Gå til innhold

Tips til julekalender?!

Thomasine

Anbefalte innlegg

Jeg trenger noen billige alternativer til hva jeg kan legge i min hjemmelagede julekalender. Eieren av kalenderen går i 1.klasse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en tur innom Nille eller 10'ern hvis du har noe sånt i nærheten. Kan være smart å kjøpe pakker med ting som du kan splitte opp - feks penner, godis osv.

Småtterier som viskelær, kinderegg, hårstrikker, leikebiler, småsåper osv er vel alltid morsomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min sønn gikk i første klasse kjøpte jeg rett og slett en stor eske lego som jeg delte opp i 24 deler, så da julaften endelig kom hadde han en hel sjørøverborg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her var det gode tips, selvom jeg nok må styre unna strikker og såper til min pode!! :wink::sjarmor: Det er lettere hvis en har jenter, eller ?! :)

Dele opp en legoeske er en god ide, men å ende opp med en hel borg på julaften må vel være svin-dyrt?! Det er vel julegave?! :)

Flere tips til gutter?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting han ellers ternger, sånn som sokker, strømpebukser, truser, t-skjorter, nye skolisser, hårbørste... Se etter ting du ellers ville ha kjøpt til han fordi han trengte det, og putt det i adventskalenderen i stede. En og annen dag kan det selvfølgelig være en leke eller noe annet morsomt. En kinobillett dersom dere skal på kino osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mattahara

migthy bean

dracoheads

sjokolade

smålego

hmmm...den der meg kino bilett er ikke dum nei...

Har en i 2 klasse selv... draco og beans er noe som han ønsker seg...

er jo tre eller fire bean i pakka så jeg deler det opp å har litt snacks oppi sammen med det. samme med draco headsa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Har selv en 2 klassing og i han kommer han til å finne:

* gogos

* pokemonkort

* blyanter

* viskelær

* kinderegg

* snope-pose på lørdagene

* 4 pakker de gangene sambos barn er her

Det behøver ikke koste skjorten...

Del opp pakker med det forskjellige... :wink:

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-ny film til fotoapparatet

-julekort og frimerker så han kan skrive egne kort til feks. bestemor

-"gavekort" på ake-kveld med mamma/pappa

-cd med julemusikk (kanskje du kan få kopiere fra noen andre?)

-glanspapir og lim til å lage kurver osv. av

-"gavekort" på godis for feks. 40 kr i butikken når dere tar lørdagshandletur

Noe av dette kan kanskje fungere, kommer veldig ann på hvordan ungen er også... Min søster og/eller jeg har fått flere av disse tingene opp gjennom tidene, og satt pris på dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk gjerne puslespill som var delt opp i 24 deler. hovedmotivet lå gjerne i pakken for julaften, dersom det var mulig. Mamma måtte da selvsagt pusle det på forhånd, slik at hun visste hvilke deler som skulle gis i samme pakke.

Fikk "rammen" rundt først, og så biter videre innover etterhvert. Tror de var på 300-500 deler, ettersom hvor store vi var. Gjerne en sjokolade eller noe slikt inni i tillegg på lørdager/søndager.

Dette trenger ikke koste mye (så at de hadde puslespill på Rema til ca. 50 kr, Disney)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke en bør vise barna at det er OK med ulovlige aktiviteter (kopiere musikk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t
-ny film til fotoapparatet

-julekort og frimerker så han kan skrive egne kort til feks. bestemor

-"gavekort" på ake-kveld med mamma/pappa

-glanspapir og lim til å lage kurver osv. av

-"gavekort" på godis for feks. 40 kr i butikken når dere tar lørdagshandletur

Noe av dette kan kanskje fungere, kommer veldig ann på hvordan ungen er også... Min søster og/eller jeg har fått flere av disse tingene opp gjennom tidene, og satt pris på dem :)

dette syntes jeg var en kjempeide`!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hva med å gi en julekrybbe? Trenger ikke vær religiøs for det :) Gir "huset" først, deretter alle figurene. Og selvsagt jesusbarnet den siste dagen. Koselig for ungen å sette dem på plass. Kan jo leke med dem også. En god sjangs å få inn litt av juleevangaliet... For oss som ikke er så flink til det ellers :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke en bør vise barna at det er OK med ulovlige aktiviteter (kopiere musikk).

Det er ikke ulovlig å laste ned musikk fra nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...