Gå til innhold

Ferie til California sommeren 2011

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så, har vi endelig bestemt oss for å velge California fremfor Florida, sommeren 2011. MEst pga klimaet, og luftfuktigheten. Vi har vært flere ganger i Florida, Karibien og Texas, og 'vet' liksom litt om stedene og hvor man skal bruke mest tid ol. Vi tenker å flytte oss en gang eller to, i løpet av 3-4 uker.

Vi har aldri vært i California men har lyst å bruke tid i San Fransisco og en tur i Sea World og Disneyland, LA. Vi har fire bare (2-10 år). Vi tenker kanskje å lande i en by og bestille fly fra en annen for å spare oss for litt kjøring, men har noen tips til oss? HAr hørt at San Diego er en fin plass?

Anyone? :-)

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var nettopp i USA, men nå var vi en gjeng på 8 som var rundt 20 år, da. Vi landa i Los Angeles, tok taxi til hotellet vårt i Hollywood, og var der i noen dager. Mens vi var der, surra vi rundt på walk of fame og så på alt mulig som lå i gatene der, var på filmstudioer som Warner Bros, Paramoung og Universal. Sistnevnte kan være morro for barn også, siden dette også er en fornøyelsespark med ting for folk i alle aldre.

Ellers hadde vi en roadtrip på tre dager og to netter, som gikk til Las Vegas, Grand Canyon, og så tok vi turen til San Fransisco. Jeg likte meg best i Hollywood, men SanFran har et flott kystmiljø og det er veldig koselig å utforske der, gå langs brygga og se ut mot Alcatraz, eller besøke Alcatraz (men dette er ikke spesielt morro for unger, touren går ut på å høre hva som har skjedd på stedet over noen øretelefoner, og jeg tror ikke barn vil finne dette like interessant som voksne).

Ellers skulle jeg veldig gjerne ønske at vi var innom Disneyland og Sea World! Men det får vi ta en annen gang :P

Lykke til og kos dere masse!

Skrevet (endret)

Så, har vi endelig bestemt oss for å velge California fremfor Florida, sommeren 2011. MEst pga klimaet, og luftfuktigheten. Vi har vært flere ganger i Florida, Karibien og Texas, og 'vet' liksom litt om stedene og hvor man skal bruke mest tid ol. Vi tenker å flytte oss en gang eller to, i løpet av 3-4 uker.

Vi har aldri vært i California men har lyst å bruke tid i San Fransisco og en tur i Sea World og Disneyland, LA. Vi har fire bare (2-10 år). Vi tenker kanskje å lande i en by og bestille fly fra en annen for å spare oss for litt kjøring, men har noen tips til oss? HAr hørt at San Diego er en fin plass?

Anyone? :-)

Takk!

Dere kan jo starte i SanFransisco, og returnere fra LA?

Bo en stund i SF - bruk noen dager ned til LA, og finn en fin plass feks på HuntingtonBeach eller Newport (LA)

Hoteller kan du finne rimelig på FINN og skal dere leie bil er ELEIEBIL et hett tips

Gled dere!

Endret av Henkie
Skrevet

Både San Diego og San Fransisco slår LA ned i støvlene. Jeg syntes LA var nitrist- særlig Hollywood.

Yosemite nasjonalpark er verdt et besøk! California har så utrolig vakker natur! Området nord for San Fran er også veldig fint.

Skrevet

Jeg vil forresten også anbefale Magic Mountain, en six flags fornøyelsespark. Masse å gjøre hele dagen. Selv om dere foreldre kan bli litt slitne når ungene vil prøve alt på en gang :P

Men der har de rides for alle og enhver :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...