Gå til innhold

Hva gjør man i 7 timer i København

Anbefalte innlegg

Min mann og jeg skal med DFDS til København i helgen.

Har aldri vært der tidligere og vi lurer litt på hva vi kan gjøre i disse 7 timene.

Er visst en buss som frakter oss fra båten til sentrum, men hva da?

Dette skal være en koselig, romantisk og rolig tur.

Finnes det f.eks en koselig restaurant som kan anbefales for en hyggelig lunsj med et glass vin til.

Er det noen butikker som anbefales (jeg er jo litt glad i å shoppe klær da) Ikke så dyr butikk helst ;-)

Tar ellers i mot alle tips om hva vi kan gjøre i disse 7 timene:-)

Fortsetter under...

Da ville jeg gått på Strøget, en handlegate i københavn. Togbanestasjonen er bare 5-10 min gange unna Strøget.

Så kan du også besøke den lille havfrue, en kjent statue som ligger ved sjøen/havet.

Jeg ville også dratt på Tivoli, det er en slags fornøyelsespark i sentrum, med mange koslige restauranter, og det er veldig koslig der. Du kan også ro i båt i kanaler der, og det er veldig romantisk.

Alt dette ligger ikke så langt fra hverandre, og det er jo tursitinfo i byen. Er veldig lett å finne frem, og danskene er veldig hyggelige og hjelpsomme :)

Endret av meridian

København er en meget koselig by og verdt flere besøk. 7 timer i land føles alt for lite, men er absolutt greit for en rask "smak" av køben. Når du først har kommet deg til sentrum kan du velge å gå opp Strøget til Rådhusplassen. På veien finner du mer en nok av shoppingfristelser :)

...Fra rådhusplassen er det også kort vei til spennende Vesterbro, også kjent som latinerkvartalet med mange restauranter og ulike butikker i alle størrelser :)

Et lite tips: Har du først kommet deg opp til rådhusplassen kan det være stress å komme seg tilbake til Kongens Nyhavn for å ta shuttlebussen tilbake til terminalen... Drosje fra jernbanestasjonen til terminalen koster røfflig 100 kroner og da har du plutselig bedre tid

Et annet idyllisk sted er selvsagt Nyhavn. Der finner du også mange fine restauranter...

Les mer om København på Flaneur

Anbefaler også taxi til/fra båthavna. Særlig ved ankomst så er det kø og venting på buss inn til sentrum. Taxi koster rundt 100 kr og er vel verdt pengene.

Med bare 7 timer så hadde jeg startet med Strøget og Nyhavn. En runde med kanalbåt (som går fra Nyhavn) kan også anbefales.

En runde med kanalbåt (som går fra Nyhavn) kan også anbefales.

Det går faktisk kanalbåt fra DFDS teminalen. Gå til venstre når du går ut terminalbygningen og der står kanalbåten og venter :) Den går til Nyhavn, og der er det mulig å bytte kanalbåt til f.eks Fisketorvet Shopping Center, med over 120 butikker :)

Annonse

Min mann og jeg skal med DFDS til København i helgen.

Har aldri vært der tidligere og vi lurer litt på hva vi kan gjøre i disse 7 timene.

Er visst en buss som frakter oss fra båten til sentrum, men hva da?

Dette skal være en koselig, romantisk og rolig tur.

Finnes det f.eks en koselig restaurant som kan anbefales for en hyggelig lunsj med et glass vin til.

Er det noen butikker som anbefales (jeg er jo litt glad i å shoppe klær da) Ikke så dyr butikk helst ;-)

Tar ellers i mot alle tips om hva vi kan gjøre i disse 7 timene:-)

Tur til København er romantisk. Hvis det er bra vær ville jeg kanskje droppet den bussen og heller gått hånd i hånd inn til byen. Det er en kjempeflott tur langs vannet. Kanskje stoppe på Langelinie og ta en varm kakao. Der er det dessuten outlet shopping... Er også veldig fan av kanaltur :-).

Det er mange koselige restauranter i Nyhavn, jeg liker Cap Horn veldig gott. Eller Cafe Europa på Strøget.

Et annet tips er å gå opp i det Runde tårn. Superflott utsikt over hele byen. Perfekt kyssested...

Her er en link med flere romantiske tips:

http://www.kobenhavninfo.no/viewer.htm?url=http://www.visitcopenhagen.dk/turist/hvad_sker_der_i_byen/inspiration/romantiske_koebenhavn

Kos dere.

• 3 uker senere...

vi tar bussen fra båten, går av på kongens nyhavn, går inn i hovedgaten i strøget, rett inn på Gucci og Chanel, Bruberry, Louis Vuitton, Hugo Boss, Fona med dvd og cd tar jeg til slutt. Magasinet kjøpesenter, Innom cafe Europa for noe godt å drikke/spaise, Illums Bolighus, Zara om jeg gidder, flere små butikker.

Kino om jeg har tid i toppen av gaten. Tivoli er koselig/romantisk

Det runde tårn er ok.

ELLERS HAR DE KONGE MAT DER!

Endret av Wonders
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...