Gå til innhold

Treningsenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei =)

Vurderer å melde meg inn i et treningsenter.

Men jeg er ikke erfaren når det kommer til trening å jeg har elendig kondis.

Jeg har en normal BMI men ser nå ikke spessielt sprek ut kan man si, ønsker å gå ned 3 kilo.

Men på slike steder, kan man trene i fre eller blir man ugle-sett?

Redd om de som jobber der skal gå rundt å blande seg.

Finnes det gruppetrening? Hvor man trener i store grupper?

Å er det kun en som " leder gruppen" eller er det flere "eksperter" som bare står å henger for å komme med tips ?

Også på slike grupper( om det er) er det for nybegynnere og erfarene i sammen, eller er det delt opp ?

Redd for å være den minst trente osv liker heller ikke å bli sett på når jeg trener:(

Men nå begynner det å bli så kaldt ute at jeg snart ikke kan gå på skogsturer osv uten å komme hjem med frostskader...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste treningssentre pleier å ha utdanna trenere der, som er der om du vil ha hjelp eller råd. Men ellers er det ganske fritt. Jeg har aldri hatt noen som står over meg og gir meg tips osv. uten at jeg har spurt om det.

De har også ofte fellestimer, som den som vil kan være med på. Alt fra Zumba til spinning til yoga osv.

Et treningssenter skal være et senter hvor du skal få trene som du vil, både med og uten hjelp.

Jeg har begynt på Shapes, et treningssenter som er åpent 24/7. På dagtid og kveldstid har de folk som sitter i skranken, som du kan snakke med om du vil ha hjelp eller råd. Ellers går vi bare inn og ut som vi vil.

Lykke til :)

Skrevet

Før jeg begynte på treningssenter, HATET jeg treningssenter. Men nå plager det meg ikke i det hele tatt. :jepp:

Det er gruppetimer, ofte delt opp i nybegynner og erfaren, kommer an på senteret du velger. Da er det en som leder, og hvis du ikke vil stikke deg ut, kan du stille deg bakerst. Jeg stiller meg alltid fremst, men det er mest fordi jeg vil se instruksjonen tydelig, og se om jeg gjør det riktig i speilet, og det ser jeg jo ikke hvis jeg er langt bak ;)

I styrkerommet kan du be om personlig trener, som lager et program til deg, som du siden følger opp alene.

Jeg er slank og ser trent ut, og er generelt fornøyd med hvordan jeg ser ut. Jeg vil hverken opp eller ned i vekt, men trener for min egen del. Likevel liker jeg ikke å bli sett på på treningssenter, jeg har ikke lyst til å bli sett på mens jeg trener. Så jeg ser ikke på folk. Hører på iPod og forsvinner inn i min egen verden. Jeg bryr meg ikke om andre, og regner med at andre ikke bryr seg om meg.

Aldri opplevd at noen har kommet bort til meg for å blande seg.

Kult at du vurderer det, jeg synes du skal :)

Skrevet

hei.

sliter med det samme selv, og tidligere prøvd senter, men bare blitt støttemedlem.

men nå begynte jeg onsdag å igår på senter. og skal klare 3 ganger i uka.

de fleste senterene har saler med felles trening- med forskjellige ting f eks:

aerobic- yoga - core -trimmen - styrke- zumba -afromoves

dette er noen eksemepler. de har også variheter på 30 45 eller 60 minutter. å ulike vanskelighetsgrader. her jeg begynte nå er det farger som viser hva som er for alle el mere for nybegynnerne.eler godt trente.

de er flinke til å vise å ta hensyn når de ser de får inn nye. bare en som har timen, men om en spør om hjelp å forklaring er de flinke på å vise og forklare

de har jo også spinningsal. her også varier de på tid og vanskelighetsgrad

du kan også velge å ha eget program i styrkerom.

ofte er det med i prisen å få en veilder som hjelper å sette i gang et program som passer for deg. og som du kan spørre om hjelp om trengs. men de er innom å ser /er tilgjengelige .men står ikje å henger å maser om en vil trene selv.

da dette er 3 stedet je prøver å det er ikke de samme kjedene .

så håper det blir til at du finner frem til et senter hvor du vil trives.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...