Gå til innhold

Pc-en min kræsjer - hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det startet i går. Har slått seg av nå 4-5 ganger!

Pc-en er relativt ny (men ikke med forsikring nei..).

Kjøpt på Siba, merket er Acer Aspire. Modell LH1.

Videoannonse
Annonse
Gjest Thefainter
Skrevet

Det er 1 års garanti på acer-maskiner uansett så ta den med tilbake til Siba. Hovedkortet er det 5 årsgaranti på så behold kvitteringen! :)

Skrevet

Jeg aner ikke hvor kvitteringen er! Er min far som kjøpte den, så skal høre med han om han har den!

Hvis ikke ligger det kanskje i systemet deres, er jeg heldig.. :P

Snakket med en kompis, han sa noe at den må formateres eller noe (hehe, jeg er ikke god på dataspråk). Er det mulighet for å gjøre det selv? Er jo ikke noe cd-tilgang på denne her, så han var litt usikker på hvordan man gjør det. Kjæresten prater om at det er noe man kan taste inn/trykke på, på selve pc-en for å gjøre dette her.

Gjest Applestore
Skrevet

man kan fint formatere pcen selv, uten CD, men jeg aner ikke hvordan man gjør det :P prøv å google?

Skrevet

man kan fint formatere pcen selv, uten CD, men jeg aner ikke hvordan man gjør det :P prøv å google?

Skal gjøre det etterpå :-)

Nå er ikke jeg den mest stabile personen når det gjelder pc og slikt - men hvem vet, mirakler kan skje ;-)

Gjest Thefainter
Skrevet

Hvis ikke ligger det kanskje i systemet deres, er jeg heldig.. :P

JA! Du kan ringe butikken den er kjøpt i å be om ny kvittering. De har den på data og kan sende den til deg i posten eller på mail. Moren min gjøre det med en vaskemaskin hun hadde mistet kvitteringen til.

Du må ta backup av alle filene dine da, før du formaterer! :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Skal gjøre det etterpå :-)

Nå er ikke jeg den mest stabile personen når det gjelder pc og slikt - men hvem vet, mirakler kan skje ;-)

Så lite peiling som du har så tar du med PC til butikken. Formattering betyr at du sletter absolutt alle data på PC og det er vel ikke det du vil?

En ny PC skal ikke slå seg av av seg selv, dermed må du la de som har produsert den reparere den.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Varmgang? Laptop?

Skrevet

å herregud lykke til.. jeg har AKKURAT samme problemet med min acer jeg kjøpte for 2 måneder siden. Dette er min 4. pc, da de andre ble byttet inn rett etter jeg kjøpte de.. samme feil på alle fire.. Nå fikk jeg ikke bytta tilbake denne på 30 dagers returrett, så var jeg innom lefdal å spurte hva jeg skulle gjøre.. Svaret var "det blir dyrt for deg å ha den inne på service her for 700 kr timen" o_O hvorfor skal jeg betale 700 kr timen for en pc som er to måneder gammel og feilen fulgte med.. Det siste jeg fikk beskjed om var at jeg måtte filme når det skjedde for å bevise det..

Skrevet

Så lite peiling som du har så tar du med PC til butikken. Formattering betyr at du sletter absolutt alle data på PC og det er vel ikke det du vil?

En ny PC skal ikke slå seg av av seg selv, dermed må du la de som har produsert den reparere den.

Jeg formaterte den heller. Grunnen til at den kræsjet var nok pga et virus som jeg hadde fått?!

Jeg hadde faktisk ikke på lagret på pc-en som var så viktig at det gjorde noe om det ble slettet. Alt av skoleoppgaver har jeg lagret på skolens webside, så det var ikke noe problem.

Så foreløpig ser det ut som det hele fungerer greit! Fant en guide på nettet fra Acer sine sider om hvordan en formaterer pc-en. Det var jo superlett:P

Skrevet

JA! Du kan ringe butikken den er kjøpt i å be om ny kvittering. De har den på data og kan sende den til deg i posten eller på mail. Moren min gjøre det med en vaskemaskin hun hadde mistet kvitteringen til.

Du må ta backup av alle filene dine da, før du formaterer! :)

Jepp, alt jeg hadde av bilder og slikt hadde jeg ikke på denne pc-en uansett, så det var fort gjort. Var kun et par skoleoppgaver jeg hadde som måtte lagres :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...