AnonymBruker Skrevet 25. september 2010 #1 Skrevet 25. september 2010 Stig Henrik Hoff giftet seg forrige helg, og selvfølgelig hadde Se&Hør Weekend et stort (ti sider om jeg ikke husker feil...) oppslag om dette. Jeg ser at Tone Damli Aaberge stiller opp i hvit kjole! Joda, dette er en minikjole, men likevel? Jeg synes dette er utrolig frekt av Tone, som burde ha respekt for bruden! Er det bare jeg som overreagerer?
estrella Skrevet 25. september 2010 #2 Skrevet 25. september 2010 Ja. Jeg ser ikke problemet med at gjester har hvite kjoler i et bryllup. Så lenge den faktisk ikke ser ut som en brudekjole liksom. Å en kort hvit kjole ser ikke ut som den brudekjolen de fleste jenter har i dag. For min del kunne gjestene ha kommet i både hvite og svarte kjoler. Synes egentlig den der farge-greia er litt ekstrem til tider. Ikke kan dem ha det, ikke kan de bruke den fargen osv. Hvor dyrt skal det være for gjestene å kle seg egentlig ?
Fluffe Skrevet 25. september 2010 #3 Skrevet 25. september 2010 (endret) hvit er uvelkomment i mitt bryllup ihvertfall Endret 25. september 2010 av mirandaa
AnonymBruker Skrevet 25. september 2010 #4 Skrevet 25. september 2010 Ja jeg synes det er frekt, og hun som er en så profilert person burde virkelig fulgt normal skikk og bruk. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2010 #5 Skrevet 25. september 2010 Altså. Én ting er å reagere på det i eget bryllup, eller til og med bryllup man selv er gjest i, men å reagere såpass på det i et kjendisbryllup man kun har sett bilder av i Se & Hør? Jeg forstår at det er prinsippet du snakker om og ikke enkelttilfellet, men allikevel, eksemplet du bruker er et kjendisbryllup uten noen som helst sammenheng med deg, og som til og med er fylt av gjester fra show business, altså mange som sjelden følger alle klesnormer og ikke er redd for å synes. Og nei, det plaget meg ikke det minste at et par av gjestene i bryllupet vårt kom i hvite kjoler. De var korte, enkle sommerkjoler som tilfeldigvis var hvite, og for meg er det at kun bruden skal ha brudekjole det eneste poenget.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2010 #6 Skrevet 25. september 2010 Altså. Én ting er å reagere på det i eget bryllup, eller til og med bryllup man selv er gjest i, men å reagere såpass på det i et kjendisbryllup man kun har sett bilder av i Se & Hør? Jeg forstår at det er prinsippet du snakker om og ikke enkelttilfellet, men allikevel, eksemplet du bruker er et kjendisbryllup uten noen som helst sammenheng med deg, og som til og med er fylt av gjester fra show business, altså mange som sjelden følger alle klesnormer og ikke er redd for å synes. Og nei, det plaget meg ikke det minste at et par av gjestene i bryllupet vårt kom i hvite kjoler. De var korte, enkle sommerkjoler som tilfeldigvis var hvite, og for meg er det at kun bruden skal ha brudekjole det eneste poenget. Reagere såpass? Du ser ikke meg utenfor huset til Tone Damli Aaberge med fakler og skilt. Jeg bare synes at det var upassende, og at de fleste som drar i et bryllup kan vanlig skikk og bruk, og det er virkelig vanlig at det er BARE bruden som går i hvitt. Om dette er et måte å provosere, eller "vise seg fram" så er vel ikke akkurat bryllupet til en venn av deg rette dagen? Jeg hadde faktisk blitt sur hvis noen ikke fulgte vanlig skikk og bruk i mitt bryllup.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2010 #7 Skrevet 25. september 2010 Er det bare jeg som overreagerer? Ja.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2010 #8 Skrevet 25. september 2010 Litt merkelig å uttale seg såpass krasst om en sak man ikke kjenner noe til. For det første blir det vanligere å gå med hvitt i bryllup - så lenge man ikke har noe som ligner en brudekjole, som neon over her nevnte. Selv om ikke alle liker det, så kan det jo hende at brudeparet i dette bryllupes synes det var greit. Og for alt det vi vet kan det hende at Tone spurte dem om nettopp det på forhånd.
Piggsvin Skrevet 25. september 2010 #9 Skrevet 25. september 2010 Hvitt skal man jo liksom holde seg unna da. Men i våre moderne tider blir det mer og mer vanlig med brudekjoler i hvitt + en annen farge, eller at hele kjolen er i en annen farge. Så det spørs om ikke den regelen begynner å skli litt ut, spesielt om det er en hvit kjole som på ingen måte kan sammenlignes med en brudekjole.
Thinkerbelle Skrevet 26. september 2010 #10 Skrevet 26. september 2010 Ja, det er bare du som reagerer såpass sterkt på brudd på "dine" regler i et bryllup som ikke du personlig ble berørt av... Forstår tanken om det hadde dreid seg om ditt bryllup, men syns dette ble litt tullete. Som det ble påpekt også tidligere, så er det her snakk om kjendiser, som sikkert også styres av mange andre faktorer enn "skikk og bruk"..
Pimp Skrevet 26. september 2010 #11 Skrevet 26. september 2010 så dumt hun ikke kom og spurte på KG om hun får lov da...
AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #12 Skrevet 26. september 2010 Ja, det er bare du som reagerer såpass sterkt på brudd på "dine" regler i et bryllup som ikke du personlig ble berørt av... Forstår tanken om det hadde dreid seg om ditt bryllup, men syns dette ble litt tullete. Som det ble påpekt også tidligere, så er det her snakk om kjendiser, som sikkert også styres av mange andre faktorer enn "skikk og bruk".. Ja, dette er en regel jeg har funnet opp, dette med at bare bruden skal bruke hvit kjole... /sarcasm end.
fink Skrevet 26. september 2010 #13 Skrevet 26. september 2010 Vanlig skikk og bruk? Vi er jo flere her som gir katta i om gjestene kommer i hvite kjoler, så lenge de ikke videre ligner på brudekjoler. Det absolott koseligste bryllupet jeg har vært i, var et utendørs bryllup, der brudeparet hadde på seg bunad. De oppfordret gjestene til å gjøre det samme, om de ville. Det betyr at det var titalls kvinner som hadde identisk kjole som bruden. - Og så da?!
Thinkerbelle Skrevet 26. september 2010 #14 Skrevet 26. september 2010 Ja, dette er en regel jeg har funnet opp, dette med at bare bruden skal bruke hvit kjole... /sarcasm end. Hehe - regelen er vel at det skal gjelde en hvit kjole som kan forveksles med en brudekjole.. Men nå vet jeg jo ikke hvilken brudekjole du har, så det kan jo være din brudekjole ligner Tones selskapskjole:) Jeg har hørt at så lenge bruden sier at det ikke gjør noe, så gjør det ikke noe.. Kanskje har den godeste Tone avklart dette med bruden? Er forøvrig enig med tidligere innlegg: utrolig frekt av Tone å ikke forhøre seg med forumet her inne på KG før hun valgte å gå i den hvite kjolen:)
Carline Skrevet 26. september 2010 #15 Skrevet 26. september 2010 Jeg har alrdi tenkt at jeg kom til å bry meg om hvilken farge gjestene gikk i helt til jeg så noen bilder av et bryllup jeg var i i sommer. Et bilde hvor de nygifte er på vei ut av kirken har fire av gjestene som står ytterst på hver sin kirkebenk på seg hvit kjole/overdel. Dette ødelegger bilde faktisk! De står nemlig på den siden bruden går på og derfor blir fargene helt feil, mørkere på vestre siden av herren og helt hvitt på hennes side. Det gikk plutselig opp et lys for meg
Niennas Skrevet 26. september 2010 #16 Skrevet 26. september 2010 Hm. Hvis jeg husker riktig så var forsiden "Giftet seg forrige helg!", eller noe sånt, med et stort bilde av han skuespilleren som giftet seg, og et bilde av Tone og Aksel ved siden av hverandre, smilende, ved siden av. Ved første øyekast så så det absolutt ut som at det var DE som hadde giftet seg. Sikkert med god grunn, for det er jo sånt som selger blader... Og på det bildet så var Tones overdel uten ermer, og så faktisk veldig ut som er brudekjole. Det er ikke før du titter inni at du ser at det er en minikjole.
Fluffe Skrevet 26. september 2010 #17 Skrevet 26. september 2010 (endret) Greit at alt er mere moderne osv nå..Men å ikke kle seg i samme farge som bruden syntes jeg kan være en fin regel Endret 26. september 2010 av mirandaa
Stine05 Skrevet 26. september 2010 #18 Skrevet 26. september 2010 (endret) - Endret 26. september 2010 av Stine05
Piper Skrevet 26. september 2010 #19 Skrevet 26. september 2010 Brydde meg ikke om hva gjestene våre gikk med, for det viktigste var at vi fikk feire dagen med de. Bruden er og blir midtpunkt den dagen, med hvit, rød, svart, grønn elelr flerfarget kjole. Det er ingen tvil om hvem som er bruden
lykkeknotten Skrevet 27. september 2010 #20 Skrevet 27. september 2010 (endret) Nå gikk hun faktisk ikke med hvit kjole uansett! På Tv2 underholdning står det at hun sa følgende: – Har fått en del negative kommentarer på at jeg har gått med denne brudekjolen i bryllupet til Stig Henrik Hoff og Sølje (reportasje i forrige Se & Hør). Vil avkrefte det så fort som mulig, for det var ikke tilfelle Tone forteller at hun spilte konsert i Otta samme dag, og at hun derfor kom sent i bryllupet. – Derfor fikk ikke Se & Hør bilde av meg, og brukte et gammelt (bilde fra «Sex and the City 2»-premieren). La det være sagt: Jeg ville aldri gått med en hvit kjole i et bryllup som var mitt eget. Tro det eller ei, jeg har ikke dét behovet for oppmerksomhet. Endret 27. september 2010 av lykkeknotten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå