Gå til innhold

Fryse pizzadeig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde oppi dobbelt mengde med vann i dag, og måtte derfor lage dobbelt porsjon med deig. Får ikke brukt opp alt, så kan jeg fryse pizzadeig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde oppi dobbelt mengde med vann i dag, og måtte derfor lage dobbelt porsjon med deig. Får ikke brukt opp alt, så kan jeg fryse pizzadeig?

ja vist ;) gjør det enkelt for deg selv - om du har plass riktignok - og kjevle ut deigen til pizzabunn.. så neste gang du skal ha pizza, kan du bare ta ut en ferdi utkjevla bunn og legg på fyllet :)

Skrevet

ja vist ;) gjør det enkelt for deg selv - om du har plass riktignok - og kjevle ut deigen til pizzabunn.. så neste gang du skal ha pizza, kan du bare ta ut en ferdi utkjevla bunn og legg på fyllet :)

Og for å gjøre ENDA enklere gjør du det oppå et pizzaark/tilklippet bakepapir - for da kan du bare rulle den sammen til en praktisk rull, putte hele saken i en pose og fryse ned. Da er det bare å rulle den ut rett på stekeplata etter tining og slenge på fyll.

Lager alltid dobbel eller trippel deig når jeg først er i gang jeg, blir SÅ mye mindre tiltak å lage hjemmelaget pizza på den måten :jepp:

Skrevet

Laget horn i stedet jeg, denne gangen, men skal huske på å fryse den ned neste gang. Takk for svar! :tommelopp:

Skrevet

Hvis du vil legge tilrette for hurtigpizza, kan du kjevle ut deigen til tynne pizzabunner og halvsteke dem før nedfrysing. Da lager du pizza på fem minutter neste gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...