AnonymBruker Skrevet 25. september 2010 #1 Skrevet 25. september 2010 Jeg trener på morgenen (kl 6.30) i en times tid. Holder det å spise et eple før styrketrening/kardio? Rett etter trening får jeg i meg en proteinshake.
Gjest norah Skrevet 25. september 2010 #2 Skrevet 25. september 2010 jeg vil si nei.(men nå følger jeg type vanlige kostholdsråd ihht olympiatoppen etc. vet at enkelte andre her er mye mer opptatt av detaljene enn meg). et eple inneholder så og si ingen kalorier, og er vel blant en av de minst "nyttige" fruktene du kan spise generelt sett. når du skal trene styrketrening er det viktig at du får i deg karbohydrater, så det beste er jo om du klarer å spise ei brødskive/havregryn og kanskje en banan e.l. (kan gå med på at du ikke skal spise mer siden det er så tidlig). i tillegg ville jeg lagt inn en mer variert matkilde enn proteinshake etterpå, spesielt når du har drevet styrketrening. om du vil tenke langsiktig helse, så velger du heller banan/havregryn/melk eller youghurt/brødskive med makrell i tomat etc istedetfor eple og proteinshake.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2010 #3 Skrevet 25. september 2010 Takk for svar:) Jeg orker ikke å stå opp så veldig lenge før treningsøkten, så derfor synes jeg at en frukt virket ok. Synes ikke det er godt å trene med magen full av mat, i tillegg til at jeg sliter med å få o meg mat når jeg akkurat har våknet. Umiddelbart etter trening (innen 30 min) drikker jeg proteinshaken, og etter dusjing ol spiser jeg frokost (havregrøt ol). Resten av døgnet spiser jeg sunne måltider, med proteiner, karbohydrater og fett.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2010 #4 Skrevet 25. september 2010 etter trening er det ifølge kari jaquesson å ta en liten sjokomelk rett etter treningsøkta. fordi den er grei å ta med men funker sikkert med en banan eller litt nøtter eller litt aen energidrikk også hu mener at en kan tren på morgenen, også uten å spise først. om det passer for en. men det kan gå utover yteevnen. som da medfører redusert treningseffekt. er treninga litt mer anstrengende på morgenen anbefales d å drikke et glass juice.
Sekretæren Skrevet 25. september 2010 #5 Skrevet 25. september 2010 Jeg ser ikke problemet, så lenge du har en god økt, og føler at kroppen ikke protesterer. Får man i seg kaloribehovet i løpet av dagen, og du er frisk og rask og får god fremgang, er det bare å fortsette slik du har gjort til nå!
Gjest BabyBlue Skrevet 25. september 2010 #6 Skrevet 25. september 2010 Hva med en lett yoghurt og en banan?
Gjest Taxmannen Skrevet 25. september 2010 #7 Skrevet 25. september 2010 Før styrke trening spis 1 time før før forbrenningstrening spis 2 timer før. Før trening skal man ha trege karbohydrater. altså energi som varer. det finner man i grovt brød, ris, melk, yoghurt, pære osv osv
AnonymBruker Skrevet 25. september 2010 #8 Skrevet 25. september 2010 Jeg spiser en halvtime før både ved styrketrening og kardio. Rett og slett fordi jeg ikke orker å stå opp klokken 5 og så vente i 1-2 timer før jeg kan trene. Men det går vel greit likevel? Ja, vet at man skal ha trege karbohydrater, og det er det visst i eple Får prøve dette en stund til, og så evnt gjøre forbedringer Takk for alle svar!
Gjest Taxmannen Skrevet 25. september 2010 #9 Skrevet 25. september 2010 spise nær en treningøkt er lite lurt. Dette fordi fordøyelsesorganene bruker blod og energi som er hardt tiltrengt i treningsøkten, dessuten kan du få magesmerter og en slapp/tung følelse av mat like før trening. Skal en ha næring nærmere enn en time fra økten bør en holde seg til lett næring i væskeform. Dette kan være melk, juice, proteinshake, måltidserstatter-pulver eller andre lettfordøyelig ting.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2010 #10 Skrevet 25. september 2010 Åja, ok. Men da kan jeg jo ta et glass melk før trening da Har prøvd å trene uten å spise noe først, men da har magen begynt å romle mens jeg løper på tredemølla, og det er lite kult. Blir svimmel og skjelven. Men kroppen må kanskje venne seg til det.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #11 Skrevet 26. september 2010 Min PT sa jeg kunne spise 1-2 knekkebrød med peanutsmør før morgentreningen. Da fikk jeg både fett og karbohydrater nok til å klare meg gjennom treninga, samtidig som jeg ikke ble full i magen.
Gjest wild bird Skrevet 26. september 2010 #12 Skrevet 26. september 2010 Hva med en smoothie? Lettere å få ned om man ikke er sulten om morgenen, eller ikke ønsker å føle seg for mett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå