegreier igjen... :oops: Men det vanndamprådet var jo glimerende da hvis man ikke har noe.
Cita Skrevet 17. oktober 2003 #13 Skrevet 17. oktober 2003 Jeg hadde konsant bronkitt og hoste deretter, før legen satte diagnose astma, så jeg tror jeg kjenner problemet ditt :blunke: Det som hjalp meg mest, var Bentasil og masse vann. Vann løser opp slim, og det ligger derfor ikke å irriterer i halsen. Drikk minst 2-3 liter om dagen. Lykke til. Fishermans friend er også bra, men dersom du er "sår" i halsen, så kan de sterke pastillene egentlig bare irritere mer....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå