Gå til innhold

Gardiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt meg ett hus. Stuevinduene, alså hovedvinduene går ned til 50cm over gulvet. Jeg klarer ikke å bli enig med meg selv, skal de da dekke kun vinduskarmen eller skal de gå til 2-3cm over gulvet? Noen tips.... jeg er langt fra noe interiørkonsulent. De kommer neppe til å bli brukt noe, da jeg i tillegg har persienner i vinduene som jeg bruker mot sollys.

Synspunkter noen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gardiner skal alltid gå ned til gulvet. Alt annet ser bare dumt ut...

Skrevet

Gardiner skal alltid gå ned til gulvet. Alt annet ser bare dumt ut...

Ikke alltid vel?

Jeg har lange gardiner til de store stuevinduene. Til det vanlige vinduet har jeg 160 cm lange gardiner. Synes det er helt ok.

I ts sitt tilfelle så ville jeg også hatt lange gardiner.

Skrevet

Heia,ville hatt lange.men ikke enig i alltid lange.kansje "inn" akkurat nå men ikke mye fint fulle av støv.Da må du over med sugeren hver dag og vaske de sikkert en gang mnd ;-))

Gjest Blondie65
Skrevet

Med vinduer som går nesten til gulvet ville jeg hatt lange gardiner. Med vindu som stopper midt på veggen ville jeg hatt korte gardiner.

Skrevet

Med vinduer som går nesten til gulvet ville jeg hatt lange gardiner. Med vindu som stopper midt på veggen ville jeg hatt korte gardiner.

Enig med deg.

Gjest Consensio
Skrevet

Har i dag lange gardiner (og mine vinduer stopper midt på veggen), men jeg kommer til å kjøpe meg panelgardiner og et par lange "pynte" gardiner.

Grunnen er at det er jo en ovn under vinduet, og med lange gardiner så kan jeg ikke trekke for om kvelden/natten uten å måtte skru av ovnen først.

Så kommer derfor til å ha et par lange, litt gjennomsiktige gardiner som kommer til å bare henge rett ned på hver side av vinduet, og panelgardiner som jeg kan trekke ned om kvelden for å slippe innsyn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...